Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/arachidus

Marketing

"Ništa nije ni dobro ni loše"
Stendal

Evo pričice nagrađene čistom peticom...

Neobičan čovjek, moj djed. Svako toliko ga se sjetim, jako je volio pričati priče, osobito one iz njegove mladosti, 80-tih i 90-tih godina prošloga stoljeća, i to na onaj svoj neobičan način. Uvijek je tvrdio da su sve te priče iz njegovog osobnog iskustva, no moja se baka nije slagala s njime, jednom mi je rekla da dida voli izmišljati, te da se upravo radi njegove mašte zaljubila u njega. No ja se sjećam kako mi je kao maloj jednom zgodom, ispričao dosta tmurnu priču o nekom ratu...
"Jesam li ti kada pričao o ratu? Nisam?! Rat je mnogo nezgodna stvar, može da ti pokvari sve planove. Bilo je to davne devedeset'prve, tada je Hrvatska bila u bratskom udruženju sa susjednim slavenskim narodima. Svoju državu su zvali Jugoslavija i bila je velika sila, no bratski su se odnosi nakon smrti Tita, koji je bio veliki vođa južnih slavena, ili su ga bar tako zvali, pogoršali, k'o ča se ti posvadiš sa bratom kada mame ili tate nema u blizini. Tada je izbio rat, jer su neke zemlje htjele pod svaku cijenu zadržati bratstvo koje se raspadalo po svim šavovima. Sjećam se kao da je bilo jučer, te sam godine trebao ići na faks, no umjesto akademskog građanina silom prilika sam postao hrvatski domobran. Ružna stvar, taj rat i jako loša. Mnogo je ljudi džabe izgubilo život, još ih je više potjerano iz svojih rodnih krajeva, mnogo ružnije nego na filmovima ili u onim tvojim videoigrama...pljačke...ubistva...silovanja... Nadam se da to nikad nećeš osobno doživjeti."
Sječam se da je uvidio da me natjerao na rub plača, pa je nastavio: "No hajde, nije sve tako crno, da nije bilo rata, nebi sada imali 'svoju' državu, to nešto vrijedi. Također, mnogi ljudi nebi dobili priliku početi iz početka, bilo to dobro ili loše, a ja nikada ne bih posjetio krajeve istočno od Učke (Slavoniju recimo) i tamo upoznao tvoju baku, pa se nebi sada mogao ponositi svojom jako lijepom i pametnom unukom."
Bio je vraški laskavac, moj djed. No imao je pravo kad mi je par tjedana prije svoje smrti rekao: "Ništa na ovome svijetu ti nije ni loše ni dobro, sve je to život. Ne budi tužna što me ova bolest izjeda, vrijeme je da se i ja odmorim, zaslužio sam."


Post je objavljen 18.05.2007. u 14:29 sati.