Komentari

smisao-zivota.blog.hr

Dodaj komentar (14)

Marketing


  • jelen

    ohohoho :-D znaš kaj, sigurno mi nebuš ovo vjeroval (jer nisi baš vjerski tip :-), ali danas si mislim, idu Sesvete sigurno bu Mario napisal neki osvrt na tu temu, jer baš si nekak blagdansko-prigodničarski u zadnje vrijeme u svojim postovima :-))
    Ideš na neki Halloween pary? Ja budem imal prvi put tikvu na dvorištu, slučajno je tak ispalo da je jedna ostala vani da bude mi za koštice, uzmem ju da vidim u kakvom je stanju i prsti mi samo prođu kroz koru, natrula je već, mislim si da bacim to na kompost, ali nek još bude, sad izgleda ko da ima oči, zube još sutra kanim izrezati :-P

    avatar

    30.10.2014. (20:35)    -   -   -   -  

  • Smisao Života

    @jelenko
    ...je, verujem ti, kak ti ne bi veroval, da nemam taštine morti ti onda ne bi veroval al ovak ti verujem :))... i da ni taštine ne bi bilo ni Sisveta ni ovog posta ni tikve v tvom dvorišću :))))...

    avatar

    30.10.2014. (21:14)    -   -   -   -  

  • deeksha

    Ne znam je li taština odgovarajući pojam za ovo što opisuješ.?
    Reakcije drugih su bile preduvjet našeg preživljavanja u dojenačko doba i ne samo to. Razvoj naše svjesti bio je uvjetovan reakcijama drugih. Meni cijela stvar vise liči na primarnu ljudsku potrebu nego li na taštinu.
    Ako malo bolje pogledaš vidjet ćeš da je razvoj naše svijesti i sada djelomično uvjetovan reakcijama drugih.
    Sebeljublje je divna stvar :).

    avatar

    31.10.2014. (08:00)    -   -   -   -  

  • fufoje

    Tastina je nis.. to je racku.. to je ono kad se pogledas u ogledalo pa se sam sebi svidjas i popravljas si izgled non stop i tepas si u prolazu. Egoizam je kad se tako tast sam sebi najvazniji u svemu, prvo sebi onda drugima, ti prvi u tramvaju na stolici i gledas trudnicu i mislis se- kaj si se trosila, stoji sad, nebum valjda ja. Ko u Sajnfildu prvi si van iz goruce zgrade, tvoja guza je prva iznad svih. Egoizam, egoizam moj druze to je ono sto vlada svijetom.. kakva tastina, to je pic*in dim prema egoizmu.

    avatar

    31.10.2014. (15:26)    -   -   -   -  

  • malo ti malo ja

    Svi mi u većoj ili manjoj mjeri priželjkujemo neku lasku, neko
    priznanje, razlika je samo u isticanju, a taština sama po sebi i nije
    najcrnja stvar ako ostaje samo "pred ogledalom". Čovjek bi trebao
    primijećivati potrebe drugih a ne samo isticati sebe a druge
    marginalizirat, namjerno ih omalovažavat, pa ostaje samo onaj JAJA.

    avatar

    31.10.2014. (17:55)    -   -   -   -  

  • Smisao Života

    @deeksha, @fufoje, @malo ti malo ja
    ...nađoh za shodno da taština bude odgovarajući pojam za ono što opisah pod tim pojmom :)... naravno da taštinu kao i druge pojmove svatko od nas doživljava na svoj način, ovo je moja vizija taštine :)... zar nismo svi tašti?... taština jest potreba, ona jest srž našeg uma bez koje ne bi smo bili ljudi... nije ona jedina naša suština, ali je među najznačajnijima, odnosno u tolikoj je mjeri značajna da kada nje ne bi bilo uistinu se ne bismo mogli zvati ljudima... zašto nosimo nakit, zašto biramo kakvu ćemo odjeću nositi, zašto biramo kakvu ćemo frizuru imati, da li ćemo puštati bradu ili brkove?... zašto slikamo selfije, zašto nam godi kad nas hvale, kad o nama lijepo zbore, kad se na bilo koji način ističemo kao posebniji od drugih, itd... to su primjeri, ajmo reć bezazlene taštine... taština ne mora biti nešto loše, niti nije, ali može prerasti u nešto loše ako je ista uzrok naših čina kojima nanosimo bol i patnju drugima...

