Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nesalomljivi

Marketing

I NAKON TITA BIT CE GARAZNOG ROCK-a

Pitanje koje mi ovdasnji americki prijatelji stalno postavljaju , a koje mi doista ide na zivce ,glasi otprilike ovako:
“A zasto ti , s svojih, skoro 40 godina , i dalje ides na koncerte ovih mladih rock bendova?”

Dakle ovo ,meni najodvratnije pitanje, zahtjeva dostatnu kolicinu vremena za odgovor jer sto bi Doktor Sestic znao reci: “Svako od nas u sebi nosi malo ludila. Samo je razlika u tome sto neki od nas cjenimo svoje ludilo pa ga pokazujemo u javnosti a drugi opet nastoje da sakriju svoje ludilo. E,ovi sto ga skrivaju su opasno ludi i opasni po okolinu”… Eto, tako je Dr. Sestic znao opisati u dvije recenice ,kako svoje pacijente tako i cijelu filozofiju svoje psihijatrijske profesije.
Ja svoje ludilo s ponosom nosim… Nisam opasni ludjak koji predtavlja opasnost po moju zivotnu sredinu. Moje “privatno ludilo” je nesto sto bi se dalo nazvati konceptualno ludilo i svodi se na to da od “starih treba uciti, a mlade treba slusati”. Gdje se to najbolje da vidjeti? Pa naravno, u muzici.

