Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/paterluka

Marketing

Image and video hosting by TinyPic
From: luka.rada@isusovci.hr
Sent: Sunday, July 27, 2014 3:08 PM
Poštovani i dragi, premda sam katolik, znači kršćanin, zato dragi. Hrvat sam, svećenik, redovnik isusovac, zovem se p. Luka Rađa. Kada sam naišao na vašu web stranicu osjetio sam se kod kuće - to su moji. I došlo mi da vas zamolim za pomoć. Namjera mi je učiniti doktorsku radnju na temu: 'Prepoznavanje jednakosti pravoslavaca i katolika'. Želja mi je zaustaviti ovaj višestoljetni vrutak nesporazuma, mržnje i ratova između Istoka i Zapada. Ako i postoje razlike među Istoka i Zapada one su više sociološke nego dogmatske naravi. A onda opet to pitanje je prevažno za Europu, čija je Hrvatska članica. A samo je pitanje vremena kad će to i Srbija biti. Javit će se pitanje: što ujedinjuje Europu? Svjesni smo uzaludnosti floskule: bratstvo – jedinstvo, i surovosti ekonomskih interesa. Volio bih da Europa bude jedna jer vjerujemo u istoga Isusa Krista Boga našega. Molim vas napišite mi što mislite o smislenosti teme? Također bih vas molio pošaljite mi e-mail adresu kog bih mogao u vezi ovoga još kontaktirati. Od srca p. Luka Rađa, Fratrovac 40, Zagreb
Sent: Sunday, July 27, 2014 8:27 PM
To: luka.rada@isusovci.hr
PoŠtovani i dragi p. Luka, pretpostavljam da je "nasa web stranica" na koju ste naisli zapravo stranica Pravoslavnog bogoslovskog fakulteta, te da ste verovatno mail uputili svim clanovima nastavnog osoblja, pa je on tim putem stigao i do mene. Moram da priznam da me je obradovalo i pozitivno iznenadilo sve sto ste rekli. Sa svime se slazem, narocito sa centralnom ceznjom za prevazilazenjem sukoba i podela medju nama hriscanima. U tom smislu maksimalno podrzavam i da Vas doktorski rad bude usmeren u tom pravcu. Na prvi pogled, deluje mi samo da tema ne moze glasiti bas tako kako ste pomenuli, tj. da je to presiroko i isuvise neodredjeno. Treba pronaci nesto konkretnije, gde cete prakticno izvesti to sto zelite ali na nekom jasno definisanom primeru. Usudio bih se reci da sam i sam na slicnom putu kao i Vi. Trenutno sam u procesu izrade svoje doktorske disertacije koja za centralnu temu ima transcendentalnu antropologiju Vaseg sabrata, Karla Ranera. Osim sto je on po sebi izuzetno znacajan i zanimljiv mislilac o kome se u pravoslavnom svetu zapravo nista ne zna, jedan od centralnim motiva da se opredelim da se bavim bas njime bio je da svojoj pravoslavnoj sabraci pokusam da pokazem da i medju rimokatolicima ima izvanrednih umova, sa dubokim i istancanim teoloskim uvidima, kojima ni najtvrdokorniji medju nama ne bi imali sta da zamere, vec bi im morali skinuti kapu. Nadam se da cu na takav nacin takodje malim korakom doprineti tom zeljenom zblizavanju hriscanskog Istoka i Zapada. Zelim Vam mnogo srece i auspeha u radu, a kad ga zavrsite, vrlo rado bih ga i pročitao. Srdačan pozdrav iz Beograda, … PBF
From: luka.rada@isusovci.hr
Sent: Monday, July 28, 2014 10:36 AM
Poštovani i dragi brate u Kristu Marko, hvala ti što si obratio pozornost na moj e—mail. Slutim da je upravo u odnosima Hrvata i Srba gdje obilova grijeh i obilje milosti koje bih volio obznaniti. Od srca p. Luka Rađa

Post je objavljen 28.07.2014. u 10:07 sati.