Komentari

doninsvijet.blog.hr

Dodaj komentar (68)

Marketing


  • suncokretica

    Slažem se! Ideja je dobra. Vjeronauk u školi je ionako stvarao samo probleme. I djeci koja nisu išla a i onima koji jesu. Jer, tu nije bilo kraja i konca - te u školi, te subotom te nedjeljom. Ja sam za to da crkva drži vjeronauk u crkavama. Pa tko želi, neka ide. U koju crkvu želi. Bez obilježavanja. Moj je išao u osnovnoj, cijeli razred je išao. Kad su krenuli u prvi razred jedna djevojčica nije išla. Lutala je hodnicima i na kraju je i ona išla jer nije imala šta drugo raditi.

    Nego....zakasnila sam komantirati donji post. Nisam bila na prosvjedu ali sam si uzela za pravo da pročitam do kraja. Neću se opravdavati zašto nisam bila mada bih kao jedan od razloga mogla navesti i činjenicu da kod nas ništa nije bilo organizirano. A zašto nije? Ha! Valjda je ljudima u gradu sa 10 tisuća nezaposlenih dobro........

    avatar

    06.12.2008. (17:04)    -   -   -   -  

  • Koraljka

    Koliko čujem, saborski odbor za školstvo, dočekao je prijedlog na nož, složno sdp i hdz.

    avatar

    06.12.2008. (19:22)    -   -   -   -  

  • CRNI BLOG KOMUNIZMA

    Mislio sam da je taj problem bio riješen predmetom etika koji se predaje u školama za one učenike koji ne žele pohađat predmet vjeronauk, no, dobro, ako sam nešto pogrešno shvatio, u svakom slučaju pozdravljam uvođenje novog predmeta "religijska kultura" iako i vjeronauk unutar građe ima poglavlja o komparaciji s drugim religijskim kulturama, kao židovskom, islamskom i pravoslavnom. Ne znam samo je li predmet "religijska kultura" pravo rješenje za djecu koja nisu vjernici jer će učiti o kulturi religija, a religije tumače vjeru, pa gdje je u tom predmetu rješenje za one koji nisu i ne žele biti vjernicima? Mislim da bi predmet marksizam bio onda u biti najprimjereniji za djecu ateista i agnostika, ili? Poz!:-)

    avatar

    06.12.2008. (19:26)    -   -   -   -  

  • Mithrandir

    Kad spominješ etikete...

    ... bojim se da će one biti priljepljene i na one koji izaberu religijsku kulturu ... kao što je to uostalom do sada (kako i sama kažeš) bio slučaj s onima koji nisu izabrali vjeronauk...

    avatar

    06.12.2008. (19:42)    -   -   -   -  

  • donin svijet

    @suncokretice, i ja mislim da bi vjeronauk u crkvama bio bolje rješenje... no na žalost politika ne misli tako... pa je onda pošteno da bar to sve dovedu u neke normalne okvire.
    @Koraljka, problemi na saborskom odboru su bili oko besplatnih udžbenika i oko ovlaštenja koja će imati ravnatelji škola. Ovo kroz medije nije spomenuto kao nešto oko čega su se sporili.
    @CBK, taj problem je rješen u srednjim školima. Tamo se bira između vjeronauka i etike.... u osnovnim školima su djeca drugih vjeroispovjesti i djeca roditelja ateista, agnostika i onih koji naprosto iz nekih svojih razloga nisu htjeli da im djeca idu na vjeronauk bila osuđena na šetnju oko škole.... Preporuka je bila da se zbog tog problema vjeronauk stavi na početak ili kraj nastave... no toga se škole uglavnom nisu držale.
    Opaska na kraju teksta.... tvoja briga za djecu koja nisu vjernici je pomalo zlobna.
    No sada će tebi Dona nezlobno odgovoriti. Nijedno dijete ne zna da li želi ili ne želi biti vjernik.
    Kada se djeca krste ona to ne traže sama... a isto je tako i prilikom biranja vjeronauka u 1. razredu osnovne škole. Djeca će lijepo učiti o svim vjerama.... radi opće kulture.... a to da li će poželjeti biti vjernici ili ne... neka odluče sami... kada budu u stanju sami o tome odlučivati. Meni se to čini pošteno do bola.... :)
    I još ću ti nešto reći.... TIPSS mi je u zadnja dva razreda srednje škole predavao čovjek koji je bio toliki desničar da sam se ja nakon svakog sata bojala da će ga netko prijaviti zbog svega što nam je pričao. Tek danas razumijem da je taj predmet više ličio na sociologiju no na TIPSS. A tip je bio prilično kritičan prema društvenim zbivanjima tog vremena...
    @Mithrandir, mislim da neće. U srednjoj školi se za etiku odlučuju mnoga djeca koja su osnovnoj slušala vjeronauk. Ni vremena nisu više tako razuzdana kao što su bila kad se vjeronauk tek uveo u škole.

    avatar

    06.12.2008. (22:21)    -   -   -   -  

  • robijaš

    U potpunosti podržavam pravo na izbor. Kao student teologije i budući možebitni vjeroučitelj smatram da sam nakon 5 godina teologiziranja i filozofiranja i više nego obučen da predajem bilo koji od ta dva predmeta, tako da laprdanja onog iz katehetskog ureda ne razumijem. S jednakim žarom bi predavao oba predmeta, kada sada razmišljam o tome i smatram da su duhovni principi temeljni dio čovjeka koji se ne smiju izostavit iz odgoja i obrazovanja, na katolički ili neki drugi način!

