Komentari

novislankamen.blog.hr

Dodaj komentar (89)

Marketing


  • jedan Slankamenac

    NOVI SLANKAMEN JE Osnovan 1783. godine - Nalazi se na 139 m nadmorske visine, na 45° 7' 31" sjeverne zemljopisne širine i 20° 14' 22" istočne zemljopisne dužine, nedaleko starijeg naselja Starog Slankamena.

    -Etnički sastav prema popisu iz 2002. SAMO POTVRDJUJE I DOKAZUJE TEZU PRISILNOG ISLJAVANJA do 1992 godine Slankamen je bio naseljen VEĆINSKIM HRVATSKIM ŽITELJIMA , ČAK 67 POSTO SU SAČINJAVALI HRVATI , NA TO SE MOŽE DODATI VEĆI DIO JUGOSLOVENA KOJI SU SE TADA IZJAŠNJUAVALI TAKO , IZ STRAHA ZA OPSTANAK I OBITELJ

    POPIŠ 2002

    Srbi   2.755 79,73%
    Hrvati   544 15,74%
    Jugosloveni   37 1,07%
    Mađari   20 0,57%
    Slovaci   10 0,28%
    Romi   6 0,17%
    Crnogorci   4 0,11%
    Slovenci   3 0,08%
    Makedonci   3 0,08%
    Nemci   2 0,05%
    Muslimani   2 0,05%
    Česi   1 0,02%
    Ukrajinci   1 0,02%
    Rusi   1 0,02%
    Bošnjaci   1 0,02%
    nepoznato   24 0,69%

    -Prije srpske agresije na Hrvatsku, u Novom Slankamenu je živjelo 1991. 65,6% Hrvata

    -U razdoblju od od 26. do 30. listopada 1992., rimokatoličku župu Novi Slankamen je napustilo 1600 osoba, mahom Hrvata , bilo uslijed protjerivanja ili silnih pritisaka, a odseljeni Hrvati su otišli u Hrvatsku. Tako danas (stanje početkom prosinca 2007.) u Novom Slankamenu Hrvati čine samo 16% stanovništva.

    -Hrvatsko kulturno-prosvjetno društvo "Stjepan Radić", osnovano 1902.
    HKPD "Stjepan Radić" iz Novog Slankamena je najstarija hrvatska kulturna udruga u Vojvodini. Sjedište mu se nalazi u zgradi Hrvatskog doma.

    GLAVNI ZA ISELJAVANJE JE BIO MILAN ULEMEK - LEGIJA , uz pomoć pojedini ljudi iz sela a glavni seoski vodja je LJLJANA RUDIKA i tadašnji pravoslavni pop kao i još neki ljudi danas neki i pokojni , naravno uz sve to je glavna osovina bila od Načelnika Policije Indjije ( 1991-1992) i čitavog sustava tadašnje milicije , glavni za otkucavanje i informiranje kao i spisak koga treba iseliti u sup-u je bio dugogodišnji seoski milicajac (BRKO) koji je kasnije nagradjen i danas je visoko rangiran u Indjijskom mup-u pa potom Predsjednika općine (Radikala koji je došao na vlast 1991 upravo zahvaljujući situaciji u Slankamenu )

    avatar

    13.08.2008. (10:31)    -   -   -   -  

  • jedan Slankamenac-Info Vo

    Nepoznati počinioci razbili su prozore na prostorijama Hrvatskog kulturno-umetničkog društva "Stjepan Radić" u mestu Novi Slankamen u Vojvodini. Sekretar tog društva Ivan Gregurić rekao je agenciji Beta da je policija izvršila uviđaj, ali da se još uvek ne zna ko su vinovnici incidenta.

    Dodao je da je razbijanje prozora na zgradi ovog udruženja postalo učestala pojava i naveo da društvo više nema sredstava za popravke prozora.

