Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/cnn

Marketing

Farmaceutski lov u mutnom

Da li ste se ikad zapitali zašto za istu bolest jedan liječnik prepiše Plivin lijek, dok drugi recimo Lekov lijek koji je po sastavu identičan onom Plivinom?

Svaka farmaceutska kompanija ima svoje terenske komercijaliste koji obilaze liječnike i reklamiraju lijekove. Pored upoznavanja liječnika sa sastavom nekog lijeka, njegovim nuspojavama i sl. komercijalisti ostavljaju liječnicima hrpetinu promo materijala u vidu satova, kemijskih olovaka, kalendara, rokovnika i sl. Ponekad se zalome i kakvi plaćeni kongresi ili stručna usavršavanja koja se redovito održavaju u nekim od turističkih mjesta uzemlji ali i inozemstvu. Takva putovanja se u biti pretvore u najobičniji plaćeni odmor.

Drugim riječima, radi se o kupovanju liječnika koji onda za zahvalu kompaniji koja mu je više toga poklonila, propisuje lijek određene farmaceutske kuće koji zna biti i dosta skuplji od istog takvog lijeka konkurentske kompanije.

U tom smislu, vladina uredba o propisivanju generičkih lijekova ima itekakvog smisla i valja ju pozdravit. No još uvijek stoji činjenica ukoliko pacijent ne želi generik već originalan lijek, pacijentu treba omogućit samo nadoplatu razlike u cijeni, a ne da plaća punu cijenu lijeka.

Post je objavljen 27.12.2005. u 14:52 sati.