Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nesalomljivi

Marketing

Intervju s Micky Dolenz ( The Monkees )

INTERVJU S MICKY DOLENZ,(THE MONKEES)

1)
-1967.godine grupa The Monkees je po popularnosti "tukla" The Beatles na svakom koraku. Cak sto vise,te iste godine The Beatles,The Beach Boys i The Rolling Stones zajedno nisu mogli prodati vise nosaca zvuka nego li The Monkees.
No samo dvije godine poslije , nakon fantasticnoga uspona, The Monkees postaju predmet zdrave zajebancije medju svim ozbiljnijim ljubiteljima rock glazbe.
1969 su ih skoro svi,koji su imalo drzali do svog rock pedigrea,smatrali obicnim plagijatorima cije pjesme nisu imale apsolutno nikakvu poruku.

-Pjevati o nicemu a zivjeti u okruzenju koje je svakodnevno ispracalo tisuce mladih amerikanaca na njihov put ka surovoj vietnamskoj realsnosti,znacilo je samo
jedno-ODLAZAK U ZABORAV!

Naravno,The Monkees nikada nisu izgubili sve svoje obozavatelje,u sto sam se i sam uvjerio na njihovom koncertu u Pittsburgh-u. Na tom koncertu je tisuce mladih(citaj :16-togodisnjaka) i starih(citaj:50-togodisnjaka)doslo da pozdrave njihovo ponovno okupljanje prigodom njihove USA mini turneje.

-

• ZORAN MISETIC: Sto su korijeni prezimena Dolenz?

MICKY DOLENZ:Moji roditelji su rodom iz Trsta i koliko je meni poznato po prici moga oca mi smo slovenskog porijekla.Moj otac je upravo prije nekoliko godina isao u Trst da se vidi s nasom rodbinom koja jos uvijek tamo zivi. Sto se tice mene ja nisam imao priliku da posjetim Trst ali iz price mojih roditelja zakljucujem da je Trst divan grad.

• ZORAN MISETIC: S tvojih"korijena" predjimo na "korijenje"grupe The Monkees. Kako i zasto ime The Monkees?

MICKY DOLENZ:Ljudi koji su te 1965. bili idejni tvorci TV serijala The Monkees,odlucili su se za ovo "zivotinjsko" ime jer su pokusavali izravno da pariraju grupama kao sto su The Beatles ili The Birds.Zapravo nas tv show i jeste bio napravljen s svjesnom namjerom da podsjeti gledatelje na film "A HARD DAYS NIGHT"ciji su glavni akteri The Beatles. Naravno,danas s ove vremenske distance mogao bi se cak sloziti i s onim konstatiranjem da smo mi zapravo "otvorili vrata" za jednu pravu muzicku televiziju kao sto je MTV danas.

• ZORAN MISETIC:Po cemu to zakljucujes?


MICKY DOLENZ:S kraja 50-tih i spocetka 60-tih TV je ovdje odigrala veliku ulogu u populiziranju i samim tim,prodaji ploca ,recimo Chubby Checker-a na
"American Bandstand" ili Elvis-a i The Beatles na "Ed Sullivan Show" ali mi(The Monkees)smo bili prvi pravi pokusaj TV da kreira jedan muzicki fenomen koji je trebao da osigura prodaju suvenira i ako vidis kako danas MTV operira onda ce ti biti jasno o cemu govorim...

• ZORAN MISETIC:Kako je doslo do toga da se prijavis na audiciju za TV ShowThe Monkes?

MICKY DOLENZ:Ja sam u to vrijeme,milsim da je bio deveti mjesec 1965,imao ugovor s "SCREEN GEMS AGENCY" i taj ugovor se "vukao" jos iz
perioda 1956-58 kada sam kao mali djecarac nastupao u TV seriji "CIRCUS BOY".
Upravo u Pittsburgh-u je bio jedan od mojih prvih nastupa ispred jednog slona iz zooloskog vrta.U svakom slucaju,jeste bilo glumacko
iskustvo ali nisam siguran koliko je to imalo veze s rock glazbom...hahahaha....
Davy Jones je kao Englez vec imao ulogu Artful Dodger u Broadway-skoj predstavi "Oliver". Mike Nesmith,cija je majka izumila White
Out,bio je prakticno pokupljen direktno s ulice na ovu audiciju. Peter Tork je izabran na otvorenoj audiciji i znam da je on u to vrijeme
nastupao kao folk pjevac u Greenwich Village prije nego je dosao u California....