    "Stanovnici Novog Slankamena su prestrašeni, pošto ih ovakvi napadi asociraju na devedesete godine prošlog veka", kazao je Gregurić.

    Dodao je da su o incidentu obavešteni Ambasada Hrvatske u Beogradu i Hrvatsko nacionalno vijeće.

    Info Vojvodina 06.03.2008.

    avatar

    13.08.2008. (10:38)    -   -   -   -  

  • 13. kolovoz 2008. godine

    Broj Hrvata po svim opcinama u Vojvodini se smanjio dva puta.
    Petrovaradin je prije 80 godina imao 98 % Hrvata,danas nema ni 10 %.
    Srijemska sela su etnicki ociscena od Hrvata
    (Sot, Vasica, Morovic,Kukujevci,Novi Slankamen,Stari Slankamen,Hrtkovci,Gibarac, Surcin,Golubinci i mnoga druga hrvatska sela u Srijemu)
    kao i gradovi koji su prije imali hrvatsku vecinu
    (Srijemska /tocnije Hrvatska/ Mitrovica i Zemun)
    sve to skupa se dešavalo od 1918 do 1992 i bogami srbi uspijli Srbiju malo proširili
    a hrvatsku smanjili , no eto ima boga pa nakon 90 godina Yugoslavije ili Srboslavije
    ode kosovo skoro bez ispaljenog metka , pa sad nek neko kaže da nema BOGA .
    visoka cijena za nacionalizam 90-ti godina , a bila je tako lijepa pa i velika dosta samo da nisu bili nasilni i ratovali sa svima pa i svijetom , dans bi bila i veća I LJEPŠA , ovako eto volja božija em manja , em je svijet zbombo malo bombama , em mora svoje junake pohapsiti i poslati u hag , ajme majko i za Srbiju je previše

    avatar

    13.08.2008. (10:53)    -   -   -   -  

  • Ante

    Zanimljiv blog, moram priznati. Među komentarima ima i nekih netočnih podataka, primjerice da je glavni za iseljavanje bio Milan Ulemek-Legija, a glavni seoski vođa Ljilja Rudika. Točna imena su Mile Ulemek (koji jest u srodstvu s Legijom) i Ljilja Pečet (i danas živi u Slankamenu). Podatke sam dobio od slankamenskih Hrvata koji su na vlastitoj koži osjetili djelovanje ovih zločinaca.

    avatar

    13.08.2008. (20:08)    -   -   -   -  

  • Sremac Slankamenac

    Slankamenac iz

    07-03-01 19:33
    ________________
    83.131.234.19 MSIE 6.0; Windows NT 5.1

    Sremac Slankamenac domovine sin

    Pjesma od njegovoga oca za Slankamence
    Slankamenu s trinaest šoreva prvi beše Frankopana drugi šor je Đure Daničića treći beše Matije nam Gupca a četvrti Preradović Petra Onda dođe Braće nam Radića pa Otočki i Šijački i Slovački jedan Racki pa Zagradski Malo gore Vojvodina tu je Mlaka i Solara i još dve tri Pregrevice Slankamenu kaži celom svetu Tebe dasmo za Adu i Djelku i još neka sela pokraj Drave nek se čuje i neka se znade mi morasmo s Dunava do Drave!

