Komentari

smisao-zivota.blog.hr

Dodaj komentar (11)

Marketing


  • Bocaccio

    Puno je teorija o Svemiru ali ... čini mi se, sve one griješe. Zaparvo sve one govore o parcijanim, graničnim slučajevima pomoću kojih ljudski rod rješava dferencijalne jednadžbe i integrale. Sve što bi bez tih graničnih slučajeva zapravo bilo nerješivo.

    Rješenja nema. Jednako baš kao i o stvarnoj prirodi Svemira (Univerzuma) čiji smo mali ali satstavni dio. Materija, antmaterija, tamna tvar, crne rup, tračak svjetlosti koju emtra Zvjezda sve dok po Newtonowvom principu u svom šrenju ne proguta satelite koji oko ne kruže ni sam neznajući zašto. Vječno, svevremenskoo i izvanvremensko. Sve se poklapa, preklapa, nastaje i nestaje. Baš kao vrijeme koje je posljedica Velikog praska. Širenje il sažimanje. Odgovor nema, sveopća misterija.

    avatar

    08.11.2014. (00:05)    -   -   -   -  

  • jelen

    Egomanijaci središte Svemira sigurno nikada neće zamišljati negdje daleko od svoje guzice :-))

    avatar

    08.11.2014. (00:46)    -   -   -   -  

  • Yoni

    Jako mi se sviđa muzička numera Black Hole Sun vokalnoinstrumentalnog sastava Soundgarden (iz davne 1994). Evo baš neki dan skinuh s Torrenta najnoviji album dotične grupe: sad već zvuče kao kakav heavy metal band, iako i dalje dobro prže. Steiner govori o tome da astralna sfera nije 4-dimenzionalna, kako vole misliti njuejđeri, već 2-dimenzionalna. Na astralu imamo lijevo-desno i gore-dolje, ali je naprijed-nazad jako varljivo i proizvoljno pa se zapravo teško može utvrditi je li nešto udaljeno od nas na dužinu ruke ili milijun kilometara. Između astrala i ove naše grubomaterijalne sfere nalazi se eterička sfera, koja još uvijek pripada 3-dimenzionalnom prostoru (i u kojoj brzina svjetlosti nije nikakva granica). Ona je medij za sve što se događa u gruboj materiji (pa je tako i medij za svjetlost i sve druge elektromagnetske valove te za zakonito ponašanje molekularne strukture svijeta i svjesnih bića, jer je posredujući informirajući faktor svega u gruboj materiji). Paradoksalno ali istinito: na eteričkim ravnima (na kojima se, primjerice, nalazi Shamballa ponad pustinje Gobi) čovjek može jednako kao i ovdje pušiti cigaretu, udariti u tvrdi zid, imati zgužvane rebatinke, itd. U eterima, naime, postoje isti oni modaliteti čulnog opažanja koji postoje i u gruboj materiji. Pa ipak, doživljava li čovjek ovaj grubomaterijalni svijet iz perspektive eteričkog tijela, tada sasvim lagano može prolaziti kroz (grubomaterijalne) zidove, letjeti uokolo i t.sl. Mentalna sfera ima samo jednu dimenziju: dimenziju kretanja kroz prostor na način da si trenutno tamo gdje te tvoja misao želi odvesti. Sfera iznad mentala, područje budhija ili duhovne intuicije, sfera je nulte dimenzionalnosti. To znači da se čovjek, koji se u njoj nalazi svjesno, osjeća kao da je sveprisutan u cijelom svemiru. To nije samo subjektivni osjećaj, već objektivno opažanje. On u sferi budhija ili božanske Duše uistinu jest sveprisutan. Iznad budhija je atman - impersonalna božanska iskra zahvaljujući kojoj advaita ili nedvojnost nije tek lijepa čežnja mistika, nego izvorna i konačna zbilja. U svijesti atmana čak ni sveprisutnost u svemiru nije konačna istina: atman ne poznaje nikakav svemir u kojem bi mogli postojati uvjeti sveprisutnosti, nikakvu Kreaciju/Projekciju. On je sam u sebi jedan i jedini, apsolut bez relativnog. Ne-Biće kao čisti Bitak. A ipak izvor svih bića, svekolike samosvijesti, ljubavi, ljepote i blaženstva. U ovakvoj perspektivi života nabadanja fizičara o tajnama prostora i vremena tek su prvi dječji koraci ljudskoga uma/Manasa pred kojim su slavni dani daljnjega razvoja. Prostor i Vrijeme svoje porijeklo imaju na razini postojanja Prakrti ili Univerzalne (neizdiferencirane) Materije spram koje stoji Puruša kao Svjedočeći Duh. Atman čini jedinstvo jednog i drugog, u smislu Bezuzročnog Uzroka.