    avatar

    06.12.2008. (23:32)    -   -   -   -  

  • donin svijet

    @robijaš, svaka ti čast! Blago djeci kojoj ćeš ti predavati... bez obzira o kojem se predmetu radilo. :) Ovu izjavu nisam napisala samo na temelju tvog komentara... nego na temelju svih tvojih tema koje sam imala prilike čitati... :)

    avatar

    06.12.2008. (23:36)    -   -   -   -  

  • More ljubavi

    Kako sam i sam pisao upravo o ovoj temi i na temelju malo grubljeg iskustva drago mi je da sam ovo pročitao. Sa ovom mogučnošću slobodnog odabira imam jako ružna iskustva. Jednostavno smatram da crkva mora biti tor svojim ovcama i tamo ih učiti. Crkvi nije mjesto u školi.
    Pozdrav u ime oboje

    avatar

    07.12.2008. (18:09)    -   -   -   -  

  • dolphinA

    Vidjet ćemo što će biti iza tog naziva, ali ako bude ono što bih ja očekivala, to će biti fantastičan predmet kojega bi trebalo dati i onima koji idu na veronauk. Uz dobrog profesora, mogli bi naučiti nevjerojatno puno onoga što bi trebalo biti dio opće kulture. Otkad sam odselila, susrećem se s pripadnicima raznih religija i fantastično mi je slušati o njima. Baš sad čitam religije svijeta :-).

    avatar

    07.12.2008. (20:19)    -   -   -   -  

  • Big Blue

    I meni je prva asvocijacija - srednjoškolski sustav - pa sam najprije pomislila da postoji izbor - etika. A onda shvatih - nema je u osnovnoj školi! I to sasvim dobro zvuči da sad djeca imaju takav izbor, sadržaj bi mogao biti vrlo zanimljiv i poučan. :-)

    avatar

    07.12.2008. (20:41)    -   -   -   -  

  • primakka

    vjeronauku je mjesto u crkvi. definitivno i bez obzira na alternativu! a u školi učenje o religijama. drago mi je bar ovo.

    avatar

    07.12.2008. (20:47)    -   -   -   -  

  • CRNI BLOG KOMUNIZMA

    Nisam ništa zlobno pomislio nego sam pomislio da ne trebamo kao mačak oko vruče kaše; uzmimo stvari kako stoje: roditelji koji drže do druga Tita ne žele da im djeca uče vjeronauk u školi, zato bi bilo najbolje da uče marksizam jer kad ne drže do rimokatoličke vjere neće ni do drugih religijskih kultura držati; no, ne shvaćam otpor kod nekih roditelja prema učenju njihove djece o vjeronauku jer u tom predmetu nemogu ništa loše naučiti, samo dobro, o ljubavi, miru, toleranciji, a to imaju i sve druge religije. No, ako će odbojnost ateista prema katolicizmu ublažiti predmet religijske kulture onda zašto ne.
    Nisam znao za osnovne škole da nema etike, ali zašto se onda taj predmet ne uvede i u osnovne škole pa onda djeca imaju izbor po volji roditelja.
    Dijete kad odraste samo odlučuje hoće li vjerovati ili ne, pa imalo u životu i samo predmet vjeronauk, a ne alternativu, tako da ateistički roditelji mislim da ne bi trebali strahovati da će im dijete jednog dana biti vjernik ako je imalo vjeronauk u školi, jer ne određuje čovjekovu dobrotu to je li vjernik ili ateist nego postupci, najčešće naučeno ponašanje u društvu koje nažalost ima često veći utjecaj od roditeljskog odgoja i školsko-obrazovnog sustava.
    Ima ateista koji su bolji ljudi od vjernika (jer se neki vjernici ne pridržavaju uvijek vjere ili uopće ne), kao što ima i boljih ljudi koji su vjernici dok ima nekih zločestih ateista. To je relativno. Vjeronauk kao predmet ne uči nasilju i lošem ponašanju pa ne shvaćam zašto to neke roditelje smeta, osim ako je to povezano s nostalgijom za bivšim ateističkim režimom u bivšoj državi i naučenim jednoumnim ponašanjem koje je tadašnja vlast nametala stanovništvu, ali zanimljiva je pojava da se upravo najviše vjernika uspjelo oduprijeti totalitarizmu, znači da ipak ima nešto dobro u vjeri.
    Iznenađuješ me s navodom da je Teoriju i praksu socijalističkog samoupravljanja u Šuvarovom školstvu tebi predavao "desničar". meni je predavao tipični jugoslavenski ljevičar. Zar nisu "desničari" bili u zatvoru tada? Mislim da ti previše svijet gledaš podijeljen na desničare i ljevičare. Koliko ja znam, većina ljudi nisu ni jedno ni drugo. Mi danas u Hrvatskoj imamo peh što naša ljevica vuče korijene od staljinističke ljevice dok su u zapadnim zemljama ljevice stasale putem evolucije u socijaldemokratske pokrete i stranke dok je naša ljevica stasala kroz revoluciju, a revolucija je učila da je religija opijum za narod. Zato valjda i otpor prema vjeronauku (?)

