Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/uskestaze

Marketing

Parkiram ti...

Zadnje dane svi zajašili na temu radija, svi analiziraju rad, program, vlasništvo, financije, bračni status zaposlenih, frizure koje imaju, broj cipela koje nose, kolko pive mogu popit, za kog navijaju, dal psuju i prostače i slično. Da i ostale gradske tvrtke se ne bi osjećale zakinutima ja ću tu i tamo pozabaviti se radom i poslovanjem i tih drugih gradskih tvrtki. Pa da vidimo kako se to drugdje posluje i radi. Između takvih tekstova još ću se po potrebi vratiti i na temu radija. Nego, vozite li ? Imate li automobil? Plaćate li parkiranje? Ne znam kako vi ali ja ne volim plaćati parkiranje i ta fora s parkiranjem mi je tako nepravedna i nervirajuća. Već od svog starta. Građani su iz svojih davanja u proračun grada napravili ulice, asfaltirali ih, osvijetlili, plaćanju zimsku službu za njihovo čišćenje te ostale službe za njihovo održavanje a onda dođu tipovi iz stambenog, nacrtaju svoje plave crte parking mjesta i počnu naplačivati taj prosotor! Pa, jebo te i ja bi tako radio posao. Nek mi grad plati poslovni prostor, nek mi ga uredi u kafić, nek ga namjesti i napuni skladište. Onda ću ja doć sa svojim konobaricama i tu ću radit biznis. Ista je fora i sa tim parkingom. Znam, reći će te tako je svugdje. Ok, vjerojatno je, no to što je tako i drugdje ne znači da je to i pravedno. Danas na internetu možeš pronaći svakakve podatke pa sam tako i ja pronašao neke vezane uz naplatu parkiranja u Ogulinu. Iz tih dostupnih podataka i par pretpostavki došlo je do sljedećeg računanja. U Ogulinu ima oko 200 parkirnih mjesta koja se naplaćuju sve dane osim blagdana i nedjelje te subotom nešto kraće. Uzeo sam da u godini ima 52 nedjelje i dvadesetak dana blagdana. Nek bude zajedno 80. Dakle ostaje nam 285 dana u kojima se parking naplaćuje po 9 sati dnevno što je ukupno 2565 sati za svako mjesto. Plus subote 52 puta 6 sati naplate je 312 sati godišnje po jednom mjestu. Dobijemo ukupno 2877 sati puta 4 kune a to je jednako 11508 kuna godišnje po jednom mjestu odnosno što ukupno za sva parkirna mjesta 11508 puta 200 daje iznos od 2 301 600 kuna. Naravno treba uzeti u obzir da je to maksimalni iznos koji bi bilo moguće prikupiti naplatom kada bi iskoristivost i naplativost bila 100%.. Iluzorno je očekivati stopostotnu iskoristivost ali ova naša sad je između 15 i 20 posto što je nikakvo. Ne zaboravimo da za parkirna mjesta u samom gradu dio stanara plaća kroz mjesećnu kartu pa dio parkirnih mjesta u nekim dijelovima dana zarađuje sa dvije osnove. U 2012. godini prihod od parkinga iznosio je dakle 386 000 kuna. Na poslovima parkinga rade, ček da vidimo....ovako...mislim da dvije djevojke i jedan muški koji kontroliraju plaćanje, jedan muški voditelj parking poslova u sjedištu firme i mlada, lani primljena dama koja radi na planiranju parkiranja ili tako nećem, o čemu sam već prije pisao. Dakle njih petero. Vjerojatno nemaju ni najnižu ni najvišu plaću u firmi, već prosječnu. Prosjećna plaća u brutu za 2012. god. iznosila je 5957 kuna, dakle za njih pet mjesečno 29785 kuna što godišnje iznosi 357 420 kuna. Ako usporedimo prihod od parkiranja u iznosu od 386 tisuća i rashod za plaće 357 tisuća kuna vidimo da prihodi jedva pokriju troškove plaća. Kad bi tu dodali troškove nabave i održavanja aparata, bojanje parkirnih mjesta i drugo ispalo bi da naplata parkiranja u Ogulinu uopće nema matematike pa ni smisla.


P.S. Podaci su iz službenih izvješća dostupnih na internetu. Nisam siguran za broj zaposlenih na poslovima parkiranja ali mislim da sam pogodio da ih je pet. Ako sam tu promašio, molim vas da me ispravite.

Post je objavljen 03.04.2014. u 19:19 sati.