Pregled posta

Marketing

JUŽNI OTOK

OD PICTONA DO NELSONA

Po dolasku s trajekta odmah iz Pictona idemo prema Nelsonu, ali ne glavnom cestom, nego sporednom koja je puno krača ali i uža i puna zavoja. Priroda je svršena, sve zeleno, puno brežuljaka, malih uvala, ocean je miran jer smo dobrano uvućeni u unutrašnjost otoka. Ovo je raj za ljude koji vole see kayaking (morsk kajak). Mogao bih se danima veslati see kayakom i nikad mi nebi dosadilo.
Nakon par sati vožnje dolazimo na glavnu cestu prema Nelsonu. Pored nas dosta malih brda s drvečem koje se nakon 20godina što raste sječe. Cijelo brdo se posječe u par dana. Nakon toga se cijelo brdo pošumi u par dana, čim se zemlja pripremi za sadnju. Štos je u tome, što ista ta vrsta drveča do svoje potpune zrelosti u Americi treba 60 godina, a na New Zealandu 20 godina (tri puta krače). I tako polako dolazimo u Nelson.

priroda je fenomenalna

NELSON

Nelson je ljep grad, s največim brojem sunčanih dana na New Zealandu. Kuće na uzvisinama su prekrasne i imaju tarase i plozore koje gledaju prema oceanu. Rijetko koja kuća drugoj kući zaklanja pogled. Ovo je zadnji veliki grad prije nacionalnog parka Abel Tasman prema kojem smo se uputili. Na parkingu smo primjetili i jedno auto s tablicama na kojima je pisalo Jelena. U gradu smo napravili mali šoping jer dosta je gladno za ovo doba godine, a mi imamo većinom ljetnu robu. Tanja je sebi kupila jeans. Na brdu poviše Nelsona našli smo centar New Zealanda.

centar New Zealanda - Nelson, južni otok

NACIONALNI PARK ABEL TASMAN

karta svih nacionalnih parkova New Zealanda

Nakon par sadi vožnje od Nelsona stižemo na južni ulaz u nacionalni park Abel Tasman. Park je dobio ime po nizozemcu Abel Tasmanu koji je prvi otkrio New Zealand. Na New Zealandu se ne naplačuje ulaz u nacionalne parkove i prirodne atrakcije. Potrebno je najmanje, tjedan da se cili obiđe pješice s varijantom u kojoj se spava u brvnarama ili šatorima cijeli nacionalni park. Zato se odlučujemo na vožnu turističkim gliserom u jednom smjeru, razgledavanje otoka s morskim lavovima, trekkinga po centralnom i najljepšem dijelu parka, te ponovni povratak turističkim gliserom. Odmah nakon 5-minuta vožnje turističkim gliserom dolazimo do razlomljene jabuke, stijene u meru koja izgleda baš kao pazlomljena jabuka. Nakon toga glisiramo ogromnom brzinom prema centralnom dijelu parka, a pored nas prolaze prekrasne pješćane vale. Zaustavljamo se kraj malog otočića i gle na otoku je kolonija morkih lavova. To je prvi put u životu da sam vidio morske lavove u živo a ne u zolaškom vrtu. Gledamo ih iz glisera s udaljenosti od 20tak metara, a i oni nas. Prekrasne velike životinje, koje nisu agresivne i ne napadaju ljude. Na Novom Zelandu ne postoji niti jedna životinja u moru, zraku ili zemlji koja napada ljude ili je njezin ugriz smrtonosan. Nema zmija otrovnica, nema morskih pasa, nama krokodila. Nakon prekrasnog otoka s morskim lavovima iskrcajemo se na obalu i krečemo u našu trekking avanturu. Trekking u nacionalnom parku Abel Tasman je jedan od top 10 najboljih trekkinga na novom zelandu. Staza je odlična, veliki dio trekinga ide kroz šumu ispod palmi, tako da non-stop smo u hladu. To je jako važno iz razloga što na novom zealandu je ultra violentno UV zračenje dosta jako. Razina mu se kreče oko 12, a to je maksimum. Zato se treba dobro namazati kremom. Ja sam osobno nekoliko puta osjetio kako me sunčeve zrake štipaju za kožu. Temperatura može biti 25 C ali sunčeve zrake su i onda snažne. Dio trekinga ide i preko prekrasnih plaža s zlatni pleskom. Plaže s zlatni pjesakom su puno ljepše nego li s crnim pjesakom. Abel Tasman je raj za ljubitelje see kayaking-a. Stotine i stotine zaljubljenika u vožnju s morskim kajakom možete ovdje naći. Plaže koje mno vidjeli pri prolasku turističkog glisera pored njig su sada malo drukčije jer razlika između plime i osijeke je oko 2metra tako da se i pješćani sprudovi mjenjaju. Ako ikad budete u prilici da budete ovdje, najpametnije vam je da ponesete šator i see kayak, te da idete od mjesta do mjesta na kojem je dozvoljeno kampirati najduže 2-3 dana, i tako u nekih 15dana obiđete jako dobro cili park i u tome uživate.
Nakon što smo prošli cili trekking, mrtve umorne gliser nas vrača nazad na početak odakle smo i krenuli, još jednom pored raspuknute jabuke.

Sutra krečemo na sjeverni ulaz Abel Tasman parka, te čemo odatle obići dio parka koji još nismo vidjeli.

raspuknuta jabuka, Abel Tasman nacionalni park

see kayaking, Abel Tasman nacionalni park

morski lavovi, Abel Tasman nacionalni park

viseći most na trekkingu, Abel Tasman nacionalni park

prekrasna priroda i plaže s zlatnim pjeskom, Abel Tasman nacionalni park

Tanja i ja za vrijeme malog odmora na trekkingu, Abel Tasman nacionalni park

SLJEDECA PRICA JE AVANTURA U NACIONALNOM PARKU ABELL TASMAN - SJEVERNI ULAZ

Post je objavljen 27.01.2006. u 15:39 sati.