    avatar

    07.12.2008. (22:55)    -   -   -   -  

  • donin svijet

    @More ljubavi, pročitala sam tvoj post. I ja mislim da je vjeronauku mjesto u Crkvi... ali to više nije tako jednostavno.... jer se uvođenje katoličkog vjeronauka u sustav našeg obrazovanja temelji se na Ugovoru između Republike Hrvatske i Svete Stolice o dušobrižništvu katoličkih vjernika, pripadnika oružanih snaga i redarstvenih službi Republike Hrvatske iz 1996. godine, po kojem "Republika Hrvatska, u svjetlu načela o vjerskoj slobodi, poštuje temeljno pravo roditelja na vjerski odgoj djece te se obvezuje da će, u sklopu školskoga plana i programa i u skladu s voljom roditelja ili skrbnika, jamčiti nastavu katoličkoga vjeronauka u svim javnim osnovnim i srednjim školama i u predškolskim ustanovama, kao obveznoga predmeta za one koji ga izaberu, pod istim uvjetima pod kojima se izvodi nastava ostalih obveznih
    predmeta".
    Sada ostaje problem predškolskih ustanova. Jer tamo još uvijek nema IZBORA!
    @dolphinA, slažem se s tobom. To bi mogao biti odličan predmet... koji će služiti da se razlike premoste, a ne ističu. Proći će još puno vremena dok dođemo do toga... ali da bi se krenulo... mora se učiniti prvi korak.
    @Big Blue, sada su ostale predškolske ustanove. Možeš li zamisliti situaciju gdje se mali katolici mole prije jela... a među njima sjedi dijete druge vjere. Ono ne razumije o čemu se radi.... možda njegovi roditelji ne žele da dijete usvaja katoličke rituale... ali nemaju izbora...
    Informacije kojima raspolažem govore da vrtići po gradovima ne forsiraju toliko vjerski odgoj u vrtićima... obilježavaju se katolički blagdani... što nije loše.... jer je ovo zemlja sa stanovništvom koje u većini pripada toj vjeri. No u nekim seoskim vrtićima se forsira molitva prije jela.... i niz drugih vjerskih rituala. Ma tko to ima pravo trogodišnjaka muslimana, budistu ili dijete koje pripada nekoj drugoj vjeri ili ne pripada ni jednoj tjerati da usvaja sve te rituale? To je sila i nepravda!!!
    @primakka, slažem se... ali to više nije moguće... zbog ugovora koji je potpisan sa Svetom Stolicom. I ovo je velik korak i zato mu se jako veselim.

    avatar

    07.12.2008. (23:20)    -   -   -   -  

  • donin svijet

    Nisam ništa zlobno pomislio nego sam pomislio da ne trebamo kao mačak oko vruče kaše; uzmimo stvari kako stoje: roditelji koji drže do druga Tita ne žele da im djeca uče vjeronauk u školi, zato bi bilo najbolje da uče marksizam jer kad ne drže do rimokatoličke vjere neće ni do drugih religijskih kultura držati; no, ne shvaćam otpor kod nekih roditelja prema učenju njihove djece o vjeronauku jer u tom predmetu nemogu ništa loše naučiti, samo dobro, o ljubavi, miru, toleranciji, a to imaju i sve druge religije. No, ako će odbojnost ateista prema katolicizmu ublažiti predmet religijske kulture onda zašto ne.

    Kao prvo.... zlobno je tvrditi da djeca ateista i agnostika trebaju slušati marksizam i isključivo tvrditi da su svi koji ne pripadaju religiji - titoisti. To je tvoja predrasuda. A svi imamo pravo na neke svoje predrasude. :)
    Zaboravio si spomenuti djecu koja pripadaju drugim vjerama.
    I ja sam bila uvjerena da djeca na vjeronauku ne mogu ništa loše naučiti.... no tada sam se uvjerila da sam bila u krivu. Naravno... radilo se o nesavjesnom pojedincu koji ih je učio da svi ljudi nisu jednakovrijedni i da nemaju svi ista prava. Pa ih javno prozivao i postrojavao jer im roditelji nisu vjenčani u crkvi... izjavio je djetetu u 3. razredu osnovne škole - pred drugom djecom da mu roditelji žive u GRIJEHU. To znači da predstavnik crkve (radi se o kapelanu) ne poštuje zakone RH koji izjednačavaju crkveni i civilni brak.... itd... itd...
    U tom trenutku sam shvatila da taj čovjek moju djecu uči lošim stvarima.... pa smo odabrali hodnik.

    Nisam znao za osnovne škole da nema etike, ali zašto se onda taj predmet ne uvede i u osnovne škole pa onda djeca imaju izbor po volji roditelja.

    Zašto se predmet i osnovnoj školi neće zvati etika... nemam pojma. Meni je svejedno kako će se on zvati.... ali sam zadovoljna da djeca više neće biti osuđena na hodnik.