Godina je ’80-ta i Marsal Tito je mrtav vec nekih mjesec dana. Svi klinci iz moga susjedstva su dobili sansu da se igraju strazara po Mjesnoj Zajednici. Dosli neki stariji ,mudri ljudi u sivim odijelima I objasnili nam da od kako je Drug Tito umro,mracne sile Zapadnih i Istocnih nam susjeda nastoje da destabiliziraju SFRJ i mi sada moramo da obratimo paznju na sumnjive tipove koji bi se mozda mogli pojaviti u nasoj okolini s zeljom da nam nanesu zlo.
Naravno, to “cuvanje nasega mira” sastojalo se u odradjivanju “strazarskih” nocnih smjena u prostorima (ulgavnom jedna mala i jedna nesto malo veca prostorija) MZ “Jedinstvo”, gdje bi “strazarski dvojac” igrao sah,slusao nocni program na Radio Sarajevu ,trudeci se da uvatimo valove Radio Beograda i Radio Zagreba, jer tudje je uvijek bilo sladje!
S vremena na vrijeme u posjet bi nam dosao drug dezurni milicioner,valjda da provjeri dal’ nase budno oko cuva buducnost i sigurnost nase drzave. Ustvari, s ove vremenske distance ,cini mi se da su ovi milicioneri uglavnom imali zelju da pricuvaju nase sendvice jer svaki put kada bi se pojavili na vratima prvo sto bi upitali bilo bi “ A ,jel’ malisa sta ti je mati pripremila za jelo?”… E, u jednoj od tih mojih klinackih strazarskih duznosti, na vrata male kancelarije negdje oko 3 sata ujutro zakucao je jedan od najzeznutijih zenickih milicionera, Lazo genter. O njemu su se stalno pricale strasne price, kako zajebava narkomane po Gradskom Parku,razvaljuje ih palicom po bubrezima dok im objasnjava u maloj podrumskoj prostoriji zenickog SUP-a, da “bijeli prah nije dobar za zivce” te da ce im “zubi poispadati od ovih droga”,itd,itd… Naravno ,mogu samo zamisljat’ kako su ovi jadni narkomani razmisljali u stanju svojih zivaca dok su im “braca u plavom” razvaljivali bubrege…Ustvari,kazu da je pravi razlog sto je Lazo Genter bio tako okrutan i zajeban,lezao u cinjenici da je imao kcerku koja je s svojih 15 – 16 godina voljela da se druzi upravo s takvim sojem ljudi koji nije znao da im razvaljeni bubrezi mogu pomoci u ocuvanju vlastitih zivaca te im osigurati celjust punu zuba!
No, dobro … Price su samo price, i ponekad im se da vjerovat’ a ponekad ne…
Cinjenica je da je Lazo Genter pokucao tu noc na vrata kancelarije MZ “Jedinstvo” gdje je tada petnaestogodisnji potpisnik ovih redova pokusavao da odoli pokusaju pospanih ocnih kapkova da se kompletno zatvore i urone u dubok san.
“Kako ste momci ?”-bila je prvo sto strazni cuvar reda i mira izgovori.
Mislim da mu je moj prijatelj Mario sto se Brancaglioni preziva, koji je tu noc dijelio “svetu duznost” s mojom malenkoscu,odgovorio nesto kao :”Dobro smo”.
Ono sto je meni zapalo za oko je jedno desetak LP-a koje je Lazo genter nosio pod svojom miskom.
“ Ovo sam zaplijenio vecaras od nekakvih mangupa i sve je ovo nekakva narkomanska muzika “-nastavio je Lazo prepoznajuci moj interes za vinil ispod njegovog pazuha.
“De, stavi ovo tamo kod sefa i reci gospodji Miljkovic da vidi ako moze iskorist’ neku od ovih ploca”-znacajno al’ bez naredjivackog tona izgovori Lazo ,odmah zakljucujuci, : “Mozda i nadje nesto da nije samo narkomanska muzika. “
Gospodja Miljkovic je bila Predsjednica MZ “Jedinstvo” a u isto vrijeme je i vodila glavnu rijec u zeljezarskom KUD-u (kulturno umjetnicko drustvo) “Ibrahim Perviz”, pa je valjda Lazo po toj nekoj njegovoj milicionerskoj logici dosao do zakljucka da bi se mozda i na The Ramones moglo odigrati kakvo kolo?!
U svakom slucaju, Lazo se nije puno zadrzao. Sjeo je u “tristaca” i odvezao se u mrak.
Mario se isto jos neko vrijeme borio da mu se ocni kapci ne ztvore.
Kapitulirao je ovaj cuvar sigurnosti MZ “Jedinstvo”. Zaspao.
Meni vrag nije dao mira. Dal’ sto sam bio umoran i pospan pa su mi se stvari pocele pricinjavati,ili zato sto se to doista i desilo, al’ ja sam imao osjecaj da su meni te ploce govorile :”Daj nas stavi na gramofon. Mi bi da se vrtimo i proizvodimo zvuk”…
U nasoj kancelariji smo imali jedan od novijih modela gramofona marke TOSKA.
Moglo se naredat’ pet ploca odjednom pa ko fol mogao si izigravat’ mangupa i gledat kako se svakih sat vremena same ploce mijenjaju a ti gledas iz udaljenosti od jedno metar-dva.
Dakle,uzmem vec spomenuti album The Ramones,stavim vinil na Tosku, pritisnem crveno dugme na gramofonu i prva pjesma koja se zaori kancelarijom je bila “Rockaway Beach”. Kako sam zaboravio da stisam zvucnike,Mario skoci ko da je imao los san !
“Koji ti je kurac ? Sta pustas muziku u 3 ujutro?”-ljuto ce moj drug i “brat po sigurnosti”.
Kada se malo razbudio shvatio je da ovo i nije tako losa ideja. Tako smo ti nas dva ,do zadnjeg sata (6 sati ujutro) vrtjeli ove ploce od The Ramones, Velvet Underground, Kinks,MC5, i Mario se ufurao u ulogu bubnjara a ja se ufuravao da sviram gitaru.

Dvadeset dvije godine kasnije, sjedim u jednom njujorskoj boemskoj kavani i pazljivo slusam razgovor skupine 16-tegodisnjaka za susjednim stolom. Klinci s puno odusevljenja govore o najavljenom koncertu The White Stripes i o novom, jos malo pa objavljenom ,albumu The Strokes 11 je sati uvecer i neki novi petnaestogodisnjaci traze svoje motive da “ostanu budni”!


Post je objavljen 25.05.2005. u 16:09 sati.