Komentari

prijateljshalom.blog.hr

Dodaj komentar (24)

Marketing


  • promišljanje

    da! Sveto Pismo nam govori da ne znamo ni dana ni časa kada će Isus doći.
    a nije nam strano i ništa neubičajeno ponašati se kao da nas nije briga kakve će nas Gospodin zateći kada dođe u slavi.

    p.s.: župnik je imao sinoć odličnu propovijed. ma milina!

    avatar

    30.11.2009. (15:02)    -   -   -   -  

  • Hrvoje

    Long time no hear, friend.

    Bio je ovo poprilično zauzet tjedan u novicijatu - s adventom i zornicama i dodatnim satima pjevanja i svim tim jazzom. Nadolazeći će, čini se, biti još ispunjeniji, tako da ću vjerojatno također biti odsutniji u komentiranju.

    Uglavnom, nadam se kako si dobro. Pozdravi svu ministrantsku ekipu i čestitaj zboru na vašem cd-u. Pozdravlja te i novicijatska ekipa.

    Semper in Christi

    AMDG

    avatar

    07.12.2009. (14:46)    -   -   -   -  

  • Cunjo

    Prijatelju pozdrav.

    Bio sam ovih dana sa zborom KUD-a Kristal u Pragu i Budimpešti. Vodičkinja nam je rekla da u Pragu ima oko 130 crkava. Rekoh milina kad bi se moglo obići. Bilo je dosta duhonog jazza, thrasha, dumpa, junka i ostaloga izlazeći iz usta pojedinih osoba. Ali sve u svemu bilo je prelijepo.
    Nek ti Bog poda snage da mogneš sve to izdurati.

    Semper in Christi

    AMDG

    avatar

    09.12.2009. (07:14)    -   -   -   -  

  • White Knight

    Pozdrav svim white metalcima koji prate ovaj blog. Moram reći da je white metal zbilja dobra glazba jer govori o Kristu, našem spasitelju! Rock on!

    avatar

    10.12.2009. (00:26)    -   -   -   -  

  • Cunjo

    Slažem se!

    avatar

    10.12.2009. (09:25)    -   -   -   -  

  • M.K.

    nemoj zezati!?! još uvijek postoje ljudi koji vjeruju u kršćanstvo, najpoganiju od svih poganih religija. inače, nastalu kopiranjem raznoraznih bliskoistočnih religija, prvenstveno sumerske.... no dobro, tko voli nek izvoli.
    pozdrav od povjesničara.

    avatar

    12.12.2009. (01:32)    -   -   -   -  

  • Cunjo

    M.K: ovdje ne planiram imati rasprave na temu Zeitgeist i ostalo. Znam sve te teorije i sve one su obrađene u postu ''Kristovo Uskrsnuće''. Potraži ga. Dosta je velik pa ga sigurno nećeš promašiti. Dolje je tamo prije ovih 8. postova protiv abortusa. Ako hoćeš pogledaj i njih. Jedan na dan ili kako već hoćeš. Obrađeni su sa neutralnog, filozofskog, objekrivnog gledišta na taj problem. Tek je u zadnjem apel na kršćane na borbu za život nerođenih.

    avatar

    12.12.2009. (06:53)    -   -   -   -  

  • Hrvoje

    M. K.:
    Sa svim uvaženim štovanjem, želio bih te upitati o tvojim historigrafskim kredencijalima. Nakon toga, ukoliko si raspoložen za ozbiljan dijalog (nadam se da ova tvoja izjava nije bila jednostrana i jeftina neučenjačka provokacija), rado ću naći vremena, premda mi je raspored poprilično pun, za debatu o povijesnosti osobe Isusa Krista, te kršćanstvu općenito.

    Dakle, ukoliko si spreman za raspravu, predstavi se - rekao si da si povjesničar - molim te, daj mi svoje učenjačke kredencijale. Prvu uvodnu riječ prepuštam tebi.

    AMDG

    avatar

    12.12.2009. (10:56)    -   -   -   -  

  • M.K.

    Student hrvatskog jezika i književnosti i povijesti iz Osijeka.

    Poštovani Hrvoje, na tebi je red.

    avatar

    12.12.2009. (17:58)    -   -   -   -  

  • M.K.

    Premda, je li rasprava uopće potrebna? Ja znam istinu, živim prema drugim idealima od vaših od kojih me nitko ne će razuvjeriti. Identičnu rečenicu možete i vi upotrijebiti. Možemo zaključiti da bi rasprava bila bespotrebna i uzaludna. Ako bih joj htio kvalitetno prići, morao bih uložiti puno vremena, budući da sam naučen da argument bez literature/čvrste podloge nije argument. Dakle, doslovno bih morao odlaziti u knjižnicu i tražiti literaturu koja potkrjepljuje moje argumente, a za to nemam ni volje ni vremena.