    avatar

    15.08.2008. (05:59)    -   -   -   -  

  • KUM

    Halo Lacke. Potrebno je znati da je bitku kod Slankamena 1691 vodio
    hrabri vojskovođa Adam Zrinsi, jedan od posljednjih Zrinskih koji je i
    poginuo. Spomenik kod Slankamena podiže Katarina Zrinski udovica Zrinskih u počast poginulim katolicima. Kasnije Marija Terezija spomenik obnavlja , a zemljište oko spomenika daje obitelji Ratzzinger potomcima sadašnjeg pape Benedikta XI. Kasnije mjenjaju prezime u Radenić. Nihova je zadaća bila čuvanje iodržavanje spomenika. Najveću ekspanziju Slankamen doživljava kada se ustrojava Vojna kraina i kada se naseljavaju Hrvati iz Like, to su bili odabrane obitelji s četiri i više sinova, bili su najbolji momci i s najviše povjerenja tadašnjoj vlasti.Rajkovići, Rukavine, Krznarići, Studeni itd. Srbi su dolazili bježeći od turaka s Arsenijem Čarnojevićem i tu je bila najveća pogreška nas Hrvata što smo štitili uplakane Srbe koji su prelazili Savu bježeći od turskog mača. Još je bitno da u novijoj povjesti za vrijeme NDH nije ubijen niti jedan Srbin u Slankamenu jer su ih spašavali Hrvati, Da bi dolaskom Partizana za jednu noć bilo odvedeno 86 poštenih Hrvata u Staru Pazovu i da su svi pobijeni, a tu su organizirali Srbi starosjedeoci kao i ovo što nam se dešavalo 1991 i 1992. Prema tome tolerancije Srba prema Hrvatima nikad nije bilo niti će biti, a svi mi znamo koliko je naših Hrvata ubijeno od batina milicije 1991 i 1992 g. Znamo ko ih je tuko kad i kako, znamo ko je od milicije baco bombe kao i od poštenih Srba starosedeoca. Ti to možeš zvati skladnom sredinom, Sve Srbe sarosedeoce može biti sram.

    avatar

    15.08.2008. (06:03)    -   -   -   -  

  • KUM

    Dragi moj lacke evo da ti se javim i ja sa punim imenom i prezimenom kada je vec gore navedeno . Zbilja neznam tko je kum i kao član najstarije obitelji u slankamenu pa i vojvodini pod tadašnjim prezimenom Ratzzinger ja sam jedan potomak PETAR RATZZINGER sada radenić i nisam bio mali kada se to dešavalo imo sam najljepših 24 godine tako da sve dobro znam šta je bilo i tko je šuto a tko nije mogu ti i imenovati pojedinačne srbe kako domaće tako i one prve koji su došli i koje je milicija i naš slankamenački prijatelj tvz BRKO policajac naoruzavo , nisam se bojo onda ne bojim se ni sada ako treba i svijedočiti o dogadjajima koji su bili i kojima sam sam prisustvovo a i osobno su mi prijetili Gos . tvz STRUJA milicajac Gos Milan Ulemek i neki domaći srbi koje zbog vašeg mira i sklada neći imenovati bio sam i sad sam spreman suočiti se kako 91 tako i danas pred BOGOM vašim ili našim (nebitno jel je i tako jedan) i sa svima njima koji su tada zamo bili akteri iseljavanja u tvz stabu trgovine kod naše slankamenačke pravoslavne crkve a kasnije iz srpskog doma , no ako te zanima istina šta je i kako bilo mozeš dobiti istinu i na svu sreću da smo svi prezivili i mozemo svijedočiti a pisana svijedočanstva imaš u DEMOKRATSKOJ ZAJEDNICI IZBIJEGLIH I PROGNANIH HRVATA IZ VOJVODINE U DUBRAVI KOD ZAGREBA jel su svi po dolasku davali izjave kako i tko je od koga protjeran i zašto je došao.
    Ja sam imo sreću pa sam imo punca velikog srbina krajišnika MILU SITNIĆA IZ BOSANSKOG NOVOG koji mi je uz sve moje muke oteo i dijecu no fala bogu pa pravda postoji sin je kod mene došo mi je i nećak SRBIN iz Novog Sada a ako bog da doći će mi i kćer , dedu sam 2004 pokopo na groblju u Novom Slankamenu jel mu je to bila zelja zato sto mu je tu i otac i mati i supruga pokopani i zato što je to naša gruda , kad kazem gruda nemislim na HRVATSKA nego generacijska i nitko nemoze reci da sam ikad imo bilo kakve teznje i pretenzije niti izjave da je slankamen u HrHrvatskoj ili još gluplje izjave da je Hrvatska do Zemuna kao sto se u slankamenu davale pa i dan danas i ne samo u Slankemnu da je Osijek , Vinkovci , Ogulin , Virovitica itd
    SRPSKI
    Naravno vijerujem i da se slazes da REČI NEVREDE NIŠTA NEGO SU DELA BITNA PS Imam DRZAVLJASTVO R.SRBIJE ne zato što mi treba , nego zato što je to moja zemlja isto toliko kao i svakog tko je rodjen tu . i naravno da me vredja kad se Slankamencima nazivaju osobe koje do rata nisu ni znale da postoji Slankamen. Petar Radenić (Ratzzinger )od oca Pavla i majke Zdenke dede Petra i babe Milke

