Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nz

Marketing

Rafting avantura na brzacima klase III, IV i V na rijeci Shotover blizu Queenstown-a

Budimo se oko 7:30 i jako smo uzbuđeni. Danas je dan D, da došao je i taj dan, dan za ludi white water rafting na New Zealandu. Radujemo se jer nas očekuju brzaci klase III, IV i V. Brzaci za rafting kategoziraju se od I do V, gdje je I mirna rijeka, a V jako teški i opasni brzaci. I ne samo to, jedan dio raftinga če se odigravati u dugom tunelu ispod zemlje. Jučer smo platili dvije karte za rafting avanturu, svaku po 149NZ$ (600kuna, 1NZ$=4kune) i danas se nadamo super dobroj zabavi. Dobro smo se pripremili, pripremili smo suhu robu da imamo nakon raftinga, do vrha napunili baterije za naš odlični Olympus C-5060 Wide Zoom, stavili u njega praznu 256mb XD-karticu i sve to dobro zapakirali u Olympusovo vodonepropusno kučište (sada tu opremu koristimo pri snimanju prekrasnih fotki turista na turističkom raftingu na rijeci Cetini). Nabrzinu smo doručkovali i u 08:15 smo u turističkoj agenciji spremni za rafting akciju. Po nas dolazi minibus, te krečemo prema rafting kući u kojoj čemo dobiti svu potrebnu za rafting. Dolazimo do rafting kuće i presvlaćimo se te oblačimo debelo dugo neoprensko odjelo od 5mm, dobivamo kacige i prsluke za plivanje, sve odgovarajuće veličine. Nakon toga ponovo odlazimo u minibuse i krečemo na 30minutnu vožnju po makadamskim cestama do rafting starta. Prolazmo kroz prekrasne krajolike u kojima je sniman film Gospodar prstenova. Rafting vodiči (skiperi), su zajedno s nama u minibusu, te nam objašnjavaju, gdje je što snimano i kako je sniman neki kadar iz filma Gospodar prstenova.
Dolazimo na start, skiperi pripremaju raftove (gumene rafting čamce), te jedan od skipera objašnjava nam što i kako trebamo raditi. S nama su i 3 kanuista, koji nam objašnjavaju što ako netko ispadne u rijeku, jer oni su tu da ga pokupe s kanuom. Jedan od njih trojice je prvak New Zelanda u kajaku na divljim vodama što uljeva dodatnu sigurnost. Gledam rafting brodove, pa oni su marke AVON. Ajoj, ajoj mislim u sebi. Ja kao rafting skiper s rijeke Cetina koji je mali milion puta bio na raftingu, a nekoliko prilika je upravljao i raftom marke avon. Jako dobar raft, čvrst, ali i nadasve težak. Razmišljam malo i mislim u sebi, pa ovo nije Dalmacija, Omiš i rijeka Cetina, čiji brzaci su klase I, II, III, (za odličan turistički rafting), ovo je New Zealand i čekaju nas brzaci klase III, IV, V i raftovi moraju biti čvrsti i robusni. Raftovi su ubačeni u rijeku Shotover i čekaju svoju posadu. Danas u jutarnjem terminu na rijeku ide zajedno 11 raftova. Nas 7 s skiperom Grantom kao 8 članom posade ulazimo u raft i krečemo u rafting avanturu.
Na mirnom djelu, upoznajemo se međusobno. Kada sam rekao da sam i ja rafting skiper iz Europe, svi su se malo začudili, i pali su prvi komentari. Vau, pa sada smo duplo sigurni, dva skipera u jednom raftu. Rijeka je brza, nekih 18km naše dionice preći ćemo u nešto manje od 2sata vremena. Za usporedbu rafting dionicu na rijeci cetini od 9km prelazi se za 3-4 sata. To najbolje govori o brzini rijeke Shotover. I napokon dolaze prvi brzaci, prvo klase III, pa postaje sve brze, i veselije. Rijeka se preljeva preko rafta. Pored najzanimljivijim brzaca ali i najopasnijih uvijek dok raftovi prolaze mogu se vidjeti kajaci kako čekaju, nedaj bože ako netko ispadne. I bilo je par turista koji su ispali te su ih kajaci morali pokupiti i ponovo vratiti u raft. Na sreču nije se desilo niti jedno prevrtanje. Dok se prolazimo mirnije dijelove skiper Grant nam govori imena brzaka koje smo upravo prošli (Stoneys rapid,Germans Drop rapid, Pinball rapid...). Na jednom mirnijem dijelu rafting avanture, skiper nam govori da pogledamo prema vrhu kanjona. Iznad naših glava upravo kada smo prolazili odigravao se bungy skok. Pred kraj rafting avanture skiper Grant bira prvog ljevog iz našeg rafta i kažemu da ide na provu, a svi ostali moramo staviti vesla u raft. Ulazimo u tunel koji se zove Oxenbridge tunel, koji je dug nekih 200metara i uz prvog člana naprijed i skipera Granta provlačimo se jako brzo kroz mračni tunel. Stvarno se ništa ne vidi u tunelu, samo se vidi malo svjetlo na kraju koje postaje sve veče i veče, te nam je ono jedina vodilja prema izlazu. Ovaj tunel nije djelo prirode, več kopača zlata od prije 100tinjak godina. I čim smo izišli na svjetlo dana, hop, ogromni brzaci koji se zove Cascade rapids i Mother-in-Law rapid. Na kraju raftinga bili smo jako, jako zadovoljni. Sada idemo na skidane neoprenskog odjela i tuširanje, te na kolačiće i ćaj.
Rafting je bio više nego odlićan, puno brži od turističkog raftinga na rijeci Cetini koji se svakodnevno odvija tijekom ljeta. Kada smo se vratili u Queenstown bili smo jako zadovoljni i umorni, tako da smo odmah išli nešto pojest.

Ako želite saznati više o raftinga u hrvatskoj, rafting avanturama hrvatskih skipera u svijetu, rafting avanturama poznatih osoba, ili pogledati film o turističkom raftingu na rijeci Cetini posjetite www.raft.hr

rafting start, skiper daje upute turistima, Shotover river, blizu grada Queenstown južni otok
rafting start, skiper daje upute turistima, Shotover river, blizu grada Queenstown, južni otok

Tanja i ja na startu rafting avanture, Shotover river, blizu grada Queenstown, južni otok

krečemo u avanturu, a pored nas su kanuisti koji če nas pokupiti ako ispadnemo, Shotover river, blizu grada Queenstown, južni otok

rafting na divljoj rijeci u mrklom mraku kroz 200 metarski tunel, Shotover river, blizu grada Queenstown, južni otok

brzac klase V, jako brzo i mokro, Shotover river, blizu grada Queenstown, južni otok

nakon dvije ure završava naša rafting avantura. Bilo je SUPER!!!

SLJEDECA PRICA - AVANTURA JE NAJLJEPŠI DIO NEW ZEALANDA MILFORD SOUND!!!

Post je objavljen 07.02.2006. u 03:00 sati.