Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/modestiblejz

Marketing

Imena tri, a njih dvoje - spomenak

Gabriel Garcia Marquez

U povodu odlaska Gabriela Garcie Marqueza, sjetih se što jednom napisah:
Sto goodina samoće, Gabriel Garcia Marqueza, su jedan tako naporan roman, tako ubitačno naporan roman da mi je ne jednom došlo tu prokletu knjižurinu bacit u zid. A opet, od svega što sam od Marqueza pročitala, ovo mi je do sada njegovo najpitkije štivo. Čitajući knjigu naprosto klizite, plutate, lebdite, gutate stranicu za stranicom, bez ikakva zastoja. Nelogično? Besmisleno? Ludo? Genijalno? Upravo tako, ili riječima stare Ursule: Ovo je kuća luđaka, kuća luđaka!
Sto godina samoće su mirakul, cirkus, latinoameričko prikazanje ili sveto prikazanje Latinske Amerike. To je kao da gledate Kusturicu, čitate leteće tuke, leteće mladenke, leteće pope, zlatne ribice, žive mrtvace, pukovnike, generale, banane, svece i sotone - kaleidoskop bunovnog ludila. Tisuće Aurelijana i Hose Arkadija, tisuće odvratnih, prokletih, svetih Buendija koje ciklički iz generacije u generaciju srljaju u suđenu im propast, a vi više ne znate ni tko je kome otac, djed, mater, tetka, sin, brat, ćaća, mater, baba, dida, čukundida… Uspon Makonda, pad Makonda. Čitate i šizite, šizite jer čitate, a kad konačno pročitate kunete se sebi – nikad više, i kad konačno pročitate dičite se – pročitala sam!


Ivana Brlić-Mažuranić

U povodu godišnjice dolaska Ivane Brlić-Mažuranić, sjetio se Google:



Uz Hlapića, Priče iz davnine... uz Regoča i Kosjenku, Potjeha i mnoge druge... uz njih sam rasla.

Hvala.


Post je objavljen 18.04.2014. u 18:30 sati.