Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/rusalka

Marketing

vodeni kupusići


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Iako nema spektakularni cvat, poput vodenog zumbula ili lopoča, vodeni kupus - pistia stratiotes je moj favorit među plutajućim vodenim biljkama, a možda i vodenim biljkama uopće.
Svježa svijetlo zelena boja i baršunasta tekstura listova, oblik rozete s pet listova. Zadivljujuća sposobnost razmnožavanja!


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Dva do tri primjerka kupljena na početku sezone – nepregledno «more» na kraju sezone. Kako sezona odmiče, vodeni kupusi sve više prekrivaju površinu mojih jezeraca.

I ja se veselim tomu jer:
(1) oni poboljšavaju kvalitetu vode u jezercima;
(2) poput suncobrana zasjenjuju površinu;
(3) služe kao otočići na kojima se odmaraju žabice tek transformirane iz punoglavaca;
(4) sletišta su za kukce;
(5) njihovi su korijenčići skrovišta za tek izlegle ribice....


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

I, uz sve ove koristi – vodeni kupusići gode mome oku.
Među biljnim «aristokratima» vrtnih jezeraca (lopočem, vodenim hijacintom) «kupusić» je pučanin.
Veseo siromašak s puno djece! Veća rozeta pusti «peteljčicu» na čijem je kraju njezina minijaturna kopija. Pa još jednu i još jednu ...


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Vodeni se kupusi u jezercu tijekom ljeta tako «obezobraze» da bi uskoro pokrili cijelu površinu. A znamo kako barem jedna trećina površine jezerca mora ostati slobodna.
Kako je meni žao višak baciti, po kutevima mojeg vrta i dvorišta ljeti niču novi i novi mali vodeni vrtovi u kojima se kupusići baškare sami ili guraju s vodenim hijacintom.
U pravilu, vodeni kupus se ne isplati čuvati preko zime. Kod većine ljubitelja vrtnih jezeraca on na kraju sezone završi u kompostu ili na smeću
.


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

No, ja uvijek stavim nekoliko malih primjeraka na površinu sobnog jezerca i akvarija. I tu oni dočekaju novu sezonu. Tako ja u svojim vrtnim jezercima imam potomke triju vodenih kupusa kupljenih prije 3 – 4 godine.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Zimi se kupusići u mojem sobnom jezercu (na sreću) sporije razmnožavaju, a i sve su sitniji. U sljedećim sezonama (kada ih vratim u vanjska jezerca) uspješno rastu i množe se, no nikada ne dosegnu veličinu svojih «djedova».
Doduše, razlog je vjerojatno i u tomu što su moja vrtna jezerca tek djelomično osunčana. Jezerce od kalupa je pod magnolijom, a jezerca od buradi pod kajsijom.

Vrtno jezerce pod drvetom - to nije preporučljivo.
No, moj vrt je malen, a moje «vrtlarske» želje velike. Osim toga, meni su vrtna jezerca još ljepša kad se nad njima nadvijaju grane. To dakako znači više posla oko održavanja i prekrivanje (mrežicama) površine jezeraca ujesen.

Ali, kao u životu, i u vrtu – sve ima svoju cijenu.


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket




Post je objavljen 31.03.2007. u 10:11 sati.