    Dijete kad odraste samo odlučuje hoće li vjerovati ili ne, pa imalo u životu i samo predmet vjeronauk, a ne alternativu, tako da ateistički roditelji mislim da ne bi trebali strahovati da će im dijete jednog dana biti vjernik ako je imalo vjeronauk u školi, jer ne određuje čovjekovu dobrotu to je li vjernik ili ateist nego postupci, najčešće naučeno ponašanje u društvu koje nažalost ima često veći utjecaj od roditeljskog odgoja i školsko-obrazovnog sustava.


    Ni u jednom trenutku nisam imala potrebu djecu navoditi da li trebaju ili ne trebaju vjerovati. Iskreno i dobronamjerno sam mislila da ništa loše ne mogu naučiti i da u religiji njihovih predaka nisu stranci. No predstavnik Crkve je mislio drugačije. Moja dužnost kao roditelja je bila zaustaviti psihičko zlostavljanje djeteta i ponižavanje pred drugom djecom.

    avatar

    07.12.2008. (23:36)    -   -   -   -  

  • donin svijet

    Ima ateista koji su bolji ljudi od vjernika (jer se neki vjernici ne pridržavaju uvijek vjere ili uopće ne), kao što ima i boljih ljudi koji su vjernici dok ima nekih zločestih ateista. To je relativno. Vjeronauk kao predmet ne uči nasilju i lošem ponašanju pa ne shvaćam zašto to neke roditelje smeta, osim ako je to povezano s nostalgijom za bivšim ateističkim režimom u bivšoj državi i naučenim jednoumnim ponašanjem koje je tadašnja vlast nametala stanovništvu, ali zanimljiva je pojava da se upravo najviše vjernika uspjelo oduprijeti totalitarizmu, znači da ipak ima nešto dobro u vjeri.

    Moja djeca su na nedjeljnoj misi slušala da je HDZ pravi izbor.... slušali su rečenicu: "Rađajte djecu... sve vas je manje.... pogledajte samo koliki su se Bosanci doselili.... uskoro će ih biti više od vas." Tako se župnik bori za bolji natalitet. A ja ne želim da moja djeca to slušaju.... i da im ja onda moram objašnjavati da njihovi kolege u razredu koji su došli iz Bosne nemaju kugu i da su jednakovrijedni njima.... da im ne moram objašnjavati da su ti ljudi pošteno platiti svoju zemlju, svoje kuće, a Indijancima je pasalo kad su za zemljišta dobivali devize... no sada bi ih lagano jahali.... Ne želim da moja djeca to slušaju.... jer takva razmišljanja smatram opasnima, lošima.... a mene tako nisu učili moji djedovi i roditelji... pa tako neće biti odgojena ni moja djeca. Kužiš?

    Iznenađuješ me s navodom da je Teoriju i praksu socijalističkog samoupravljanja u Šuvarovom školstvu tebi predavao "desničar". meni je predavao tipični jugoslavenski ljevičar. Zar nisu "desničari" bili u zatvoru tada? Mislim da ti previše svijet gledaš podijeljen na desničare i ljevičare. Koliko ja znam, većina ljudi nisu ni jedno ni drugo. Mi danas u Hrvatskoj imamo peh što naša ljevica vuče korijene od staljinističke ljevice dok su u zapadnim zemljama ljevice stasale putem evolucije u socijaldemokratske pokrete i stranke dok je naša ljevica stasala kroz revoluciju, a revolucija je učila da je religija opijum za narod. Zato valjda i otpor prema vjeronauku (?)

    Ja sam imala sreću sa profesorima iz tih predmeta. U prva dva razreda imala sam svoju Stanku, o kojoj sam već pisala na ovom blogu... nakon toga sam (jako kratko) imala jednog ozbiljnog i tihog profesora koji se držao teorije iz udžbenika, ali nije nas previše davio... ali ovaj desničar je bio legenda. Jako smo se lijepo slagali. Radio je bez udžbenika.... obrađivali smo razne društvene teme (bloganje me podsjeća na njegove sate)... bili smo on i ja slično divlji.... i slično prkosni... na početku smo imali jedan sukob..... nakon toga sam imala čistu peticu... :))))) Imaš pravo. Ja nas dijelim da desne i lijeve... jer smo od svoje okoline... zbog ispisivanja s vjeronauka čuli da smo: ćifuti, srbende, četnici... da smo izdajice svog naroda jer smo odbacili vjeru, komunjare... i svaštajošnešto. Očito nas je većina imala potrebu na neki način obilježiti. Mi imamo kugu.... moja djeca su kriva za sve Titove pizdarije... za sve Jovankine PMS-ove i za sve kakice u parku od njihove pudlice.
    Tito je odavno umro... ali bijes je još uvijek strašan... na nekome se treba iskaliti. Za to su najprikladnija djeca koja ne pohađaju vjeronauk.

    avatar

    07.12.2008. (23:46)    -   -   -   -  

  • mosor2

    @Dona, vjeronauk mora van iz državnih škola, jer će izbor između njega i bilo čega drugog i dalje biti politički obojen, i na one koji upisuju Nešto drugo umjesto njega i dalje će se gledati kao na sumnjivce/inovjerce/Nehrvate.
    @CBK, s oproštenjem, ne znači da su ateisti nužno robovi neke druge ideologije, pa tako ni "marksizma". Uzgred, čini mi se da marksizam, kao političko - ekonomsku teoriju tendenciozno brkaš sa njegovim ideološkim implementacijama.

