Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/cnn

Marketing

Blato i mulj u oružanim snagama RH

Minstar obrane Berislav Rončević
Da se nešto opasno događa u Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu, već godinama bezuspješno nas upozorava umirovljeni vojni pilot i magistar Tino Jelavić. Uzalud je Jelavić govorio da je stanje u zrakoplovstvu kritično, da se vrhunski kadar degradira i izbacuje dok poslušnici bivaju promaknuti. Kao logičan slijed takvog rasula u HRZ-u desila se na žalost i nesreća helikoptera Mi-8 s ljudskim žrtvama.

Kulminacija svega odigrava se ovih dana kada politika želi svaliti svu krivnju na pilota. Kako je vrag odnio svaku šalu, Tino Jelavić odlučio je progovoriti o svojim saznanjima. Tako je na svojem blogu objavio svjedočenje pilota Garića koji je upravljao helikopterom koji se srušio. Iz tog svjedočanstva, kojeg možete pročitati ovdje, i najobičnijem laiku je jasno da se radi o iskusnom pilotu i da ljudska pogreška kakva se želi prišiti Gariću, jednostavno nije moguća. No u tekstu se iznose još neke nepoznate činjenice koje bacaju sasvim drugo svjetlo na cijeli slučaj.

Prvi podatak koji upada u oči je da su naši „stručnjaci“ samoinicijativno produžili broj sati naleta za 10% jer „u uvjetima nuklearnog rata helikopteri mogu letjeti još 10% resursa“. Drugi podatak koji svjedoči o „adekvatnom održavanju“ je otkazivanje ugovora rusu Sergeju Panu koji je tijekom rata brinuo o servisima svih letjelica ruske proizvodnje u ZTZ-u. Dok je Sergej radio, ni u jednu letjelicu nije smio biti ugrađen niti jedan dio koji on osobno nije provjerio. Kad je Sergej dobio otpust, helikopteri su poslani na remont u Ukrajinu bez adekvatnog nadzora o ugrađenim dijelovima.

Tino Jelavić osvrnuo se i na laži ministra obrane Berislava Rončevića, koji je ustvrdio da je dobio preliminarna izvješća istražnog povjerenstva zaduženog za istragu nesreće. Naime preliminarna izvješća ne postoje. Jednom kad se izvješće napravi ono je konačno. Ne postoji verzija 1, 2, 3… već samo jedna jedina verzija koja sa sigurnošću utvrđuje uzrok nesreće. U tom istom tekstu možete saznati i da letačka zaštitna oprema ni dan danas nije osigurana. Ne postoji ni minimalna zaštita, kao što je zaštitna kaciga koja bi spasila život poginulom teaču-tehničaru Juraju Ruškaču. Naravno, Rončević se ne osjeća odgovornim ni po pitanju najosnovnije sigurnosne opreme.

Kao odgovor na pitanje zašto se istraga tako očigledno pokušava sabotirati i čemu toliki pritisci i tako beskrupulozno svaljivanje krivnje na pilota, Tino Jelavić skreće pažnju na jedan bitan detalj. Nabavka rezervnih dijelova kao i sve vojne opreme i dan danas ide preko tvrtke RH Alan. Da, da… to je ona tvrtka kojoj je svojevremeno na čelu bio najodlikovaniji i najveći domoljub general Vladimir Zgorec, koji se danas svim silama trudi pobjeći od pravne države koja ga je učinila generalom i koja mu je dala sve. Zagorec danas više nije na čelu te tvrtke, ali su tamo ostali svi oni koji su i prije tamo bili i koji su odgovorni za vojnu tehniku, a mnogi od njih su itekako povezani s politikom, HDZ-om i Rončevićem.

Okriviti tehniku za helikoptersku nesreću značilo bi direktno priznati odgovornost RH Alana, ali i ministra Rončevića koji je po zapovjednom lancu najodgovorniji. Previše je to ljudi na utjecajnim položajima, pa je s toga puno lakše sve svaliti na pilota. Jedino što im može pomrsiti račune u svemu je činjenica što je pilot Garić preživio i može se braniti, tako da im neće biti tako jednostavno proglasiti pilota krivim.

Post je objavljen 26.07.2007. u 09:47 sati.