ZORAN MISETIC:Da li je tocno da su se na ovu audiciju za The Monkees javili i Charles Manson i stephen Stills (CSN&Y)?

MICKY DOLENZ:Da. To je tocno. Ja sam to doznao nekoliko godina kasnije ali je definitivno tocno da su ova dvojica aplicirala za "moj posao".
Znam i to da Charles Manson-a nisu prihvatili zbog toga sto nije imao dovoljno "slatkastu facu" a za Stephen Stills-a su naveli razlog njegove
nezdrave zube...

ZORAN MISETIC:...i zbog toga sto je inzistirao da pise njegovu vlastitu muziku?

MICKY DOLENZ:Nisam siguran da je on to doista ZAHTIJEVAO!

• ZORAN MISETIC:Ok! Da li ste vi imali takvih zahtijeva te koliko vas je emotivno kostalo to slaganje s konceptom:"skaci ispred kamere,otvaraj
usta pretvarajuci se da pjevas i postani zvijezda"?

MICKY DOLENZ: Hmmm....Nas pravi rock fanovi nisu nikada nesto pretjerano voljeli. Nama je to bilo jasno od samoga pocetka.To je bilo vrijeme kada je rock muzika vec uveliko pocela da biva angazirana oko rata u Vietnamu.
Sjecam se kako smo i mi potajno obozavali Barry McGuire i njegovu pjesmu "Eve of Destruction"....cak su se i The Beatles poceli
prilagodjavati....poceli su se kretati ka tom,da ga nazovem,intelektualnom pristupu rock muzici...
Mi smo kao grupa poceli ozbiljno razmisljati o bjegu od nestvarnog jos tijekom 1966. da bi vec s pocetka 1967. odlucili da napravimo
malu "pobunu" i javnost kazemo da smo mi samo plagijatori koji pokusavaju da dobro zabave i publiku i sebe...

• ZORAN MISETIC:Ali upravo te godine ste bili najtiraznija svjestka rock grupa. The Rolling Stones,The Beach Boys i The Betales zajedno nisu
uspijevali da prodaju vise albuma nego The Monkees. Zasto bas u tom trenutku da se odlucite za istinu o tv-show i sebi kao rock grupi?

MICKY DOLENZ: Bili smo na vrhuncu nase karijere i bilo je posve logicno da u tom trenutku kazemo sto mislimo i kako se osjecamo o onome sto
radimo i kao glumci i kao muzicari.Jednostavno receno,nismo se osjecali sretnima radeci taj
"posao".Nije nam se dopala ideja da budemo lutke s kojima bi svatko mogao operirati kako zeli.Davy je u to vrijeme bio veoma vokalan glede
ovoga topika i on je zastupao sve nas kada je na toj press konferenciji s pocetka 1967. rekao da mi ne zelimo da budemo mehanicke igracke
kojima netko drugi stalno govori gdje da idemo i sto da radimo i da nikako ne govorimo i razmisljamo o ratu u Vietnam-u
jer to bi "moglo uciniti nervoznima nase obozavatelje".U to vrijeme je nasa pjesma
"I'm a Beliver"(koju je inace napisao Neil Diamon-opaska autora ovoga teksta)bila na vrhu svih pop muzickih lista i tu se zadrzala punih deset
tijedana. U razgovoru koji smo imali izmedju nas,clanova grupe, odlucili smo da Davy "izadje" s izjavom u New York Times-u"da smo mi nista
drugo neko ljudi koji vode marketing department neke velike kompanije te da kao takvi nastojimo da prodamo produkt...Da prodamo The
Monkees" !
Nakon tog interview-a u New York Times-u bili smo zasuti ponudama svih mogucih listova,radio i tv stanica da nastavimo s nasom "ispovijedi".
Mike Nesmith i ja smo u tom periodu dali interview Saturday Evening Post i njima smo rekli da dodje vrijeme kad ti jednostavno moras da
povuces crtu kao covijek.
Rekli smo im da mi nemamo nista s muzikom koja je stvorila The Monkees i pokusali smo im objasniti kako se debilno osjecamo kada moramo ici
na scenu i pretvarati se i dublirati nekoga drugoga muziku...