    avatar

    15.08.2008. (06:07)    -   -   -   -  

  • KUM

    Naravno da sam suglasan sa vama i uvijeren sam da će se i drugi pojaviti i reći svoju riječ ni ja nisam za polemike jel priča bez argumenata jel uglavnom neistina a za to su plaćeni političari.
    Naravno sve što sam napisao ima argumente i za većinu čak i pisana dijela . Recimo imam dionice iz starog Slankamena iz vremena izgradnje tada SLANOG KUPATILA 1908 godine i vijerujem da sam jedini koji ima dionice i još hrpe dokumenata od 1908 do 1992 naravno iz slankamena izmedju ostalog i topografsku kartu oz 1908 godine srijema jel mi je prandjed bio časnik AUSTRO-UGARSKE VOJSKE 8 godina i bio po svim bojištima pa čak i protiv Kozaka u Rusiji
    Ako vas zanimaju mogu vam neke i poslati na e-mail pa vijerujem da će u ime istine naći svoje mijesto na vašem portalu. Naravno sva su dokumenta na prezime Paje Raizinger Pozdrav

    avatar

    15.08.2008. (06:17)    -   -   -   -  

  • DALI STE ZNALI

    Dali ste ZNALI : Arheološka iskopavanja pokazuju da je na obali Dunava kod Slankamena postojalo naselje još u antici. U gvozdenom dobu su živjeli su Skordisci, keltsko pleme koje nije bilo etnički čisto nego izmješano sa Ilirima i Tračanima. Tijekom panonskih ratova (35-10. pne) ovo područje osvajaju Rimljani i drže ga do VI veka. Naselje nosi ime Acumincum, što je latinizovan keltski naziv. U slankamenskom kraju 357-359. godine boravi car Konstancije II i uspešno ratuje protiv prekodunavskih Sarmata, Sveva i Kvada. Rimska uprava nad Srijemom prestaje početkom V stoljeća, pod naletom Huna. Zatim se smjenjuju vladavine Ostrogota, Gepida, Vizantije, Avara, Bugara, ponovo Vizantije i Ugarske naizmjenično. Vizantija se definitivno povlači 1180. godine, a Ugarska vlada slijedećih četiri stoljeća. Slankamen se pominje kao utvrđeno mjesto 1072, 1189, 1287. itd.

    DALI STE ZNALI : 1783. nastao je Novi Slankamen, radi jačanja Vojne krajine. Prvi stanovnici bili su Hrvati iz Dalmacije i Like, a zatim su doseljeni Nemci i Slovaci.Do 1918 godine je bio u sastavu Austro-Ugarske monarhije a od 1918. Slankamen je pripao Kraljevini SHS, a 1929. Dunavskoj banovini. U II svetskom ratu držala ga je NDH.zatim je bio u sastavu SFRJ u pokrajini Vojvodini
    Sredinom 1990-ih godina iz Slankamena se odselio znatan broj Hrvata i doselio znatan broj Srba iz prekodrinskih krajeva, kao i sa Kosmeta. Prema popisu iz 1991. godine Hrvati su u Novom Slankamenu iznosili oko 66%, dok su Srbi iznosili oko 31%. U Starom Slankamenu Hrvati su iznosili blizu 39%.nakon agresije SR.Srbije na SR.Hrvatsku obe republike su bile članice SFRJ i Poraza JNA i drugih Srpskih formacija slika stanovništva se bitno mijenja Prema popisu iz 2002. godine u Starom Slankamenu živi 704 osobe, većinom srpske nacionalnosti (72%). Novi Slankamen ima 3.421 stanovnika i većinu takođe čine Srbi (76%). Zatim slijede Hrvati (22%), te u manjem broju Romi, Mađari, Slovaci i Nemci. Kretanje broja stanovnika [uredi]

