Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

EKOLOŠKA POLJOPRIVREDA U EU



EKO - EVOLUCIJA


Prema informacijama ministarstva poljoprivrede Europska komisija objavila je promotivne materijale kojima informira proizvođače o značaju i ulozi i prednostima ekološke poljoprivrede te proizvodnji takve hrane. Osobito je važno informirati proizvođače o mogućnostima koje pruža ulazak u sustav ekološke proizvodnje te potaknuti na prelazak prema ekološkom uzgoju.

Proizvođačima koji su već uključeni, a također i proizvođačima koji tek ulaze u sustav ekološke proizvodnje, pruža se informacija o mogućnostima financijske potpore u okviru Zajedničke poljoprivredne politike i Zajedničke ribarstvene politike što se odnosi na kološku akvakulturu. Poljoprivrednicima se osigurava pravedna dobit za usklađenost s pravilima ekološke proizvodnje. Osim toga, rastuća potražnja potrošača za ekološkim proizvodima stvara uvjete za daljnji razvoj i širenje tržišta tih proizvoda, a time i za povećanje dobiti poljoprivrednika koji se bave ekološkom proizvodnjom.
Ekološka proizvodnja posebno se ističe u zelenoj javnoj nabavi (GPP) prema kriterijima EU za hranu i ugostiteljske usluge te kroz Strategiju bioraznolikosti 2020.
Prema ispitivanjima potrošača, ekološki proizvodi prepoznaju se navođenjem obvezujućeg ekoznaka EU na proizvodu. Oko 25% ispitanika upoznato je sa znakom ekološkog proizvoda, 69% ispitanika navodi da se orijentiraju prema posebno istaknutim natpisima –eko/bio ili organski proizvod.
Potrošači se informiraju o obvezi godišnje kontrole svih subjekata uključenih u sustav ekološke proizvodnje te značenju certifikata kojim se garantira da je proizvod sukladan s pravilima ekološke proizvodnje. Radi transparentnosti, obveza je svake države članice da objavi popis ekoloških proizvođača te iste poveže s potvrdnicom odnosno certifikatom.
Ekološki proizvodi koji se uvoze iz trećih zemalja također moraju udovoljiti pravilima ekološke proizvodnje EU. Potražnja za ekološkim proizvodima u EU veća je od ponude a dio proizvoda zbog klimatskih iili geografskih uvjeta nije moguće uzgojiti (ekološka kava, banane, kakao, kokos..), stoga se uvoze iz trećih zemalja. Promotivni materijali koje ću u vezi s ovom temom objaviti dostupni su na slijedećem linku:http://ec.europa.eu/agriculture/organic/downloads/infographics/index_hr.htm

Image and video hosting by TinyPic

Post je objavljen 11.12.2014. u 11:04 sati.