• ZORAN MISETIC:Kako su na takvu izjavu reagirali tvorci image-a grupe The Monkees?

MICKY DOLENZ : Oni su reagirali upravo onako kako smo i pretpostavili da ce reagirati.Don Kirshner koji je kompletno kontrolirao nas
zvuk,dozvoljavajuci nam samo da ponekad dubliramo glasove na muzickim trakama,nije nas napustio vec je bio otpusten od strane nase
diskografske kuce...

• ZORAN MISETIC: Cini mi se da se The Monkees i Kirsher nikada nisu nesto pretjerano voljeli?

MICKY DOLENZ: Istina. S njim smo se doista osjecali poput kakvih pokusnih kunica koji su tu bili samo zbog nekakvih njegovih eksperimenata.
Cak jedne prilike on uopce nije zelio da nas kontaktira prije nego je objavio jedan od albuma The Monkees. Mike (Nesmith) ga narocito nije
mnogo volio.

• ZORAN MISETIC:No neki drugi idejni kreatori The Monkees su vas napustili zbog toga sto vise nisu zeljeli da budu dio tog laznog image.Kako je
doslo do razlaza s producentom vasega tv show-a,Bob Rafelsonom?

MICKY DOLENZ: Bob je napustio cijelu ovu ideju o Monkees zato sto je njegov glavni interes bio da se dokopa novca i da zapocne ozbiljnu
redateljsku karijeru. (Bob Rafelson je rezirao film "Five Easy Pieces"-opaska autora teksta)Mislim da
on nikada nije pokazao nekakvo gadjenje prema nama, clanovima grupe The Monkees ,vec je svoje neslaganje usmjerio prema generalnoj ideji da
se od necega sto nema pravu umjetnicku vrijednost napravi nesto sto ce cijeli Svijet stavljati na pijedestal obozavanja!

• ZORAN MISETIC:Te kljucne 1967. ste se zblizili s The Beatles and Jimi Hendrix? Kako je dolso do toga?

MICKY DOLENZ: Mi smo u ljeto 1967. otisli na turneju u Englesku i tamo smo docekani skoro kao clanovi kraljevske obitelji.hahahaha....U
Engleskoj smo u to vrijeme bili velike zvijezde i sjecam se da su mi rekli da je nasu tiskovnu konferenciju u Royal Garden Hotelu u Kensingtonu
posjetilo vise novinara nego tiskovnu konferenciju koju je 1945. na istome mjestu uprilicio Vinston Cherchill prigodom zavrsetka WWII. U
svakom slucaju a vrijeme toga boravka u Engleskoj
bili smo pozvani od clanova The Beatles da posjetimo nekoliko privatnih tuluma i tu smo se s njima upoznali i zblizili.Narocito je to bilo drago
Davy Jones-u koji je bio Englez i on je za The Beatles "gajio "specijalne osjecaje i bio je vrlo ponosan na to poznanstvo.

• ZORAN MISETIC:Koji clan The Beatles se tebe najvise dojmio?

MICKY DOLENZ: John Lennon definitivno! On je tada pokazivao dostatnu kolicinu ozbiljnosti i sarmantnosti glede svega onoga sto se desavalo
na politickoj i kulturnoj svjetskoj sceni u to vrijeme. Bio je vrlo zabrinut zbog rata u Vietnamu i dosta vremena smo provodili pricajuci o tome. U
svakom slucaju ,nisam siguran da je on nas nesto pretjerano puno "mirisao". Definitivno ne koliko smo mi njega postovali....

