Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/duhovnemisli

Marketing

Karizmatik iz Hrvatske Tišine

Mr. Sc. Fra Ivo Pavić poznati je franjevac, smatraju ga jedinim karizmatikom rođenim u BiH. Rođen je 1965. u Hrvatskoj Tišini u Bosanskoj Posavini. U 24 godini čuo je Božji poziv: „Bit ćeš moj svećenik". Odmah se odazvao i javio u Franjevačku provinsiju Bosnu Srebrenu. Za svećenika je zaređen 1997. U Sarajevu. Magistrirao je duhovnost na Sveučilištu Gregorijana u Rimu 2007.. Gdje god je propovjedao, nikle su brojne molitvene zajednice. Ovih je dana, na poziv župnika i molitvene zajednice iz Šuice, održao dvodnevne misije u župi Šuica u Duvanjskom dekanatu. Iako nerado istupa u medijima, fra Ivo se odazvao, ekskluzivno, govori za naše novine.
Image
Image
Jeste li , fra Ivo, umorni nakon susreta sa vjernicima u župi Šujica?

Ne. Mogao bih satima prpovjedati bez prestanka i moliti za napaćeni narod. Bog mi je dao dar sućuti za bolesnike i siromahe da mogu biti na raspolaganju: slušati njihove nevolje, ispovjedati ih, moliti se s njima i za njih.

Jeste li vidjeli ili čuli neko svjedočanstvo o ozdravljenju ili čudu na ovome mjestu?

Vjerujem da su mnogi ozdravili. Ozdravljenja, čudesa i znakovi se podrazumjevaju kad se autentično navješta Evanđelje. Isus je Bog čudesa. On liječi i čini čudesa da ojača vjeru u narodu. Svako ozdravljenje je odgovor na molitvu i obično se ljudi javljaju da su ozdravili nakon određenog razdoblja. A čudo je trenutačno ozdravljenje da ga svi mogu vidjeti. Naravno, čudo je vidjeti masu svijeta koja iz srca slavi Boga. U subotu navečer za vrijeme pričesti puno ih je vidjelo znakove na Suncu. I ja sam takođe vidio. Jednom riječju: U Šujici se nebo spojilo sa zemljom.

Može li se ozdravljenje izgubiti nakon što ga zadobijemo? Što trebamo činiti da ostanemo zdravi?

Važno je da imate duhovnu higijenu. Ona se odražava svakodnevnim praštanjem i kajanjem, treba izbjeći lažnu pobožnost i licemjerstvo. Zatim držati se Božje zapovijedi i živjeti sakramentalnim životom. Sljediti Krista iznutra, a ne se pretvarati samo iz vana. Bog uvijek gleda na našu nutrinu, tj. Na naše srce. Važno je dalje osobno raditi na sebi.

Studirate na Papinskom Institutu za duhovnost Sveučilišta Gregorijana u Rimu; možete li nam reći definiciju duhovnosti?

Nije lako kazati pravu definiciju kršćanske duhovnosti. Ako želimo više znati što znači duhovnost, trebamo najprije uzeti rječnike ili enciklopedije o duhovnosti. Duhovnost se ne može ograničiti samo jednom definicijom. Ona dolazi od latinske riječi spiritualist, što znači spirit-Duh. Imati osoban odnos s Duhom Svetim? Životvorcem. Karl Rahner naglašava da je duhovnost otvaranje prema Apsolutnom. U kršćanskoj duhovnosti je važno srce, gdje se svaki čovijek susreće s Bogom.

Napisali ste magistarski rad na temu „Ozdravljenje po molitvi" i objavili u knjizi „Molitvom do zdravlja". Možete li nam u nekoliko rečenica kazati o čemu se radi?

Pokušao sam pokazati na teoretskoj, teološkoj razini, da je moguće ozdraviti po molitvi u Isusovo Ime i da su danas u pravu oni koji mole za ozdravljenje. Razlog zašto sam izabrao tu temu jest taj što se s jedne strane u Crkvi malo govori o ozdravljenjima, a još manje za zdravlje moli. Ideja vodilja temelji se na Kristovim riječima apostolima: „Dajem vam vlast i moć nad svim zlim duhovima i da liječite bolesnike" ( Lk 9,1 ). Moliti da netko ozdravi po molitvi je legitimno i takvu vrstu molitve treba prakticirati. Isus i danas ozdravlja preko svećenika i vjernika koji u Njegovo ime mole za ozdravljenje.

