Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/poduzetnici

Marketing

1 - SPASIMO HRVATSKU - PODUZETNIŠTVOM !!!


Poduzetništvo je srce svake zemlje, generator dobrostanja ili depresije, napretka ili zastoja. Poduzetništvo je, uz životna, duhovna i emotivna zadovoljstva, zapravo sve što imamo, jer bez proizvoda i usluga poduzetnika ne bi bilo ni nas kakvi jesmo.
Istinsko, proizvodno, izvozno i inovativno poduzetništvo treba shvatiti kao obvezu prema životu,svom narodu i bližnjima te stoga pogodovanje stvaranju cjelovitijeg povoljnijeg okružja malom i srednjem poduzetništvu (MSP) predstavlja misiju i cilj spasa domovine i hrvatskog naroda.
Učinci poduzetništva za hrvatski narod danas u miru jednaki su onim našim junacima i žrtvama u Domovinskom ratu kojeg se danas malo tko (od odgovornih) sjeća.
U trenutačnoj općoj apatiji pučanstva uzrokovanoj i proizvedenoj iz vrhova društvene vertikale, društveno korisno poduzetništvo je izlaz za sve nas, ono je nešto više od posla i novca. Poduzetništvo je doprinos društvu u kojem poduzetnici, radnici, ulagači i banke žive. Poduzetništvo stvara život jedne obitelji, ulice,mjesta, grada, regije, države,svijeta.Poduzetništvo je središnja vrijednost našeg samoostvarenja. Njime omogućujemo znanstvenike, umjetnike, profesore, škole,vrtiće, zaustavljanje izumiranja naroda, pravičnije i učinkovitije pravosudje i službe javnog reda, vojsku, zdravstvo, ekologiju i čistu prirodu, naprednije komunalije, kvalitetnije stanove i kuće, ceste, prijevoz, ljepši život svima
.

Poduzetništvo se ne radi, za poduzetništvo se živi, žrtvuje.

Nije tajna da razvoj malog i srednjeg poduzetništva predstavlja ogledalo civilizacijske razine države i naroda. Generacije Hrvata su indoktrinirane (zatupljivane) tzv. socijalističkom tezom kako je poduzetništvo 'društveno štetno'; iste su generacije vegetirale svoje radni vijekove kao beskorisni referenti u nekom SOUR-u ili OUR-u, ili pak kao 'politički radnici'. Tomu treba pripisati neefikasnost razmišljanja i lijenost duha Hrvata starije dobi,nesklonost većine pučanstva da se svakodnevno naoružava i ažurira informacijama, pokuša spoznati elementarne postulate tržišnog poduzetništva.
Više od polovine Hrvata želi (ne)raditi u nekoj državnoj službi (javnom sektoru), nastaviti znati malo ili ništa i buljiti u nekakve reality show-ove koji predstavljaju krajnje debiliziranje mozga i eliminaciju bilo kakve korisne mentalne aktivnosti.
Stoga, željeli ili ne, jedini način na koji hrvatski narod može prevladati (do)sadašnje probleme predstavlja razvoj svjesnosti o važnosti domaćeg poduzetništva i autentičnog proizvoda/usluge koji su konkurentni u inozemnim razmjerima (po kvaliteti; inovativnosti; korisnosti; dizajnu; cijeni i dr.), kao i o činjenici da razvijanjem istinskog proizvodnog poduzetničkog znanja i 'duha' Hrvatska nadrasta donedavnu socijalističku ideološku anatemu poduzetništva kao 'orudja imperijalističkog zla' i tome slično, a europskoj Hrvatskoj oduvijek neprilično.

