Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/lornadoone

Marketing

PATENT-BOD

Kad sam pred neku večer krenula u posljednju fazu izrade Mikicinog ponča, nemalo se iznenadih da sam zaboravila princip patentnog boda! To je moj najčešći način obrade dolčevita-okovratnika. Kako sam u jesen 2005 isplela dolčevitu Mikici s patent-bodom oko vrata (nema je među fotkama, bit će!), nisam više koristila taj bod i... zaboravila ga!
Kad sam ga prvi put plela, pitala sam sestričnu S. da mi objasni taj, kak ona veli, "jednostavan bod". Njene riječi su bile: "Pleteš krivo-pravo tako da pravu opleteš, a krivu neopletenu preabciš!" E, sad kad znam, to mi je jasno, ali ja sam to tako probala i otkrila pletenje glatkim bodom u krug na dvije igle, kasnije sam i upute našla u jednoj knjizi! U toj istoj knjizi sam našla upute i za patent-bod popračen crtežima. Tek mi je tada sinulo!!!
Dakle, prvi se red isplete pravo-krivo, a onda se u drugom redu prava očica isplete normalno:
Image Uploaded by ImageShack Toolbar Image Uploaded by ImageShack Toolbar

...a kriva se prebaci (da!) neopletena, ali tako da se nit prebaci naprijed, i zajedno s očicom prenese na drugu iglu:
Image Uploaded by ImageShack Toolbar Image Uploaded by ImageShack Toolbar
Tako se plete i neparan red, plete se pravo kroz obje niti (nit i očicu), a kriva se prebacuje.

Kod pletenja tog istog boda uz pomoć 5 igli, u krug, treba plesti parne krugove kao što je to opisano za ravno pletenje, a neparne krugove tako da se nit prebaci iza pletiva, pa se prenese s pravom očicom na drugu iglu:
Image Uploaded by ImageShack Toolbar Image Uploaded by ImageShack Toolbar

...a kriva se plete normalno i to kroz očicu i prebačenu nit zajedno:
Image Uploaded by ImageShack Toolbar

Tako sad imam zabilježeno, ako opet ispari!
Iskusne pletilje to znaju,ali se nadam da će ovo bar malo pomoći manje iskusnima!
Fotograf je bila moja Mikica. Dijete je ispucalo 24 fotke u 7 ujutro, pa nisam htjela zanovijetati za ponavljanje nekih malo mutnih...ne zamjerite!

Post je objavljen 18.03.2007. u 10:45 sati.