    avatar

    08.11.2014. (17:37)    -   -   -   -  

  • jelen

    Da se nadovežem konstruktivno na komentar od @Yoni, a s obzirom da nikakva referenca na Šambalu u pustinji Gobi ne smije proći bez mojeg osvrta budući da sam, koliko mi je poznato, u ovom trenutku jedini živući (na blogu) svjedok iz prve ruke (taština ?!?!) spomenuti ću kako mi je tamo u srpnju 2009. g. pas sažvakao jednu od cipela koje sam preko noći ostavio izvan jurte :-S
    P.S. slična, a meni i bolja od Black Hole Sun je Down in a Hole od Alice in Chains.

    avatar

    08.11.2014. (19:41)    -   -   -   -  

  • Lilianke

    Kada se spomene svemir, ne mogu se ne zapitati zašto je svemir tako velik? Za koga je učinjen ,takav nama nepojmljivo prostran?

    avatar

    08.11.2014. (22:56)    -   -   -   -  

  • odmak

    Dobila sam zadatak pročitati od 189 - 362 str. knjige Seksualna sabotaža Judith A. Reisman i dati svoj sud o tome.
    Pitaš se kakve veze ima s tvojim postom? Ima i nema. Jedno i drugo otvara pitanje filozofije i filozofiranja.
    Filozofija, po meni, je znatiželja, pitanje, na neki način čuđenje da uopće nešto postoji. Vidim da se jelenko medenko zakačio ( ružan izraz) na tvoju temu, a on i ja smo se susreli i razmjenjivali mišljenja iz istočnih religija o kojima on zna više od mene iako ja sam u nekim pokušajima: razumjeti i naći sličnosti - neku univerzalnost u razmišljanjima, događanjima i uopće potrebi za svemirom. Potrebi za životom.
    Lilianke je dobro postavila pitanje.
    Eto u tom sam području filozofije koja se pita i zanimaju je posljedice i prvi uzroci. Ili prvi uzroci i posljedice, jer me to podjednako zanima.

    avatar

    09.11.2014. (09:50)    -   -   -   -  

  • odmak

    Religiju nikako, secondo me, ne možemo isključiti iz tih razmišljanja.

    avatar

    09.11.2014. (09:53)    -   -   -   -  

  • samohranamajka

    Hmm, ljudskom umu tek predstoji da upregne sve svoje kapacitete. Ove teorije o geo/ego (zanimljiv premetak, zar ne ;-))centričnosti su tek prvi korak ka tome. Zato mi se sviđa ona japanska: sjedi i popij šalicu čaja :-)....

    avatar

    09.11.2014. (10:21)    -   -   -   -  

  • Smisao Života

    @bocacciozg
    ...misteriji su tu da ih istražujemo :)...

    @jelenko
    ....svi smo mi sebi središte svemira, a sve je to zbog taštine, a ne bismo bili što jesmo da nije tako :)...

    @Yoni
    ...a što će nam daljnji razvoj i nabadanja fizičara kad imamo odgovore na sva pitanja, naročito u istočnjačkim religijama?... vidiš, samo se treba znati okrenuti istini, ali jebi ga, nisu svi sposobni vidjeti istinu, kaj s takvima?... zarobljeni u vječnoj samsari?...

    @Lilianke
    ..."zašto" je metafizičko pitanje koje zahtijeva i takav odgovor, odustao sam od pokušaja davanja takvih odgovora, ne želim proglašavati istinu s one strane fizike niti prenositi takve istine od drugih koji su ih "spoznali"... usredotočio sam se na traženje odgovora na pitanje "kako", to je puno jasnije za shvatiti mom trodimenzialnom umu i jedino to pitanje omogućuje istraživanje i davanje odgovora s ove strane fizike...

    @odmak
    ...zašto ne bismo mogli isključiti religiju iz takvih razmišljanja?... zato što smo po defaultu religiozna bića?... sposobnost misli je da se može oblikovati po našim željama, pa tako i vanreligiozno...

    @samohranamajka
    ...draže mi je sjest i popit pivu opuštajući um :)...

    avatar

    09.11.2014. (18:58)    -   -   -   -  

  • Neverin

    uvijek se sjetim jedne scene iz Anima House (https://www.youtube.com/watch?v=m8psQi7ScQQ) kad napušeni brucoš dođe do zaključka i priopći profesoru kojeg glumi Donald Sutherland da su možda oni samo dio atoma u jednom noktu i da je isto tako moguće da je atom njegovog nokta galaksija za sebe. Po onom principu Hermesa Trigimestra (3x velikog) - "kako dolje tako i gore".

    avatar

    10.11.2014. (12:32)    -   -   -   -  

  • Smisao Života

    @neverin
    ...vidiš, možda je napušenost jedan od načina kako spoznati svemir :))...

    avatar

    10.11.2014. (13:25)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...