Strateška važnost poduzetništva

Ekonomija predstavlja zbir svih naših proizvodnih (stvaralačkih) i potrošačkih radnji. Mjerenje bogatstva države, kao i stvarne jačine njene valute (osim matematičkih i antinflacijskih metoda kao u RH) usmjerava se ka nacionalnom proizvodu-poduzetništvu. Bez poduzetnika danas ne bi bilo ni naroda ni državnog dobrostanja.
Osnovni čimbenici poduzetništva su: a) Zemljište, pogoni,oprema i ured, b) Rad, c) Kapital, d) Poduzetnički duh, inovatorstvo, znanje i upornost,upornost i upornost.
Razvoj malog i srednjeg poduzetništva (MSP) strateška je orijentacija Ujedinjenih naroda, Europske Unije, Svjetske banke i Vlade RH, obzirom da MSP čini više od 97% ukupnog broja poduzetništava i zapošljava više od 70% ukupne radne snage predstavljajući izvor dobrostanja ili recesije, napretka ili malodušja svake civilizirane zemlje.
Kategorizacija veličine poduzetništva obavlja se prema godišnjem prometu i broju zaposlenih (malo poduzetništvo uključuje i tzv. mikro poduzetništvo – seoska gospodarstva, odvjetnike, liječnike itd.), a parametri se razlikuju prema stupnju razvoja države (standardi SAD i EU daleko su iznad kategorija Republike Hrvatske). Za informaciju o sudbinski važnoj ulozi MSP, primjerice u SAD, predstavlja podatak da 99% svih poduzetništava spada u malo poduzetništvo koje zapošljava oko 52 % ukupne radne snage. Malo poduzetništvo u SAD (i drugdje) služi stvaranju novih radnih mjesta i inoviranju ustroja poslovanja, proizvoda i usluga, te predstavlja 51% ukupnog proizvoda privatnog sektora, 96% svih izvoznika (s oko 29.5% ukupne vrijednosti izvezene robe), a kućna poduzetništva čine 53 % malih poduzetništava.
Mala poduzeća u SAD proizvode 55% ukupnih inovacija, a medju inovacijama stvorenim malim poduzetništvom u XX stoljeću u SAD spadaju zrakoplov, kasetofon, magnetofon, kompjuter, leće za oči, pacemaker za srce, patent za hlače i dr.
Sektori u kojima MP djeluju su izvoz, malo- i veleprodaja,usluge (knjigovodstvo, nekretnine, osiguranje, servisi za popravak automobila, televizija i kompjutera, fotokopiranje, praonice rublja i dr.), proizvodnja te poduzetništvo visoke tehnologije (najbolji primjer za potonje je Michael Dell koji je počeo slagati kompjutere na Univerzitetu u Teksasu dok mu je bilo 19 godina, a danas njegova kompanija Dell Computer ima godišnji promet oko 15 milijardi USD).

Investicijski ciklusi koji život znače

Pritom treba naglasiti kako su prioritetna svrha i funkcija vlada u svakoj prosvjetljenoj državi omogućavanje kvalitetnih investicijskih ciklusa, odnosno 'proizvodnje' novca fiskalnim i inim mjerama namijenjenih kvalitetnijem financiranju malog i srednjeg poduzetništva obzirom da isto tvori srce svakog naroda.
Tomu služe i prikladni načini financiranja svake dobi (etape,faze) poduzetništva u bilo kojem pravnom obliku (trgovačko društvo, obrt i sl.). Financiranje MSP obavlja se zaduživanjem (uzimanjem kredita) ili ustupanjem udjela zainteresiranom ulagaču ili ulagačima.
U nastalim uvjetima hrvatski poduzetnici, posebice novi, preuzimaju ulogu junaka koji su hrvatskom narodu,u četničkoj i svekolikoj oružanoj i političkoj agresiji na Domovinu, izborili samostalnost. Ta samostalnost ubrzo je 'izgubljena' u miru zbog nedostatka prikladnih i pravičnih ekonomskih politika. Stoga su hrvatski poduzetnici, poglavito oni izvozno i proizvodno orijentirani, posljednja brana posvemašnjoj 'okupaciji' resursa, nezacvisnosti,potencijala, talenta i učinkovite autonomnosti Republike Hrvatske.
Hladna stvarnost današnjeg svijeta koji se kreće ubrzanije nego ikad, u uvjetima neizvjesnijim nego ikad dosad, u kojem je funkciju oružja preuzela ekonomska dominacija, prisiljava hrvatski intelektualni kapital i poduzetničku energiju na pokretanje iz mrtvila ukoliko želimo izbjeći ono najgore što se već djelomice dogadja: neizvjesnu mirovinu, svojevrsno ropstvo pod novim stranim vlasnicima hrvatskih strateških resursa o kojim nam ovisi život poput voda, zemlje, mora i banaka, a time i političke moći, kao i oduzimanja agensa povijesnog dostojanstva, čak i dokazive istine.


Post je objavljen 06.09.2005. u 11:34 sati.