    Komentar sam ostavio zato što naprosto - iskreno nisam znao da postoje ljudi koji još uvijek doslovno shvaćaju kršćanstvo i koji iskreno u njega vjeruju. Naprosto sam okružen drukčijom okolinom. Mislio sam da je to obilježje bakica i intelektualno inferiornih. Nisam znao da je to toliko prošireno. No dobro...

    Odoh čitati Nietzschea, vi čitajte Bibliju... i svi sretni i zadovoljni.

    Zbogom.

    avatar

    12.12.2009. (19:16)    -   -   -   -  

  • Hrvoje

    Zahvaljujem ti M. K. na pozitivnom odgovoru. Inače, sam sam novak Družbe Isusove (u Splitu), još u predstudijskoj formaciji. Na tvoj drugi komentar ću se nadovezati malo kasnije, jer mi je danas raspored vrlo gust, tako da te molim za razumijevanje.

    Cunjo, možeš li mi, molim te, na mail poslati elektronski primjer "Povijesnost hipoteze uskrsnuća Isusa iz Nazareta", jer ga ovdje imam samo u fizičkom obliku.

    AMDG

    avatar

    13.12.2009. (08:52)    -   -   -   -  

  • Hrvoje

    Donosim tvoje riječi u kurzivu, a svoj odgovor ispod njih

    Premda, je li rasprava uopće potrebna? Ja znam istinu, živim prema drugim idealima od vaših od kojih me nitko ne će razuvjeriti.

    Vjerujem kako jeste (rasprava potrebna, tj.). Kao intelektualac u formaciji, vjerujem da si i formalno upoznat s logičkim zakonom nekontradikcije; odnosno kako "a" ne može biti istovremeno "ne-a" na isti način. Stoga, od polazišta uniformnosti i apsolutnosti objektivne istine, trebamo odrediti koja je to točno istina prema kojoj se trebamo ravnati. U ovom slučaju je to o povijesnoj vrijednosti kršćanske vjere. Stoga, možemo živjeti prema različitim idealima, svakako, no u svjetlu istine kao jedne i za sve vrijedeće, mislim kako je tvoj tautološki stav "nitko me ne će razuvjeriti" jednostavno pogrešan. Ne misliš li da bi jedan kršćanin, kada bi mu pokazali Isusove kosti, i dokazali da su to zaista Isusove kosti, trebao odbaciti svoju kršćansku vjeru? Ja mislim da svakako bi. Jednako tako, kada bi netko dao jednako moćan argument u korist kršćanstva, ne bi li skeptik trebao prihvatiti kršćansku vjeroispovijest? Ukoliko ovo iskreno promotriš, vjerujem kako ćeš odgovoriti afirmativno. Ukoliko ne, onda mislim da imamo ozbiljnih epistemoloških tema za raspravu prije ikakvog razgovora o povijesnosti Isusa i kršćanstva.

    iskreno nisam znao da postoje ljudi koji još uvijek doslovno shvaćaju kršćanstvo i koji iskreno u njega vjeruju. Naprosto sam okružen drukčijom okolinom.

    Well, now you took the red pill, and there ain't no goin' back ;)

    Mislio sam da je to obilježje bakica i intelektualno inferiornih.

    Daleko od istine. Dati ovakvu izjavu je počiniti pogrešku prevelike generalizacije. Navest ću samo nekoliko brilijantnih i fantastično inteligentnih ljudi koji su profesirani kršćani (još živi ili relativno nedavno preminuli):
    Dr. William Lane Craig, dr. Peter Kreeft, dr. Francis Colins, dr. Garry R. Habermas, dr. Ravi Zacharias, C. S. Lewis, G. K. Chesterton, Dorothy Day, Edith Stein (sjeti se samo fenomenologije), dr. J. P. Morleand, Georges Lemettre, John Lenox, Tim Keller, zatim, ako samo provjeriš njihova akademska postignuća, to ćeš vrlo brzo uvidjeti, blagopokojni Karol Wojtila, Joseph Ratzinger, zatim u Hrvatskoj, dr. Tomislav Ivančić, dr. Vladimir Pozajić, dr. Ivan Macan, dr. Tonči Matulić, dr. Ivan Koprek i mnogi drugi.

    Ovaj nimalo iscrpan popis ljudi koji mi padaju napamet, čini se, demantira tvoju (sada nadam se odbačenu) opservaciju.

    Možemo zaključiti da bi rasprava bila bespotrebna i uzaludna.

    Ne ukoliko si iskreni tražitelj istine. Ako si otvoren korigiranju bilo kojeg svojeg potencijalno krivog stava, (što jednako vrijedi i za mene), onda bi rasprava bila vrlo potrebna - jer se tiče nečega što određuje najosnovnije čovjekove nazore i samu njegovu metafiziku - te korisna - u svjetlu odbacivanja logički pogrešnih tautoloških sudova, kao što je: "nitko me ne može uvjeriti u suprotno".