    avatar

    08.12.2008. (04:47)    -   -   -   -  

  • CRNI BLOG KOMUNIZMA

    @Mislim da pretjeruješ u svojoj argumentaciji, kao na pr. u posljednjoj rečenici da se "na nekome treba iskaliti" pa impliciraš da su to djeca od ateista. Mislim da ne treba puno dokaza predočiti kako su sva politička vodstva ove zemlje od 1990. do danas ateistička, bivša jugoslavenska i komunistička i udbaška, jedina je razlika od prije 90' je što se nekim potezima dodvoravaju dijelu deklariranog katoličkog izbornog tijela.
    Ti svodiš predavanje vjeronauka na jedan svoj osobni primjer pa ispada da su svi predavači vjeronauka kao ovaj kapelan kojeg si spomenula. Jesi protiv njega podnijela kaznenu prijavu, ili od ravnatelja(-ice) škole tražila premještaj predavača ili drugog predavača jer na to imaš pravo u sluačju kad se dijete zlostavlja od strane nastavnika?
    Ne znam je li najpametnije dijete ostavit na školskom hodniku samo da ne bude na vjeronauku jer nije valjda svaki predavač vjeronauka onakav kakvog si ti opisala. K tome ne predaju vjeronauk uvijek svećenici jer ima i laičkih nastavnika koji predaju vjeronauk.
    Moram reć da zbilja imaš peh sa svim što je povezano s Crkvom jer takva crna iskustva da netko ima sa Crkvom nisam još čuo osim na tvom primjeru. Mene nitko u školi nije pitao želim li slušati predmet marksizam i tipss, nitko me nije pitao za Božić da taj dan posvetim Božiću nego sam umjesto dobrih vrijednosti tog dana morao slušati marksizam i gledat sliku druga Tita u razredu koja me podsjećala na svo zlo koje je nanio vjernicima.
    Mogu samo ponoviti da nema zlobe u mojem prijedlogu da djeca ateista slušaju u školi marksizam jer koliko sam shvatio, poanta je u tome da je vjeronauk nametanje vjere djeci ateista, pa da se to izbjegne, zašto onda ne marksizam, jer s predmetom "religijske kulture" se opet uči o vjeri, samo iz kuta različitih religija tako da to onda nije rješenje, mislim.
    Ako se u razredu nalazi jedan musliman ne možeš zbog njega organizirat islamski vjeronauk. Djece ateista ima više tako da se tu isplati uvest ateistički predmet marksizam jer to jeste onaj predmet koji je umjesto vjeronauka postojao u bivšem socijalizmu u nas. Dakle, etika a ne predmet religijska kultura bio bi pravo rješenje za svu djecu ateista, ili marksizam za većinu djece ateista.
    @Mosore, istina, nije svaki ateist ujedno i marksist ali većina u nas jeste, i ne može se marksizam odvojit od ideoloških implementacija. No, imam za tebe jednu dobru vijest. Uskoro će vjeronauk biti izbačen iz javnoga školstva jer je to tendencija u zemljama koje, poput Hrvatske, imaju u svojim društvima protuustavnu neoliberalnu ideologiju. Nedavno je po prvi puta u Španjolskoj izbačen križ iz jedne škole, samo šteta što takvi ljudi koji to rade ne izvlače pouku iz povijesti jer je početkom tridesetih godina izbacivanje križa iz škola u jednoj tipičnoj katoličkoj sredini kakvo je Španjolska već izazvalo krvavi građanski rat.

    avatar

    08.12.2008. (09:07)    -   -   -   -  

  • slučaj 1.

    'Svećenik mi je izgrebao sina po licu'
    'Na vjeronauku je uhvatio moga sina za lice, tresao ga i govorio mu da je stoka. Dijete mi je kući došlo s ogrebotinama koje mu je zadao župnik Mato Sočković', rekla je majka 13-godišnjaka.

    Incident se dogodio u četvrtak na večer, a 13-godišnjaka je majka sutradan odvela liječniku. Bio je blijed i uplašen, a navodno mu je od stresa pukla žilica u uhu pa svakodnevno ide na liječničke preglede, piše Jutarnji list.

    ''I meni je rekao da mi je sin stoka te da mu pravi nered na vjeronauku, no preostalih pet ili šest učenika koji su bili u razredu toga dana tvrde kako mali nije učinio ništa'', rekla je uznemirena majka.

    Dodala je i kako je svećenik Mato Sočković, župnik Župe Svetog Josipa iz Josipovca kod Osijeka, u četvrtak na vjeronauku zamahnuo rukom prema još jednom učeniku, ali se on izmaknuo.

    Tvrdi da je i ranije djecu nazivao pogrdnim imenima i vukao ih za kosu.

    Svećenik Mato Sočković demantira da je dječaka tresao i izgrebao, ali ne poriče da je do svojevrsnog sukoba došlo.

    ''Samo sam ga izgurao iz razreda jer mi je pravio nered. Što sam trebao, škakljati ga, a on mi je razorio radnu grupu?'' kazao je župnik Sočković (68).

    Dodao je kako ima 46 godina svećeničkog staža i ima pravo zahtijevati red, rad i disciplinu, a ako ih nema, ''sam će ih napraviti'', piše Jutarnji list.

    avatar

    08.12.2008. (09:48)    -   -   -   -  

  • slučaj 2.