    avatar

    15.08.2008. (06:26)    -   -   -   -  

  • DALI STE ZNALI

    znaš li ovog čovijeka :Crni šešir koji gotovo ne skida, simbol je osobnosti , kako sam kaže, on je simbol njegova hrvatskog sremskog naroda, a skida ga samo za sviranja himne i u crkvi. Rođen je 1943. godine u mestu Zagrad, u starom Slankamenu na obali Dunava. Za sebe kaže da je pučki pesnik, seljak-pesnik koji se i danas bavi poljoprivredom, pokazujući pritom žuljevite ruke seljaka vična svakodnevnom radu. U Sjemu je objavio tri knjige pesama "Miris oranice", "Sremica" i "Bitka kod Slankamena". U proteklih 11 godina tiskao je 9 zbirki pesama. Gotovo svake godine po jednu.

    avatar

    15.08.2008. (06:36)    -   -   -   -  

  • frane2110

    frane2110 kaže:
    u apatinu je 1991 zivjelo 1800 hrvata sada 688
    sonta 4900 ,sad 2900
    bac 1400,sad 509
    plavna 1300,sad 312
    vajska 1160,sad 350
    bodjani 740,sad 170
    backa palanka 1000,sad 618
    bajmok 3470,sad bunjevci 1200,hrvati 700,(recimo falu 1400 hrvata)
    durdin 2222,sad 677
    beocin 1045,sad 507
    backi breg 1700,sad 738
    backi monostor 3400,sad 2043
    bezdan 740,sad 400
    indija 1080,sad 538
    novi slankamen 2900,sad 544
    kukujevci 2286,sad 72
    morovic 760,sad 172
    erdevik 330,sad 134
    petrovaradin 3800 ,sad 1360
    sremska kamenica 1240,sad 560
    opovo 780,sad 270
    starcevo(pancevo) 900,sad 349
    hrtkovci 1680,256
    platicevo 811 ,sad 360
    nikinci 780, sad 210
    ruma 2430,sad 1027
    svetozar miletic 1345,sad 580
    sombor 9000,sad 3200
    sremska mitrovica 4500,sad 2130
    sremski karlovci 2120,sad 750
    golubinci (stara pazova) 2329,sad 799
    novi banovci 600,sad 330
    nova pazova 400,sad 90
    bikovo(subotica) 2016,sad 560,(bunjevci 400)falu bar 1000 hrvata
    mala bosna 2300, sad 621 (bunjevci 280)
    palic 942,sad 400
    tavankut 6367,sad 1800, bunjevci 1300,falu 3000 hrvata
    kelebija 660,sad 130
    zednik 3400,sad 900, bunjevci 700 falu 1800 hrvata
    gibarac,sot,savino selo,vrbas,cerevic,surcin,beska,putinci,banostor,m aradik...

    avatar

    15.08.2008. (07:10)    -   -   -   -  

  • PETAR RADENIĆ - IZJAVA ZA

    Preuzeto sa SAM - Srpska Anarhisticka Mreza
    === =========================

    "INTERVJU"