    Ako bih joj htio kvalitetno prići, morao bih uložiti puno vremena, budući da sam naučen da argument bez literature/čvrste podloge nije argument.

    Slažem se s tvojim vrednovanjem argumenata. No, čini mi se da tvoj izvorni komentar je pretpostavljao sigurno znanje o podrijetlu kršćanstva i njegove neistinitosti. Stoga ili bi morao modificirati svoju prvotnu izjavu ili je potkrijepiti bar nekim informacijama. Naravno, ne tražim od tebe direktne citate učenjačkih djela ili opširnu bibliografiju, no vjerujem kako ti ipak držiš da neke spoznaje koje imaš demantiraju istinitost kršćanstva. Ono što te molim jeste da ih izložiš.

    Hoću reći, ako ti se ne da imati službenu raspravu, možemo i neformalno komentirati povijesnost kršćanstva. Svakako sam raspoložen i za to.

    avatar

    13.12.2009. (17:25)    -   -   -   -  

  • Hrvoje

    Odoh čitati Nietzschea, vi čitajte Bibliju... i svi sretni i zadovoljni.

    Mogu li iz toga zaključiti kako si nihilist? Zanima me kakvog se svjetonazora držiš, kada već znaš kojem se sam priklanjam.

    Veselim se tvom odgovoru,

    AMDG

    avatar

    13.12.2009. (17:27)    -   -   -   -  

  • M.K.

    Svakako ću se osvrnuti na tvoj post, no budući da imam hrpu kolokvija slijedeća dva tjedna ne mogu puno vremena odvajati.
    Pokušat ću već večeras, ako ne onda tokom sutrašnjeg dana.
    U slučaju da pročitaš ovo prije nego li ja odgovorim na tvoj post, možeš li mi malo pobliže objasniti "novak Družbe Isusove (u Splitu), još u predstudijskoj formaciji", posebno ovaj drugi dio.
    Drago mi je da mi ipak razbijaš neke predrasude, tako da me zanima kako funkcionirate, s kojim ciljem itd.
    Mogao bih googlati, no mislim da je bolje i kvalitetnije ako dobijem barem neki šturi odgovor iz prve ruke.

    S poštovanjem, M.K.

    P.S. Ispričao bih se zbog prvog posta koji je bio pomalo brzoplet i neozbiljan s moje strane. Definitivno ne pretstavlja moje ideje i mene samog u najboljem svjetlu.

    avatar

    14.12.2009. (00:43)    -   -   -   -  

  • Cunjo

    Nevezano za post.
    Hrvoje.
    Living Sacrifice 26. siječnja 2010 godine na tržište lansira novi album pod imenom ''The Infinite Order''. Jednu od pjesama s albume, ''The Rules of Engagement'' su objavili na svojoj myspace stranici. Poslušaj

    In Christi.
    AMDG

    avatar

    14.12.2009. (19:08)    -   -   -   -  

  • Hrvoje

    Konichiwa, M. K.

    Sutra ću cijeli dan biti nedostupan, pa evo da odgovorim na par tvojih pitanja.

    možeš li mi malo pobliže objasniti "novak Družbe Isusove (u Splitu), još u predstudijskoj formaciji", posebno ovaj drugi dio.

    Družba Isusova je redovnička zajednica koju je utemeljio Inigo (Ignacije) de Loyola 1540. godine, sa nekolicinom svojih sudrugova. Kroz povijest se družba najviše ostvarila u misionarskom poslanju, znanstvenom radu te odgoju i školstvu. Karakterizira ju, uz tri redovnička zavjeta poslušnosti, čistoće i siromaštva, i poseban zavjet poslušnosti papi u tom smislu da njegov zahtjev premošćuje zapovijed bilo kojeg člana družbe, pa i samo generala (poglavar družbe). Također joj je svojstvena duga formacija (otprilike 10 godina), te posebna pozornost na intelektualnu formaciju - odatle je nastala šala: "tri stvari koje Bog ne zna su: koliko ima ženskih redovničkih zajednica, koliko fratar ima novca i što isusovac misli". Heh.
    Tipična joj je tzv. "ignacijanska" duhovnost, što je vrlo, vrlo opširna tema, pa ako te ozbiljno zanima, potraži na netu više informacija o duhovnim vježbama sv. Ignacija. Uglavnom, podjeljeni smo po provincijama, na čelu kojih stoji provincijal sa svojim savjetnicima, a na čelu družbe stoji general, sa savjetodavnim tjelom od 4+9 članova i tajnikom, no generalova je riječ, osim papine, posljednja. Uglavnom, danas nas ima otprilike 18 000 u svijetu. Od Drugog Vatikanskog sabora, posebno se posvećujemo provedbama odredaba istog sabora, socijalnom apostolatu, davanju duhovnih vježbi, misijama na istoku, visokom školstvu, te, evo, dijalogu, odnosno bolje rečeno polemici s ateizmom.