Kada ste prvi put osjetili, spoznali, da posjedujete dar ozdravljenja?

Ima tome oko osam godina. Jedna gospođa koja je teško hodala došla mi je da se pomolim za nju, jer je imala problema s nogama. Čudio sam se gdje me nađe, jer nisam imao iskustva molitve za zdravlje. S malo vjere sam se pomolio za nju. Poslije nekoliko dana mi je posvjedočila da je potpuno ozdravila. Kad je ozdravila i drugima je to pričala, ja nisam mogao to poreći, niti druge odbiti, pogotovo one koji nemaju novca za liječenje.

Za skeptične, možete li reći u čemu je vaš dar, vaša moć ozdravljenja, kada ste ga primili i kako se nosite s njime?

U sakramentu krštenja, krizme, pričesti, svećeničkog reda primili smo Duha Svetoga i brojne darove, kao npr. Dar ozdravljenja, čudesa... Međutim zbog nedostatka naše duhovne raspoloživosti i vjere prilikom primanja tih sakramenata Duh Sveti i darovi ostali su u nama vezani, blokirani, kao mrtvi i zbog toga ih treba osloboditi ili deblokirati. U meni se Duh Sveti „oslobodio" i očitovao svoju snagu. Naime, kad sam svoj život i svoju slobodu podpuno predao Isusu. On je došao i oslobodio u meni svoga Duha i darove. Istinski znak da se to dogodilo su plodovi, ali i poteškoće, progoni zbog Isusovog Imena. To često doživljavam. Taj križ je sladak. Radosno ga nosim, jer je radi Isusa.

Čula sam i pročitala o brojnim svjedočanstvima onih koji su ozdravili na vašim susretima, mislim, duhovnim vježbama? Vodite li evidenciju o tim ozdravljenjima i možete li neka navesti?

Ozdravljenja su svakidašnja pojava. U Bibliji piše: „Ja sam Bog koji daje zdravlje". Dakle Bog je zdravlje. U Njegovoj je naravi da ozdravlja. Mnogi ljudi krivo misle da Bog daje bolest i trpljenje. Znamo da je Isus lječio svugdje, svakoga i stalno. On je i nama dao duhovnu vlast nad bolestima. Skupio sam razna svjedočanstva, dokaze, štake, potvrde liječnika o ozdravljenjima po molitvi. Iako mi je teško voditi točnu evidenciju, jer ih ima jako puno. Mene je Isus izliječio. Naime, imao sam ravna stopala, nosio sam uloške. Sad mi više ne trebaju. On mi je dao nove lukove na stopalima. Ozdravio me je i duhovno. Moja sestra je imala iskrivljenu kralježnicu, a sada je ravna.

Obraćaju li vam se vjernici i pojedinačno za pomoć?

Najviše ih traži osobni razgovor i životnu ispovjed. Prije nego što sam otišao na poslijediplomski studij u Rim, primao sam u prosijeku pedeset osoba na dan. Sada zbog studija nemam vremena za to. Pomolim se za neke preko telefona. Prije molitve nastojim ih saslušati i tako otkriti dijagnozu, kako bi molitva za ozdravljenje na daljinu bila ciljana.

Što je za vas molitva i mole li se katolici dovoljno na pravi način?

Za mene molitva znači jednostavno biti s Isusom, uživati njegovu milinu; tj. Biti u njegovoj prisutnosti. U tišini osluškivati njegov glas. Ući s njime u razgovor. Dan obično počinjem slavljenjem i zahvaljivanjem Bogu. Često molim u jezicima. To je molitva srca, a ne intelekta. Mnogi katolici misle da moliti znači mijenjati druge. Molitva treba promijeniti mene i moje srce. Kad se ja promijenim, promijenit će se i ljudi s kojima živim. Svakako, moliti se uči-moleći!

Kako vaša braća svećenici i vaši nadređeni gledaju na vaše mise i susrete s ljudima? Imate li njihov blagoslov i vjeruju li da Bog preko vas čini čudesa?