    Arkan i Arkanovci
    Mihajlo Ulemek, etnicki cistac
    SRBIN SAM, TIM SE DICIM

    Da je Srbiji vise ljudi kao sto je Mihajlo Ulemek,
    pukovnik Arkanove garde i kafedzija iz Pazove,
    Srbi bi Srbijom isli osisane glave, a Hrvati,
    Muslimani i ostali - bez glave
    Mihajla Ulemeka, pukovnika Srpske dobrovoljacke garde i
    Arkanovog zamenika u zapadnoj Bosni, srela sam nedavno na
    proslavi petogodisnjice SDG u Erdutu. Vitalni
    pedesetogodisnjak, posle centralne manifestacije napustio je
    slavlje, i sa omanjim drustvom zaseo u nedalekom kaficu uz
    koji je sagradjena i benzinska pumpa (zajednicki projekat SDG
    kompanije i Dafine Milanovic), sto predstavlja i jedino parce
    zemlje u istocnoj Slavoniji koje i po tapijama pripada
    Raznatovicu i njegovim dobrovoljcima.
    Za Mihajla Ulemeka pricalo se svasta, sto je on, uostalom i
    delimicno potvrdjivao u svojim malobrojnim intervjuima. Da je
    rasista, da mrzi sve sto nije srpsko, da je "etnicki ocistio"
    okolinu Stare Pazove i smenio kompletnu politicku i policijsku
    vrhusku svog mesta, da je proveo neko vreme u istraznom
    zatvoru zbog optuzbe da je, u sred belog dana ispred kafica
    novosadskog "Cepelin", kindapovao jednog sabackog
    biznismena, a gardisti pretili da ce drzati pod opsadom sud u
    Novom Sadu, da su mu zbog nesporazuma sa lokalnim
    vlastima gotovo na smrt pretukli petnaestogodisnjeg sina...
    Odbijajuci kolutove dima "rotmansa", ovaj interesantni covek
    otpocinje svoju zivotnu ispovest, koju prekida jedino poziv
    komandanta Arkana iz Bosne da okupi ljude i te veceri krene za
    Prijedor, jer je situacija kriticna.
    Verovao sam da je JNA druga sila u Evropi
    - Pitas me ko sam? Mihajlo Ulemek iz Stare Pazove, ko cu biti?
    Bavim se privatnim biznisom, kafedzija sam, pre toga radio
    sam kao privatni prevoznik, taksista, svasta sam radio...
    Starosedelac sam, Vojvodjanin, moji su u Srem dosli 1684. iz
    sela Pecke sa Korduna. Ulemek je cisto srpsko prezime, mada
    su neke srpske ustase tvrdile da nije. Ulemeci su svi
    pravoslavci i svi slave Svetog Jovana. "Kovacevica",
    "Petrovica" imate i Muslimana i Hrvata, ali Ulemeka nemate.
    Ovo mi je proverio pop iz ablja, i on se pitao da li je to
    madjarsko ili rumunsko prezime, a onda je prelistao starostavne
    crkvene knjige i uverio se da je to cisto pravoslavno, srpsko
    prezime.
    Mogu za sebe da kazem da sam imucan covek, ali je vaznije to
    sto sam bogat u dusi, pravi srpski nacionalista. Imao sam tu
    cast da uvek budem politicki nepodoban, oduvek sam se bavio
    privatnim biznisom, znaci nikada nisam zavisio od Partije, i
    posao mi zbog toga sto nisam bio clan SK nikada nije bio
    dovodjen u pitanje. Imam trojicu brace i sestru. Svi smo zavrsili
    osnovnu skolu 'Bosko Palkovljevic Pinki' koja se nalazila
    preko puta nase porodicne kuce. Svi smo za Svetog Jovana,
    Bozic i Uskrs dobijali neopravdane casove, otac i majka nisu
    nam tih dana dozvoljavali da idemo u skolu. Na zalost, moja
    zena nije o tome striktno vodila racuna, pa se omaklo da kcerka
    ode dva-tri puta tih dana na predavanje, ali moj sin nije isao
    nikad...
    E, onda se dogodilo ono tzv. "srpsko osvescivanje". Iz mog
    komsiluka, iz Nove Pazove, krenula je grupa momaka,
    komunistickih sinova kojima su 1990. godine rekli da su Srbi.
    Necu da gresim dusu, Mirko Jovic je divan decko, divan lopov,
    u cetvrtoj godini gimnazije je mogao da bude izbacen iz skole
    zbog kradje, iskoristio je srpsku pobedjenost i patnju srpskog
    naroda i povukao se, njemu je lepo dok srpski narod krvari.
    Jovic je iz Amerike godinu dana dobijao pare za navodnih
    1.200 boraca, a ja odgovorno tvrdim da nikad nije imao vise od
    40 boraca. Oni su se borili samo u Borovom selu, na Crepulji.
    Od vremena kada smo oslobodili Vukovar, ceta Mirka Jovica
    nikada nije uzela oruzje u ruke, niti je pucala, osim po
    kafanama. to se mene tice, oduvek sam bio Srbin, uvek sam
    bio Srbin, uvek sam jahao belog konja za Bozic, dok su se
    Jovic i njegovi prijatelji krstili govoreci "Vid' ove budale", ali ja
    se na to nisam obazirao.
    Jos 1971. sudjeno mi je za sovinizam. Psov'o sam mater
    Slovacima, kojih ima mnogo u Pazovi. Oni su za vreme
    Drugog svetskog rata svi bili u domobranima. Kazete
    domobrani nisu bili isti kao ustase? E, nije Josip, neg' je Ante.
    Nije sija nego vrat. Domobrani nisu klali, ali su ubijali. Ni ja
    nikad nisam klao, nikad nisam zaklao ustasu, ni Madjara. Ja da
    prljam njihovom krvlju moje ruke? Vidis moje ruke?! Nikad
    zulj u zivotu nisam imao, a radio sam puno. Ja da prljam moje
    lepe, srpske ruke sa nekim idiotom hrvatskim?! Dobio sam,
    zato sto sam psovao Slovake, tri meseca zatvora, dva i po
    meseca sam odrobijao u Novom Sadu, ali mi nije zao. Celog
    svog veka sam srbovao.
    Ja ni ne znam kad se pojavio Milosevic. Nisam cuo za njega.
    Gradjanin sam Republike Srpske Krajine, i to cu vam i
    dokumentovati (vadi crvenu licnu kartu: mesto prebivalista i
    mesto izdavanja Erdut, Skupstina opstine Dalj