• ZORAN MISETIC: Jimmy Hendrix?

MICKY DOLENZ: Apsolutno ista stvar. Jimmy je bio pozvan da zajedno s svojom grupom nastupi kao pred-grupa na nasoj USA turneji u to
vrijeme.
To je bilo u vrijeme prije nego li ce Jimmy Hendrix postati vrlo popularna ikona u svijetu rock glazbe. Bilo je vrlo frustrirajuce za njega a i za nas
kada bi on ,recimo,svirao psihodelicnu "Purple Haze" a publika,sve sami tinejdjeri, bi ga ispracali s negodovanjem i zvizducima trazeci da se The
Monkees pojave na sceni.
Mi smo vec tada znali da je Jimmy unikatna artisticka figura i da ono sto je on svirao samo u jednom tonu je vise nego li sto smo mi dali na svim
nasim albumima zajedno. Na zalost,a sto je bilo i posve logicno,Jimmy Hendrix je vec nakon nekoliko nastupa odlucio da napusti nasu turneju i
znam da je nas managment u to vrijeme izasao s informacijom za press da je Jimi napustio turneju jer je organizacija "Kcerke Americke
Revolucije"protestirala da je "njegov nastup bio previse s erotskim nabojem".

• ZORAN MISETIC:Ubrzo nakon toga i vi se razilazite kao grupa?

MICKY DOLENZ: Do naseg razlaza nije doslo te vec naredne ,1968. godine.
Prvi koji je odlucio da napusti The Monkees bio je Peter Tork. U to vrijeme mi smo imali "vani" i film "Head"koji je dobio grozne kritike u USA i
Engleskoj ali koji je ,tko zna zbog cega, proglasen filmskim remek-djelom u Francuskoj. Usvakom slucaju to je bilo vrijeme kada smo svi mi poceli
ozbiljno razmisljati o razlazu s The Monkes i tom "filozofijom". Nakon te 1968. mi smo nastavili da budemo aktivni na individualnom planu glede
muzike i filma.

• ZORAN MISETIC:20 godina poslije,MTV vam je odao pocast jednim dugim tv maratonom?

MICKY DOLENZ: Da. Oni su te godine odlucili da evociraju uspomenu na The Monkees tako sto su "u jednom komadu" punih 22 sata emitirali
originalne The Monkees epizode a taj su maraton nazvali "Pleasant Valley Sunday" po jednoj nasoj pjesmi koja se bavila kritiziranjem zivota
u "predgradju".

• ZORAN MISETIC:Sto danas znaci biti The Monkees?

MICKY DOLENZ: Mi smo imali ovu mini turneju po USA a planirane koncerte u UK smo odgodili zbog Sept. 11 I svega onoga sto se desilo toga
dana u New York-u,Washington-u I Pittsburgh-u. Nakon svih ovih godina mi jos uvijek pronalazimo dovoljno razloga da se dobro zabavimo na
pozornici. Ovoga puta nasi nastupi su NASI u svakom znacenju te rijeci. Naravo,svi mi imamo nase dodatne samostalne angazmane bilo da je u
pitanju muzika,film ili kao u mom slucaju- slikanje.

• ZORAN MISETIC: Za kraj,da li planirate posjetiti krajeve od kojih tvoje prezime vuce korijenje?

MICKY DOLENZ: Ne,na ovoj turneji. Ali nije iskljuceno da ukoliko nas netko pozove iz Slovenije da ne napravimo taj “dodatni put”.

Jos dobrih sat vremena su Micky Dolenz i potpisnik ovih redova ostali za sankom prilikom cega mi je Micky cak ostavio i telefonski broj svoga
kucnog ureda rekavsi da ukoliko netko od promotera iz Slovenije odluci da ih pozove u "goste" slobodno ga mogu kontaktirati na taj broj.

Zoran Misetic,Pittsburgh-USA


Post je objavljen 31.12.2004. u 17:48 sati.