    ...taština je sebeljublje i potreba za isticanjem, a egoizam je krajnja sebičnost, stavljanje mojih interesa iznad svega drugog (iako ne postoji drugi interes osim mog, jer i altruizam je moj interes, egoizam se definira kao sebičnost bez prisustva altruizma)... Propovjednik npr. taštinu proglašava ispraznošću, ali njemu je sve ispraznost jer ne nalazi smisla u ničemu, odnosno u samom ljudskom postojanju i svemu što čovjek čini, a ja pokušavam izreći kako nas taština čini ljudima i da ista nije ispraznost, i da ista ima svoju svrhu i smisao :)... uglavnom, taština i egoizam jesu različiti pojmovi koji označavaju različita, ali i bliska stanja uma, a kao takvi su oboje posljedica naše samosvjesti, odnosno našeg ega, i bez obzira što na to kažu razni duhovnjaci, bez samosvjesti, odnosno ega, mi nismo ljudi... način na koji koristimo svoj ego je druga priča...

    avatar

    31.10.2014. (19:04)    -   -   -   -  

  • xxx

    Kad čovjek ima Učitelja (Sadgurua) kojem je predan, čijem je radu posvećen, kad ima riješenost da slijedi Učiteljeve upute, tada ga Učitelj ubrzanim procesom kali u vatri povratnih informacija o njegovoj taštini. Drugim riječima, taština ipak nije posljednja riječ čovjekova uma, iako se na prvi pogled zaista čini da je u njoj SVE sadržano. Zar nije UGK izvanredno plastično pokazao kako se može dogoditi da um transcendira taštinu? Za veliku većinu ljudi ta je alkemija transcendencije taštine, nažalost, izuzetno bolna. Kad bismo znali što nas čeka u tom procesu rastakanja taštine, ne bismo TO dotaknuli ni veslom (kako se zgodno izrazio UGK). Nietzsche i bratija zagovaraju strastveni nihilizam, izgarajući pesimizam koji sve guta dijaboličnom radošću posljednjeg sunčeva bljeska prije zalaska. To je, međutim, samo zgodna stilska figura, poetska slika raskošne intelektualne i estetske taštine. :-) U stvarnosti, uistinu postoji nešto beskrajno veće od konačnih opcija taštine. :-) Na vatri tog beskrajno većeg grije se i sama taština, jer sama od sebe ona ne bi imala snage ni mali prst podignuti. Taština krade pogonsko gorivo za svoje iživljavanje upravo od onog nečeg što tako zdušno nastoji imitirati. Also sprach Mariano Aureliano. ;-))

    avatar

    01.11.2014. (01:44)    -   -   -   -  

  • Sjećanje i osvrti

    Zar je i nagon za samoodržanjem taština? Taština je čovjekova suputnica i dobra je u minimalnim dozama. Normalno je željeti da nas drugi prihvate, da se svidimo, jer smo društvena bića, ali to ne smije bit u prvom planu.
    Danas slavimo one koji su svoju taštinu sveli na minimum, jer su za cilj postavljali druge bez obzira na to hoće li dobit priznanje, a ako su se priznanju veselili to nije grijeh! Činiti što možemo a pustiti da se to vidi ili ne vidi, prizna ili ne prizna prava je mjera.
    Od komentara mi je blizak ovaj @malo ti, malo ja.

    avatar

    01.11.2014. (08:35)    -   -   -   -  

  • Smisao Života

    @Mariano
    ....znaš za kaj se koristi oznaka XXX ? :)))))).... moja je poanta da taština čini čovjeka onakvim kakav jest, ne dotikavljem se transcendencije... a kaj se tiče rastakanja taštine, zar želja za tim nije posljedica taštine? :)... i kaj će nam beskrajno veće, zar žudnja za beskrajno većim također nije posljedica taštine? :)...