    Pravobraniteljica za djecu Mila Jelavić smatra da nije primjereno da vlč. Drago Ljubičić, bivši župnik iz Banjola koji je na Krk premješten zbog još uvijek nerazjašnjenog slučaja s pedofilskim konotacijama, bude u kontaktu s djecom.
    - Nije u redu i nije preporučljivo da on obavlja posao koji ga dovodi u doticaj s djecom, komentirala je jučer pravobraniteljica.
    Ljubičić je, podsjetimo, prije nekoliko dana u župnoj crkvi svog rodnog mjesta Poljice ispovijedao školsku djecu, na što je najprije skrenula pozornost jedna zabrinuta majka, a potom je to potvrdio i poljički župnik mons. Ivan Kordić.
    Pravobraniteljica Mila Jelavić ističe da je u cijeloj priči ključan interes djece te smatra da, sve dok slučaj ne bude do kraja razjašnjen, Ljubičić ne bi smio biti u kontaktu s djecom.
    - Mi moramo gledati na interes djece. Ne može se čovjeka unaprijed proglasiti krivim, no obzirom na okolnosti slučaja, nije u interesu djece da on bude u doticaju s njima, zaključila je pravobraniteljica. Prema njezinom mišljenju, svećenik se može vratiti dužnostima koje se tiču djece tek nakon i ako bude u potpunosti oslobođen svih sumnji.
    Ravnateljica Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba Gordana Buljan Flander, pak, nije željela komentirati konkretan slučaj. No, govoreći načelno, istaknula je da, ukoliko odrasla osoba koja je zlostavljač ne snosi posljedice za ono što je učinila, djeca žrtve seksualnog zlostavljanja dobivaju poruku da su ona kriva i odgovorna za ono što im se dogodilo, a u tom je slučaju i psihoterapija manje efikasna. Naime, dijete od društva dobiva drugačije poruke od onih koje dobiva u psihoterapijskom procesu.
    - U psihoterapiji nastojimo djecu riješiti osjećaja srama, krivnje, odgovornosti za ono što su počinili odrasli, niskog samopoštovanja i gađenja prema sebi. Ali, ako djeca od okoline dožive da zlostavljač ne snosi posljedice za ono što je učinio, onda se radi o »antiterapijskoj terapiji«, pojasnila je Buljan Flander.
    Svećenik i vjeroučitelj Drago Ljubičić, koji je bio župnik u crkvi sv. Lucije u Banjolu na Rabu, osumnjičen je sredinom lipnja ove godine da je počinio bludne radnje nad petero maloljetnika. Ljubičić je pred sucem, međutim, negirao sve optužbe o napastovanju. Nakon završene istrage, tijekom koje su putem videolinka ispitani i oštećeni dječaci, sredinom srpnja je Općinsko državno odvjetništvo podiglo optužni prijedlog protiv svećenika, pod optužbom da je počinio bludne radnje nad petoricom maloljetnih dječaka.

    Irena FRLAN

    avatar

    08.12.2008. (09:51)    -   -   -   -  

  • slučaj 2.

    Župnik tjera prvopričesnike da pišu pisma Gotovini Don Tomislav Puljić tjera djecu da pišu pisma generalu u Haag, a i njihove roditelje na misi poimence proziva i ucjenjuje.
    Generala Antu Gotovinu u predblagdansko će vrijeme iznenaditi stotine pisama mladih prvopričesnika iz Šibenika koja će mu stići u Haag. Njihov župnik don Anto Puljić natjerao ih je da ih napišu i tako izazvao bijes njihovih roditelja.

    Iz župe Srca Isusova u šibenskom Baldekinu, piše "Slobodna Damacija", djeca su se počela vraćati i pričati roditeljima kako su od župnika dobila zadaću da napišu pismu nekakvom generalu u Haag, za kojeg nisu ni čuli.

    - Pa ta djeca ne znaju ni tko je Gotovina ni gdje je Haag, a niti je zdravo u njihovoj dobi opterećivati ih time! A i kakve veze to ima sa svetim sakramentima?! - požalili su se "Slobodnoj Dalmaciji" ogorčeni roditelji čija se djeca spremaju za prvu pričest i kojima je dozlogrdilo župnikovo politiziranje vjeronauka i maltretiranje ne samo djece nego i roditelja.

    Proziva ih kao djecu

    Naime, za vrijeme nedjeljne propovjedi don Anto Puljić proziva ne samo imena djece, već i svakog roditelja pojedinačno, da vidi jesu li prisutni, i na taj ih način, tvrde, ucjenjuje: ako niste redovito na misi, vaše dijete neće dobiti ni sakrament prve pričesti.

    Zbog svega je dio roditelja s područja župe Srca Isusova već odlučio svoju djecu upisati na pripravu u drugu gradsku župu - Gospe vanka Grada.

    Don Puljić se danima nije javljao na telefon, pa njegovu stranu priče ne znamo.

    Puljić je otprije poznat kao krut i dogmatičan svećenik. U 2005. je završio u novinskim stupcima, dok je bio župnik i dekan župe Sv. Josipa u Ražinama. Tamo se zaratio s obitelji Kozić jer je odbio njihovu djevojčicu Nikolinu pričestiti zajedno s ostalom djecom u župi u kojoj žive.