Ima racionalista koji ne vjeruju da se i danas događaju ozdravljenja i čudesa preko ljudi. Zato su kritički raspoloženi. Njihova vjera je na intelektualnoj razini. Mnogi nisu o tome ništa učili tijekom teološkog studija i zato su skeptični. Međutim sve više je svećenika kod nas u BiH koji surađuju s Duhom Svetim i prihvaćaju katoličku karizmatsku obnovu. Meni je kardinal Puljić na samim počecima mojega djelovanja dao pismeno odobrenje i dolazio u Tolisu i govorio pred vjernicima pozitivno o karizmatskoj obnovi i molitvenim zajednicama, uz neka pastoralna upozorenja. Poslije je samnom o tome razgovarao i ohrabrio me. Važno mi je što Bog misli o meni, a ne ljudi. On sve vidi.

Kakvo je stajalište službene Crkve o karizmatskom pokretu u svijetu?

Službena Crkva prihvatila je karizmatski pokret. Sjedište je u Rimu. Svi su Pape bili za karizmatsku obnovu. Prigodom Trećeg karizmatskog kongresa 19.svibnja 1975. U Rimu papa Pavao VI je rekao: „Obnova u Duhu je šansa za Crkvu i za svijet" i da u obnovi vidi čudo Duhova, jer Duh Sveti posvećuje ljude i daruje im svoje karizme, „Karizmatski pokret je dar Duha Svetoga Crkvi", rekao je papa Ivan Pavao II, i naglasio da je upravo danas najveća potreba Crkve-Duh Sveti, te da je Obnova u Duhu srećan za Crkvu i svijet, pa prema tome i glavni oslonac za treće tisućljeće. Benedikt XVI danas ističe vitalnost karizmatskog pokreta kao jedan od putova prema Bogu. Papa poziva svećenike da gledaju s ljubavlju na karizmatski pokret. Utemeljitelj je Duh Sveti. To znači da je prisutan od početka. On ne želi ništa novo dati Crkvi, već je podsjetiti na ono što Crkva već posjeduje, a ne koristi. Tema susreta mladih s Papom u Sydneyu bila je „Kako danas primiti novi izljev Duha ili kaok doživiti novu Pedesetnicu".

Koja je uloga karizmatskog pokreta i može li pomoći u cijelokupnoj situaciji u našim krajevima?

Kao što sam već pomenuo riječi Ivana Pavla II „karizmatski pokret treba obnoviti Crkvu iznutra". Vjera pokreće povjesna zbivanja i društvena kretanja, utječe na povijest naroda. Za rata u Hrvatskoj i BiH vjera je utjecala da ljudi ne pokleknu pred agresorom. Ako se jedna osoba obrati, njezina se promjena odražava u obitelji, a obitelj je dio društva. Na karizmatskim susretima događaju se mnoga obraćenja. S toga mislim da karizmatska obnova treba postati sastavni dio pastorala svake župne zajednice.

Vi ste ustanovili karizmatsku zajednicu u Tolisi i susreli se s mnogim molitvenim zajednicama. Kako treba izgledati jedan karizmatski susret i kako ga djelotvorno voditi?

Svaki molitveni susret sastoji se od slavljenja, proroštva i svjedočenja. Što bude više slavljenja, bit će jači susret. Bitno je na susretu moliti u jezicima, jer tada Duh Sveti moli u nama i postajemo otvoreniji njegovoj ljubavi. Ako neko u zajednici ima provjeren dar proroštva, neka ga koristi za izgradnju cijele zajednice. Dobro je da članovi molitvene zajednice na kraju susreta posvjedoče što im je Isus učinio. Voditelji zajednice trebaju biti razboriti, ponizni i kreposna života. Na susretu ne treba previše govoriti. Važno je pustiti da Duh Sveti govori, da On vodi susret. Što manje „pametovanja", to će Duh više djelovati. Događa se kadkad da voditelji molitvenih grupa idu ispred Duha Svetoga i tako postaju zapreka za njegovo djelovanje.

Znamo da danas mnogi mladi slušaju rock i techno... Ima li u tome kakvih opasnosti?

