Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/glasamerike

Marketing

Kriza dnevnih listova potiče na razmišljanja o naplaćivanju online čitanja

newspapaer
Financijska situacija dnevnih listova u Sjedinjenim Državama nije nimalo blistava. Tijekom posljednje tri godine glavni američki listovi izgubili su od reklama oko 25 posto prihoda, odnosno 11 milijardi i 600 milijuna dolara godišnje. Svi se slažu da se mora nešto poduzeti kako bi se spasilo tradicionalno novinarstvo, a prva stvar koja izgleda logična je naplaćivanje online usluga koje sad većina listova pruža besplatno. Međutim, okončavanje prakse slobodnog pristupa novinskim sadržajima putem Interneta krije u sebi izvjesne rizike, koje možda neke novine neće biti voljne poduzeti. Čitatelji bi se mogli okrenuti od online informiranja, što bi dovelo do pada prihoda od online oglašavanja i to u vrijeme kad većina marketinških kompanija povećava svoje fondove za oglašavanje na Internetu.

Nakon što je u Denveru prestao s izlaženjem list Rocky Mountain News, skupina bivših novinara tog lista pokrenula je web site InDenverTimes, koji je trebao nalikovati novinama, ali bez tiskanog izdanja. Pokrivali su sve ono što pokrivaju tradicionalni listovi - vijesti, sport, kulturu i reportaže. Računica je bila jednostavna – da bi bili financijski uspješni trebaju imati 50 tisuća pretplatnika koji bi plaćali članarinu od pet dolara mjesečno. Nakon dva mjeseca imali su samo oko tri tisuće pretplatnika. Ovaj primjer postavlja pitanje koliko je ljudi spremno platiti da bi čitalo novine na Internetu? Na početku online novinarstva većina listova je pokušavala naplaćivati usluge i skoro svi su od toga odustali nakon što su doživjeli neuspjeh.

S druge strane Arkansas Democrat-Gazette iz Little Rocka predstavlja istinski raritet na američkoj medijskoj sceni – ovaj list danas prodaje više primjeraka negoli je prodavao prije deset godina (većina listova bilježi pad prodaje od najmanje jedne četvrtine u tom razdoblju). Nimalo manje impresivan je list Post Register iz Idaha koji je zadržao svoju nakladu na istoj razini od prije deset godina. Iako ova dva lista imaju znatno manju nakladu od vodećih američkih dnevnika, naveli su mnoge u medijskoj industriji da prouče njihove primjere. U oba ova lista urednici i direktori kažu kako vjeruju da se iza njihova uspjeha krije činjenica što besplatni online pristup čitanja dopuštaju samo korisnicima koji su prethodno pretplaćeni na tiskano izdanje. Svi drugi moraju platiti ako žele čitati Arkansas Democrat Gazette ili Post Register.

Da bi opravdale naplaćivanje čitanja online, novine će se morati koncentrirati na izuzetne sadržaje, trebat će poduzimati više istraživačkih projekata i sastavljati multi-medijske pakete za web, nešto slično što na kablovskoj televiziji rade "premium" kanali poput HBO-a i Showtimea. A da bi novine ostvarile ekvivalent toga, morat će dublje i sveobuhvatnije zadirati u teme, a to neće biti nimalo lak posao uzevši u obzir da su u većini listova smanjene redakcije u bujici otkaza koja je tijekom protekle dvije godine zahvatila tiskane medije.


Post je objavljen 19.06.2009. u 20:59 sati.