    Intervenirao je biskup Ivas, pa čak i policija, nakon što je Puljić fizički izbacio Nikolinu s priprave za pričest, no župnik je ostao pri stavu da se svi sveti sakramenti primaju u istoj župi. Kako je dijete kršteno u Miljevcima, don Puljić ih je uputio da tamo primi i prvu pričest.

    avatar

    08.12.2008. (09:54)    -   -   -   -  

  • slučaj 4.

    KAPELAN Nikica Bošnjaković učenicima je osječke srednje Škole za tekstil, dizajn i primijenjenu umjetnost prije nekoliko tjedana podijelio CD-ove s duhovnim sadržajima. No, osim duhovnih sadržaja učenici su na istom mogli pogledati i najavu za hard core pornić u trajanju od 41 sekunde.

    Kapelan je CD-ove u Caritasovim omotnicama podijelio učenicima od 1.- do 4. razreda te im poručio da ih slobodno umnožavaju.

    Kako piše Glas Slavonije cijeli je slučaj otkriven nakon što je netko od učenika u opcijama direktorija "Duhovni nagovori" kliknuo na "prikaži skrivene dokumente i mape", prilikom čega se pojavila X mapa u kojoj je bio i pornić.

    "Prekjučer sam primio prve informacije o ovom događaju. Imam jedan primjerak CD-a kod sebe i točno je da među ostalim sadržajima ima i "tvrde" pornografije. Kapelan Bošnjaković trenutno nije u Osijeku, polaže stručni ispit u Zagrebu, a namjeravam s njim razgovarati čim se vrati. Poznato je da su istovjetni CD-ovi podijeljeni učenicima od prvog do četvrtog razreda. Inače, kapelan Bošnjaković kod nas radi od ove školske godine. Jedino što sada mogu reći je da neću dozvoliti da se tako nešto ponovi" - kazao je za Glas Slavonije Emil Žeravica, ravnatelj Škole za tekstil, dizajn i primijenjenu umjetnost.

    avatar

    08.12.2008. (09:57)    -   -   -   -  

  • mosor2

    @slučaj 4, potrebno je hitno poraditi na edukaciji svećenika na području informatike. :)))
    @CBK, ideološke implementacije se ne mogu odvojiti od marksizma, ali se marksizam može odvojiti od njih, jednako kao što bi se i Isus vjerojatno odrekao dijelova svog učenja da je mogao vidjeti neke njegove posljedice. Pustimo katedrama na ekonomiji i filozofiji da proučavaju relevantnost tog učenja danas. Moram reći da ti primjer Španjolske tridesetih godina nije najsretnije odabran, jer se zna tko je pokrenuo španjolski građanski rat, na čiji mig i uz čiju pomoć, te kakve su bile represije u godinama poslije rata. Ili želiš implicirati da je u Hrvatskoj danas snažna profašistička struja, potpomognuta vanjskom diktaturom?

    avatar

    08.12.2008. (12:57)    -   -   -   -  

  • donin svijet

    @mosor2, asno nam je da to nije realno očekvati zbog Ugovora koji je potpisan sa Svetom Stolicom.
    I znaš što... ja mislim da je baš dobro ovako. Sada postoji mogućnost izbora.... pa ćemo jedno vrijeme gledati što se događa. Neka se roditelji-vjernici sami odluče da li žele vjeru u školama i sve te vrste pritisaka. Ako su oni zadovoljni.... ja se zbog njih veselim. Mislim da više neće biti takvih šikaniranja... jer je naprosto vrijeme popapalo neka sirova i primitivna ponašanja. Pojeli su sami sebe. Zar s takvim ponašanjima žele u Europu? Trenutno je bitno da nitko nije diskriminiran i da postoji mogućnost IZBORA. Mislim da će ta mogućnost i samu Crkvu prisiliti da razmisli o svojim nesavjesnim pojedincima koji su se previše razmahali. A ako se to i ne desi.... neka im je sa srećom. Želim im MIR i DOBRO. :)

    avatar

    08.12.2008. (15:43)    -   -   -   -  

  • donin svijet

    Mislim da pretjeruješ u svojoj argumentaciji, kao na pr. u posljednjoj rečenici da se "na nekome treba iskaliti" pa impliciraš da su to djeca od ateista. Mislim da ne treba puno dokaza predočiti kako su sva politička vodstva ove zemlje od 1990. do danas ateistička, bivša jugoslavenska i komunistička i udbaška, jedina je razlika od prije 90' je što se nekim potezima dodvoravaju dijelu deklariranog katoličkog izbornog tijela.

    Pa kako onda objašnjavaš uvođenje vjeronauka u predškolske i školske ustanove... ako su na vlasti upravo ateisti?
    Franjo je uveo vjeronauk u škole... a Račan je potpisao Ugovor sa Sv.Stolicom potvrdio Franjino djelo... te se vjeronauk proširio i na predškolske ustanove. Nemam ti ja pojma tko se kome tu dodvoravao i tko je kakvu političku igru igrao. Ja znam rezultate s terena.... a da sam znala da će Račan to potpisati... sasvim sigurno ne bi dobili moj glas.