    @sjećanja i osvrti
    ...goli nagon za samoodržanjem nije taština, nagon je nagon... taština je nužna nuspojava samosvjesti i prisutna je samo kod čovjeka, ona čini čovjeka onim što on jest i to ga razlikuje od drugih bića... i taština nije nikakav grijeh, ali s obzirom da je čovjek biće koje barata pojmovima dobra i zla, tako i taština može biti uzrok i dobra i zla :)...

    avatar

    01.11.2014. (13:22)    -   -   -   -  

  • deeksha

    Taština, sujeta ili ne?
    Ovo što opisuješ nije potreba (nagon) za preživljavanjem, ali je potreba ( nagon) za samodržanjem. Potreba za prihvaćanjem jednostavnije. Zato se šminkamo, sudjelujemo u koje kakvim cirkusima...To je puno, puno dublje od taštine...:)

    avatar

    03.11.2014. (14:46)    -   -   -   -  

  • Smisao Života

    @deeksha
    ...eto, ja tvrdim da je kod čovjeka potreba za prihvaćanjem posljedica taštine odnosno samosvijesti, kad ne bismo bili samosvjesni i imali taštinu bili bismo kao i sve ostale životinje, navođeni čistim nagonom... međutim, čovjek je svjestan svoje vrijednosti odnosno bezvrijednosti... dakle, hoću reći da čovjeka između ostalog čini i njegova taština, odnosno makni taštinu i čovjek više nije čovjek :)... a to kaj je dublje od taštine, jel imamo kakav naziv za to? :)....

    avatar

    05.11.2014. (12:26)    -   -   -   -  

  • Yoni

    Taština je derivat straha, a strah proizlazi iz poistovjećivanja samopostojeće i nesvodive svijesti s individualnim nečim. To individualno nešto najprije je misao o ja, koja podražava istinsku i spontanu, impersonalnu samosvijest koja fundamentalno prethodi svijesti o sebi kao entitetu. Tek potom, u procesnom "padu" iz univerzalne subjektivnosti u iluzionističku objektivnost, rađa se ideja "ja sam ovo ili ono", tj. "ja sam tijelo". Još kasnije, mnogo, mnogo, mnogo kasnije, nakon neizbrojnih slojeva mayavičke ili iluzorne identifikacije, javlja se taština kao civilizacijski složenac mnogobrojnih intelektualističkih podrazumijevanja. Taština, dakle, rekla bih, nije na početku, već prilično na kraju tih univerzalnih pogrešnih skretanja. ;-))

    avatar

    07.11.2014. (01:26)    -   -   -   -  

  • Smisao Života

    @Yoni
    ...tko je dobio ovlasti i od koga za definiranje univerzalnih pogrešnih skretanja? :)... bez misli o ja nema čovjeka, bez svijesti o sebi kao entitetu nema čovjeka, bez taštine nema čovjeka... možemo govoriti o procesnom "padu" iz univerzalne subjektivnosti u iluzionističku objektivnost, ali ta ideja je također proizvod ljudske misli, našeg ja... čovjeka nema bez individualnosti, bez tijela, bez "to sam ja"... sva naša nagađanja ili vjerovanja u egzistenciju izvan našeg ja nije ljudska egzistencija, i za to bi trebali naći neki drugi naziv ili nazive :)... to je moje pravocrtno (s)kretanje koje sam ja za sebe proglasio ispravnim :)...

    avatar

    07.11.2014. (16:11)    -   -   -   -  

  • deeksha

    "Čisti nagon" - što je to ?
    Ukaži mi na ono što je čisti nagon kod čovjeka ?
    Mi smo mješavina nagona i uvjetovanja. Naše nagone ne doživljavamo kao nagone nego kao nježnu ,maznu ljubav prema svom partneru :) Priroda je širokogrudna pa nam je dala da uživamo u nagonima... vjerojatno kao i ostale životinje.
    Mi smo životinje koje su sebe imenovale ljudima . Sve opisano je proizvod inteligencije koja je "razvijena" i ima široku paletu iskustava koja joj omogućuje bolju manipulaciju okolinom u svrhu lagodnijeg življenja. Puno lakše se preživljava i lagodnije živi u čoporu iako čopor nije nužan za preživljavanje.
    Taština je luksuz visoko razvijene inteligencija i njezina svrha je bolja manipulacija okolinom.
    Koje ponašanje koje izražava slon možemo opisati taštinom? Imaju složene međuslonovske odnose, vrlo složenu komunikaciju...
    Samosvijest nije jednako taština ! :)
    Ista ti je zezancija kao i s bezuvjetnom ljubavlju !
    ...uživaj u samosvijesti i nagonima...:))

    avatar

    08.11.2014. (08:34)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...