Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/montovjerna

Marketing

Pješačke konačnice - spas u patu ! (2. dio)

U slijedećem primjeru bijeli kralj iako udaljen od središta zbivanja stigne se patirati. Inače u svim primjerima današnjeg posta ispod dijagrama bi trebalo pisati : "Bijeli vuče i remizira".

Image Hosted by ImageShack.us

Bijeli žuri ka pješacima tj. poprištu "bitke" : 1. Kg2 Kc7 2. Kf3 Kd7 ( na 2.... Kb6 3. Ke4 Kb5: 4. Kd5 Kb4: 5. Kd6: Kb3: 6. Kc5 i remi ) 3. Kf4 Ke6 4. Ke4 b6 (Ako 4... d5 5. Kd4! Kd6 6. b6 Ke6 7. b5 Kd6 8. b4 Ke6 9. Kc5 Ke5 pat ) 5. Kd4 d5 6. Ke3 Ke5 7. Kd3 d4 8. Kc4 Ke4 pat.

Ovu poziciju bi većina igrača izgubila i zato je potrebno detaljno proanalizirati jer se pojavljuje u mnogo oblika i može nas nekada spasiti kad dođemo u ovakav položaj. Pogledajmo :

Image Hosted by ImageShack.us

1. Kf4 ? f5 2. h6 Kf6 3. h5 Kf7 ! i gotovo, zato treba 1. h6 Kf8 (1... Kf7 olakšava zadatak 2. Kf4 f5 3. h5 Kf6 4. Kg3= ) 2. h5 ( Rano je 2. Kf4? f5 3. Kf5: g3 4. Kf6 Kg8 5. Kg6 g2 i dobiva ) 2.... Kf7 ( Na 2... Kg8 slijedi 3. Kf4 f5 4. Kf5: g3 5. g6 = , isto tako 2.... f5 3. Kf5: g3 4. Kf6 = ) 3. Ke3 (Vrlo važna finesa jer ne bi bilo dobro 3. Kf4? f5 4. Kg3 Kg8 i crni bi dobio ) 3... f5 4. Kf4 Kf6 5. Kg3 (Sada je slabo 5. Ke3? zbog 5... g3! ) 5... Kf7 6. Kf4 Kf8 7. Kf5: g3 8. Kf6! Kg8 9. Kg6 g2 10. h7+ Kh8 11. Kh6 g1 D(T) pat a uz ostale figure pozicija je remi.
Slijedeći dijagram pokazuje poučnu poziciju koja je slična prethodnoj :

Image Hosted by ImageShack.us

1. Ke7 b4 2. d6 cd6: 3. Kd6 b3 4. Kc6 Kb8 (mora zbog a6! ) 5. Kb6 b2 6. a7+ Ka8 7. Ka6 i crni mora izvući lovca ili skakača jer ostale figure odmah patiraju. Ako izvuče lovca 7... b1L nastaje remi konačnica u kojoj bijeli kralj ne može biti izbačen sa g1 ( Važno je upamtiti da je ovdje bijelopoljni lovac zapravo "Krivi" iako ne i krivougli ! ) A ako izvuče skakača 7.... b1S isto tako je remi jer 8. Kb6 Sd2 9. Kc5 Sf3 10. Kd5 Sh2: 11. Ke4 Sg4 12. Kf3 h2 13. Kg2 rami. Važno je upamtiti i ovu poziciju jer crni kralj se ne može približiti svojemu pješaku a da ne bude pat. Skakač nikada ne može napustiti polje g4 jer pada pješak na h2. Dakle remi.

Dalje ćemo vidjeti poziciju kada slabija strana remizira bez obzira što suparnik ima slobodnog pješaka kojega on na prvi pogled ne može dostići.

Image Hosted by ImageShack.us

1. Kc6 Kd8 ( Jer je prijetilo 2. Kc7 i gotovo ) 2. Kd5 Kd7: 3. Ke4 Kd6 4. Kf3 Ke5 5. Kg4 Kf6 6. Kh5 Kf5 PAT. Pozicija koju trebate dobro pogledati i "upiti u memoriju". Nedavno je na jednom turniru Anand remizirao na sličan način Kramniku.

A sada još jedna važna ideja koja se javlja i u drugim oblicima :

Image Hosted by ImageShack.us

1. Kc6 Kb4 2. Kd5 Kc3 3. Ke5 e3 4. Kf4:!! ef2: 5. Ke3! f1D(T) pat.

A za lovca ili skakača vrijedi isto:
5... f1L 6. Kf4 Lh3 7. e4 remi.
5....f1S+ 6. Kf4 Sg3 7. Kg3: remi.

O ovoj temi bi se moglo još puno pisati no mislim da smo ukazali na glavne pozicije (slike ) koje treba imati uvijek u vidu. Ostalo ostavljamo praksi . Igrajte i samo igrajte - tu je ključ !


Post je objavljen 29.03.2008. u 12:05 sati.