    Što se drugog dijela tiče, stvari stoje ovako: Kao što sam napomenuo, formacija u Družbi traje otprilike 10 godina. Pretstudijska formacija su dvije godine novicijata (molitvena formacija, učenje jezika i povijesti družbe te praktični eksperimenti), obično tri godine filozofije nakon čega tri ili četiri godine studija teologije (što čini studijsku formaciju - skolastikat), između kojih je umetnuta godina ili dvije tzv. "magisterija", što je zapravo praksa u nekom družbinom poslanju. Nakon toga sljedi ređenje, treća probacija i polaganje profesija, kada se postaje punim članom družbe. Potom se nastavlja specijalniji studiji, ovisno o potrebama i samom isusovcu.

    Drago mi je da mi ipak razbijaš neke predrasude

    My pleasure ;) Uvijek mi je drago ostvariti konstruktivni dijalog.

    Cunjo,

    Woot, LS, kao uvijek, je odličan.
    Ideš li onda tamo kamo su te pozvali?
    Pozdrav i blagoslov,

    AMDG

    avatar

    15.12.2009. (15:23)    -   -   -   -  

  • Cunjo

    MIslim da ne. No ne svojom voljom. Mama mi ne da.
    Rekla mi je da nije za to da sam putujem, a putovao sam sam autobusom iz Dubrovnika preko Bosne još kao 13-godišnjak. I to sam joj reko, a ona je odgovorila na to da zna o čemu priča. Isto tako rekla je da je još rano da se upoznajem sa svečenićkim redom. Iz toga sam ja zaključio da je ona protiv toga da ja budem svećenki ako se odlučim. Čak je i protiv toga, na jedan diskretan način, da upišem teologiju. No mislim da je to odbila zato što bih otišao u vrijeme Božića pa bi joj teško bilo samoj. Evo paterova poruka od danas.

    Dragi Cunjomire, sori, imam veliku guzvu ovih dana pa tek sad odgovaram! Bas nam je skroz zao da ne mozes doci ali ok, kuzimo. Budi dobar i poslusan mami, dok si jos kod nje, to je uredu. Mozes doc kad god hoces i ostati koliko god zelis. Nema nikakvih problema. Samo javi kad par dana prije. Htio sam da sad dodjes jer bi upoznao nase bogoslove-mlade, koji se nakon Bozica vracaju u Rim i Krakov. No svejedno. Ako treba mogu i ja popricati s mamom. Neces odmah postati pater ulaskom u samostan, bez brige! Mi strpljivo cekamo i molimo!+

    Tako da ću ju još jednom pitati jer žarko želim ići.

    Budi pozdravljen i blagoslovljen,

    AMDG

    avatar

    15.12.2009. (16:51)    -   -   -   -  

  • White Knight

    Za prijateljashalom:

    Ako Bog zaista želi da ideš, onda ćeš nekako već otići; ako neželi onda bi se trebao pokoriti njegovoj volji i čekat drugu priliku.

    AMDG

    avatar

    16.12.2009. (16:36)    -   -   -   -  

  • Cunjo

    Tako je. Slažem se s tobom u svemu. Božja volja iznad svega!

    AMDG

    avatar

    16.12.2009. (23:23)    -   -   -   -  

  • Cunjo

    evo svratih...mogo bih da komentiram

    avatar

    19.12.2009. (07:00)    -   -   -   -  

  • Voyager-nova generacija

    Vrlo lijepa izjava župnika, otvorimo svoje srce za Isusa i bit će mo sretni, On nam želi sve najbolje i On nas najbolje razumije, On je uvijek uz nas i za nas Blagoslov ostavljam i u radosnom iščekivanju Njegova skoroga dolaska najbolje želje upućujem...

    avatar

    19.12.2009. (22:28)    -   -   -   -  

  • Hrvoje

    Hejhej, Cunjo-man

    Pozdravljam te zajedno s novicijatskom ekipom, dok se nalazimo u intenzivnim pripremama za Božić. Samo da ti kažem, doći ću u Županju 27., na izbore, samo ne znam koliko ću moći ostati. Nadam se da ću stići na jednu od misa u našoj župi, pa bih volio kad bismo se vidjeli.

    AMDG

    avatar

    22.12.2009. (08:48)    -   -   -   -  

  • Cunjo

    Hej prijatelju. Ja sam sam sebi i drugima rekao:,,Čim dođe letim da ga vidim.''.

    AMDG

    avatar

    23.12.2009. (09:29)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...