Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/sshzc

Marketing

Tko je kriv za bezizlaznu situaciju u kojoj su se našli radnici HŽ Carga?

- Svim radnicima HŽ Cargo d.o.o.

Poštovani radnici HŽ Carga,
ovim obraćanjem želimo vas izvijestiti tko je i kako doveo radnike HŽ Carga u ovako tešku situaciju.
Mi ćemo vam iznijeti činjenice, a vi sami zaključite na kome leži odgovornost za pogrešne poteze i radnje koje su dovele do ovoga.

Svi znamo da su u HŽ Cargu reprezentativni sindikati s pravom na kolektivno pregovaranje, Sindikat strojovođa Hrvatske (SSH) i Sindikat željezničara Hrvatske (SŽH). Kolektivno su počeli pregovarati pred 2-3 mjeseca. SSH je pregovarao za svoje članove, odnosno strojovođe, a SŽH je zastupao ostale radnike HŽ Carga. Pregovarački odbor je bio sastavljen od članova SSH i SŽH.

Što se tiče samog tijeka pregovaranja, a o čemu smo upoznati preko bilješki sa sastanaka (zapisnika) sa kolektivnog pregovaranja, vidljive su frapantne stvari, a to je da je SŽH u toku cijelog kolektivnog pregovaranja predlagao i prihvaćao sve što se sad nalazi u KU, pa je tako dogovoren i prihvaćen čl. 73. po kojemu su dogovoreni kriteriji o izlučivanju tehnološkog viška radnika, među kojima je i taj da šefovi mogu određivati tko je višak, a tko nije.

I sami znate da ovakav kriterij unaprijed producira brojne nepravilnosti i to uglavnom na štetu dobrih radnika. Ne znamo zašto je SŽH dogovorio ovakav nesindikalan stav po kojemu poslodavac može bez kontrole odrediti subjektivno koji je radnik višak, a koji nije, jer po logici stvari takvo nešto ne može biti kriterij, nego to može biti samo nečije osobno mišljenje. Da bi nešto bilo kriterij mora imati jasne kvantifikatore, a kao što se zna u HŽ Cargu nije bilo nikakvih ocjenjivanja ranika niti ocjenjivanja radnih kvaliteta.

Isto tako je SŽH nekorektno dogovorio kriterij za status hrvatskih branitelja stavivši branitelje na 5. mjesto u istom čl.73. KU.

Ovaj čl.73. KU je SŽH dogovorio još 6.12.2013.g. (podatak iz zapisnika).

Isto tako, SŽH je napravio veliku štetu radnicima HŽ Carga, na način da su predložili da se radno mjesto: transportni skladištar, robni blagajnik, kolodvorsko robni blagajnik objedine u novo radno mjesto: transportni komercijalista, što je poslodavac objeručke prihvatio jer time je mogao lako smanjiti velik broj izvršitelja na tim radnim mjestima. Tako je, kad se zbroje ta radna mjesta broj radnika je bio 351, a nakon objedinjavanja tih radnih mjesta, ostalo je 142 radnika na tim radnim mjestima, što znači da je 209 radnika postalo višak.

Uoči završetka kolektivnih pregovora, odnosno dan prije potpisivanja KU, SŽH je pozvao SHŽ i SSHŽC na zajednički sastanak gdje su glumatali kako oni neće potpisati KU i da nisu znali da će 804 radnika biti višak, a da će strojovođe ostati nedirnuti. Nije istina da nisu znali jer je to predviđeno aktom koji je prethodio KU, a to je Pravilnik o organizaciji, s kojim su svi bili upoznati 3.1.2014., što znači mjesec dana prije završetka kolektivnih pregovora.
Može se razumjeti da je SSH štitio svoje članove, ali se ne zna koga je SŽH štitio, kad se zna da je SŽH cijelo vrijeme hodočastio sa SSH i s njima odlazili kod ministra. SŽH je temeljem toga posvuda pričao radnicima HŽ Carga kako su oni reprezentativan, utjecajan i važan sindikat, te da njihovi članovi neće biti višak, a po terenu su vukli ljude za rukav i obećavali im kako neće biti višak, ako se učlane u njihov sindikat.

Sad su se pokazale naše tvrdnje i konstatacije da snagu sindikata čini brojno članstvo, zbog čega smo stalno pozivali radnike HŽ Carga da budu članovi svog Samostalnog sindikata HŽ Cargo, jer i mi dijelimo njihovu sudbinu, a ne da daju legitimitet sindikatima koji tu ne pripadaju, jer su i njihove vođe sindikata radnici druge tvrtke. I ovim činom su dokazali koliko im je stalo do HŽ Carga i njihovih radnika.

Pitamo vas da SSHŽC ima 1000 ili 1500 članova, da li bi se mogao dogoditi sadašnji nesrazmjer u određivanju tehnološkog viška radnika?

Ta dva sindikata su cijelo vrijeme imali zajedničke dogovore oko svega, a rezultat je da su Sindikat strojovođa spasio svoje članove, koji su ostali gotovo neokrznuti, a SŽH mu je u tome pomagao, ne razmišljajući o strukturi radnika koju oni zastupaju.

Evidentno je da je Pravilnik o organizaciji diskriminirajući i loš, da se nije vodila briga o potrebama posla, o normalnom funkcioniranju tehnološkog procesa na što smo upozoravali poslodavca više puta.

Radnice i radnici HŽ Carga, situacija u kojoj smo se svi zajedno našli jako je teška. Nemamo puno mogućnosti za izbor.

Štrajk zbog Pravilnika o organizaciji zakonski je zabranjen i u njega ne možemo ići jer će ga sud odmah zabraniti.

Ostaje nam da stavimo glave skupa, ali ne sa onima koji su nas svojim podmuklim igrama doveli u ovakvu situaciju od koje oni ne strepe, jer nisu radnici HŽ Carga.

Samostalni sindikat HŽ Cargo koji je u ovu jadnu situaciju, jednako kao i svi radnici HŽ Carga, doveden zaplotnjačkim igrama vodstva SŽH, nastavit će se ustrajno boriti za svakog radnika, za svako radno mjesto, ali ne možemo to činiti s onima koji su svojim radnjama i postupcima doveli do ove situacije.

Nadamo se da su radnici HŽ Carga iz ovoga lošega što se desilo izvukli pouku da svojim članstvom trebaju dati snagu matičnom sinikatu, jer je samo njega istinski briga za radnike HŽ Carga s obzirom da dijelimo istu radnu sudbinu.

U ovom teškom trenutku, obećavamo svima vama koji će ostati raditi u HŽ Cargu i vama koji ćete privremeno otići u Željeznički fond da ćemo i dalje biti sindikat sa stavom i da ćemo i dalje zastupati pravdu, poštenje i dosljednost.

Na vama je drage kolegice i kolege, da izaberete stranu:
ili s onima čiji predsjednici rade u HŽ Infrastrukturi (SŽH) ili HŽ Putničkom prijevozu (SHŽ) i kojima propast HŽ Carga ne znači ništa;
ili s onima čija predsjednica radi u HŽ Cargu (SSHŽC) koja dijeli sudbinu sa svima Vama.
S poštovanjem,

Predsjednica SSHŽC
Marija Stefanov


Post je objavljen 17.02.2014. u 08:06 sati.