    avatar

    15.08.2008. (07:16)    -   -   -   -  

  • PETAR RADENIĆ - IZJAVA ZA

    No, bez obzira
    na sve, ovakvo ratovanje nisam zamisljao. Imao sam prilicno
    antipatije prema komunistickoj armiji koju sam sluzio 1966.
    godine, a nisam dogurao ni do desetara, no ipak sam mislio da
    je to neka sila. Komunisticka propaganda je uspela cak i mene
    da ubedi da smo druga vojna sila u Evropi, cetvrta u svetu,
    bre... Smatrao sam, kad je rat ovde poceo, da ce se zavrsit za
    dan-dva, ali nisam racunao na to da u toj vojsci ima toliko
    izdajnika. Tek kad se vojska vratila iz Osijeka, probudio sam se
    , shvatio sam gde smo... Sve do Osijeka sam ziveo u nadi da
    imamo neku vojsku, oficirski kadar, ali video sam da nemamo
    nista, da je Srbija 45 godina zivela u nekom svom laznom
    mitu...
    Krajem 1990. godine moj prijatelj Zoran Maljevic me upoznaje
    sa eljkom Raznatovicem, koga do tada nisam poznavao. U to
    vreme, da me je i bilo ko drugi pozvao da ratujem, otisao bih.
    Nisam ja, sestro, uopste znao ko je eljko Raznatovic, osim da
    je pravi momak, Beogradjanin, sto bi on rekao -"momak s
    mudima". Znaci, slusao sam samo lepe stvari... Ali, da se
    vratim na 1991. godinu u kojoj sam inace i prvi put obukao
    uniformu Srpske dobrovoljacke garde.