Naravno da je opasno slušati takvu glazbu. Naime, mnogi su rock pjevači svoje živote posvetili sotoni i u svojim pjesmama veličaju oca laži. Slušanje takve glazbe oštećuje sluh, mozak i direktno ide u podsvijest. Ne mogu razumjeti danas mlade koji se deklariraju kao vjernici, idu na misu, a posjećuju rock koncerte, techno partyje i sl. Sve velike rock zvijezde su protiv katoličke Crkve. Uz to, obično takve koncerte prate droga, alkohol, nemoral, bezboštvo... Svima koji se oduševljavaju takvim koncertima očito nedostaje Duh Sveti i obično su oni opozicija katoličkoj karizmatskoj obnovi.

Gospina ukazanja, vaše mišljenje o Međugorju?

Vjerujem da se Gospa može ukazati na zemlji radi posebnog zadatka koji joj Bog povjeri. Ona ima uskrslo tijelo koje nadilazi našu stvarnost. Može se ukazati na tisuće mijesta u isto vrijeme. Nikada nisam sumnjao u istinistost Gospinih ukazanja u Međugorju. Gospa je došla da nam pokaže gdje je naš dom. Vjerujem da će Crkva priznati Međugorje, kad prestanu redovita ukazanja.

Što nam savjetujete kao pomoć u duhovnom rastu vjernika?

Mislim da duhovne knjige mogu biti od velike pomoći, a osobito je dobro čitati životopise svetaca. Prije nego što sam odabrao svećenički stalež pročitao sam mnoge knjige o sv. Franji Asiškom, sv. Anti Padovanskom, ocu Piju i drugim. Kad čovijek čita životopise svetaca, oni su prisutni u njegovu životu. Sv. Ignacije Loyolski obratio se čitajući život Isusa Krista. Također, Edith Stein, Židovka, kada je pročitala knjigu Tereze Avilske, postala je kršćanka i otišla u strogi samostan. Nadalje preporučam čitati Sveto pismo i Katekizam Katoličke crkve.

I na kraju što bi ste preporučili našem hrvatskom narodu u ovim, ne baš bezbrižnim trenucima?

Da ostane povezan s Isusom i da se ne boji. S Njime će ostati unatoč progonima. Imat će budućnost i blagoslov u ovoj preljepoj zemlji. Bez Isusa naš narod i svaki drugi narod, propada, nema budućnosti ni blagoslova. Isusa susrećemo u sakramentima Crkve. On je Osoba i želi se s nama osobno povezati. Potrebno je s njime živjeti 24 sata na dan. S njime plakati, radovati se, s njime trpjeti i nositi križ. Molimo se Djevici Mariji da nas nauči kako se zaljubiti u Isusa.

Bolest je posljedica grijeha, a Isus nas može izlječiti jer ga je uništio

Danas ima mnogih koji negiraju mogućnost ozdravljenja po molitvi, osobito teolozi, bibličari, filozofi.

Ako vjerujemo uistinu da Gospodin boravi među nama, ne trebamo se čuditi da bolesnici ozdravljaju po našim molitvama. Svi oni koji su skeptični u mogućnost ozdravljenja po molitvi negiraju i stav Crkve koja traži čudesa svetaca za njihovu kanonizaciju. Znamo da se prikupljaju čudesna ozdravljenja po zagovoru Pape Ivana Pavla II. Prema tome, oni koji danas ne vjeruju u mogućnost ozdravljenja u molitvi na taj način indirektno govore i protiv procesa kanonizacije pojedinih svetaca, suprostavljajući se tradiciji Crkve, jer su ozdravljenja duboko ukorjenjena u Bibliji i u tradiciji Crkve.Poznato je da su pojedini sveci već za života liječili.

Koji su uzroci bolesti i kako ih liječiti?

Postoje nasljedne bolesti, zatim stres, razne životne traume, nedostatak ljubavi u obitelji, loša prehrana, nedostatak prijatelja, samoća, šokovi... To su naravni razlozi. Sveti Toma Akvinski kaže da je bolest posljedica grijeha, tako da je taj uzrok vrhunaravan, zatim najčešći uzrok bolesti je neopraštanje, bavljenjem okultnim praksama, magijom, vračanjem, spiritizmom, astrologijom, eneagramom... Ako je bolest posljedica grijeha, Isus nas može izlječiti jer je na križu uništio grijeh i smrt. Isus je ljubljeni Liječnik koji lječi ljubavlju. Naravno da treba ići i liječniku po pomoć. Liječnici provode volju Božju kad liječe.
Preuzeto s Molitve.info



Post je objavljen 20.12.2009. u 16:44 sati.