    Ti svodiš predavanje vjeronauka na jedan svoj osobni primjer pa ispada da su svi predavači vjeronauka kao ovaj kapelan kojeg si spomenula. Jesi protiv njega podnijela kaznenu prijavu, ili od ravnatelja(-ice) škole tražila premještaj predavača ili drugog predavača jer na to imaš pravo u sluačju kad se dijete zlostavlja od strane nastavnika?


    To nije istina. Ja svjedočim svojim primjerom.... a kada je nešto protivno Ustavu RH... tada bi bar tebi trebalo biti jasno da nisu ugrožena samo Donina djeca i da se ne radi o jednom osamljenom primjeru. U našoj školi ih je bilo više.... ja sam se obratila Bozaniću, roditelji jehovci su se obratili ministarstvu, mama muslimakna je kapelana uhvatila za mantiju pred Domom zdravlja i malo ga prodrmusala. :))))) Taj kapelan odavno više nije u našoj župi.
    No nije problem u jednom kapelanu... i tebi je jasno da ja ne cvilim samo zbog svoje djece.
    Njih to više ne dira... ja sve ovo pišem radi djece koja sada imaju problema i radi moje unučadi... da bi njima bilo bolje.
    I znaš što... ja jako dobro znam na što sve imam pravo.... ali možda ću ti jednom imati priliku primjerima potkrijepiti kojim se sve načinima ljudima mogu uskratiti njihova prava. Nemoj mi pisati kao da je u Hrvatskoj sve O.K. Nemoj se sa mnom razgovarati kao da ne znaš u kakvom okruženju živimo.

    Ne znam je li najpametnije dijete ostavit na školskom hodniku samo da ne bude na vjeronauku jer nije valjda svaki predavač vjeronauka onakav kakvog si ti opisala. K tome ne predaju vjeronauk uvijek svećenici jer ima i laičkih nastavnika koji predaju vjeronauk.



    Ni ja nisam znala što je najpametnije... pa sam ih upisala na vjeronauk. Malo je stvari u životu... iz moje prošlosti koje bih mijenjala... ali ovu grešku više ne bih ponovila.
    Postoje i bolji svećenici i bolji vjeroučitelji laici. Vjeruj mi... cijelo desetljeće sam temeljito proučavala to područje. No i ovi loši predstavljaju vjeronauk u našim školama. Trenutno ih pratim samo kroz medije.

    Moram reć da zbilja imaš peh sa svim što je povezano s Crkvom jer takva crna iskustva da netko ima sa Crkvom nisam još čuo osim na tvom primjeru. Mene nitko u školi nije pitao želim li slušati predmet marksizam i tipss, nitko me nije pitao za Božić da taj dan posvetim Božiću nego sam umjesto dobrih vrijednosti tog dana morao slušati marksizam i gledat sliku druga Tita u razredu koja me podsjećala na svo zlo koje je nanio vjernicima.



    Očito ne razgovaraš dovoljno s ljudima oko sebe. Ja znam puno ljudi koji su imali neugodnosti sa školskim vjeronaukom... a i sa predstavnicima Crkve. Ili meni radje pričaju svoja iskustva... jer znaju da im ja vjerujem. Ti odmah skačeš u obranu Crkve i ljude proglašavaš titoistima, kažeš im da imaju predrasude prema Crkve... pa kako bi ti se onda požalili?
    NI ja nisam mogla birati da li želim slušati marksizam... ali ne sjećam se da je itko ikada na tim satima ponižavan, prozivan i etiketiran. Ne sjećam se da nam je itko ikada ružno govorio o bilo kome tko je različit po bilo čemu.

    avatar

    08.12.2008. (16:06)    -   -   -   -  

  • donin svijet

    Mogu samo ponoviti da nema zlobe u mojem prijedlogu da djeca ateista slušaju u školi marksizam jer koliko sam shvatio, poanta je u tome da je vjeronauk nametanje vjere djeci ateista, pa da se to izbjegne, zašto onda ne marksizam, jer s predmetom "religijske kulture" se opet uči o vjeri, samo iz kuta različitih religija tako da to onda nije rješenje, mislim.

    Sve ateiste koje poznajem prilično puno znaju o raznim religijama. Ne biti vjernik - ne znači da ljudi nemaju potrebe biti informirani. :)
    Nije isto da li na određenim školskim satima prakticiraš vjeru kroz molitve, rituale i ostalo... ili o vjeri slušaš kao što slušaš neki drugi predmet.
    Nedavno si jednog čovjeka na svom blogu pitao zašto se miješa u organizaciju i pravila crkve ako nije vjernik. Pa tako ja tebe sada pitam... zašto misliš da bi ti znao što je bolje za ateističku djecu. Kao vjernik imaš lijepo vjeronauk svoje religije u školici... a ove druge pusti da se izbore za ono što je njima prihvatljivije i bolje. A ako ti mi kažemo da nam marksizam nije bolji i da želimo baš ovo što je predloženo... tada se ti trebaš samo smješkati i biti zadovoljan jer smo mi zadovoljni. Konačno smo svi zadovoljni... i ne vidim zašto bi sada vi vjernici opet nama nametali što bi to nama bilo bolje i pametnije? Zar je to kršćanski? Mislim da nije. :)

    avatar

    08.12.2008. (16:07)    -   -   -   -  

učitavam...