    avatar

    15.08.2008. (07:21)    -   -   -   -  

  • PETAR RADENIĆ - IZJAVA ZA

    Kako sam Slankamen cistio od Hrvata
    Kao sto ti je poznato, isao sam malo u Slankamen, sto sam, sto
    sa komandantom, da malo "potprasimo" Hrvate. Evo kako je to
    bilo: prvog maja 1991. godine, drzao sam, i sad ga posedujem,
    restoran "Trojstvo" , ogromni objekat sa trista i nesto mesta koji
    je nadaleko cuven po dobroj zivoj muzici. Kafana je, kao i
    obicno, bila puna i negde oko 20i 30 zazvoni mi telefon. Kaze s
    druge strane zice: "Ovde Ljilja iz Slankamena". Meni to nista
    nije znacilo, i ona mi objasni da je Crnogorka, da je cest gost u
    mojoj kafani, i nastavi: "Je l' ti znas da su kod nas Hrvati okacili
    sahovnicu na Hrvatski seljacki dom, skupili se ispred i pevaju
    ustaske pesme?" Dobro Ljiljo, pitam, ali gde ste vi
    Slankamenci, Srbi da to sprecite?, znajuci da je u Slankamenu
    Hrvata i Srba pola-pola. "Mile, oni su i sinoc to radili, i milicija
    je tada skinula zastavu. Medjutim, danas su dosli neki
    Skenderovic i Tonkovic kod Ive Rajkovica Kude, i isli su kod
    predsednika opstine i nacelnika SUP-a, a oni su im odobrili, pa
    su opet digli sahovnicu", odgovara Ljilja. Kazem joj da saceka i
    okrenem Drzavnu bezbednost Novog Sada, predstavim im se
    ko sam sta sam, i kazem im sta mi je javljeno. Odgovorise mi
    da te noci ne mogu nista da urade, vec ce to proveriti sutra.
    Pomislih, e, kada vi ne mozete, mogu ja, i krenem za
    Slankemen. Stavim jedan pistolj za pojas, a jedan u "mercedes".
    Na izlasku iz kafane sretnem mog prijatelja Mirka Sirkovica
    Sirka, poznatog dresera pasa iz Zemuna. Vidi on da sam ja
    nesto nervozan, ja mu objasnim zbog cega, i on izrazi zelju da
    podje sa mnom, ali, kaze, mora da povede i "Zver", i izvuce
    ogromnog vucjaka iz svog kombija, koji je bio dresiran da
    skace za grlo na komandu "iptar". Stavim Sirka i psa u
    "mercedes", i nas tri drugara krenemo. Prodjemo centrom
    Slankamena i vidimo da se na seljackom domu vijori sahovnica
    od tri po metra, i stvarno pevaju "Ustani, bane". Prodjem
    polako kroz tu gomilu Hrvata, i produzim do Ljilje. U njenoj
    kuci skupilo se oko desetak Srba premrlih od straha. Pitam ih
    ko je glavni ustasa, a oni mi kazu da su to ura Habensus i Ivo
    Kuda Rajkovic. Nazovem Ivu, javi mi se njegova zena, posle
    dobijem i njega, i pitam ga: "ta je ono pred Domom, Ivo?"
    "Znas, Mile, valjda i mi Hrvati imamo neka prava", odgovara.
    "Jeste imate, ali u Zagrebu, a ne ovde na 30 kilometara od
    Beograda da mi stavljate sahovnicu. Uostalom, da mi ne
    pricamo dalje telefonom, eto mene kod tebe za pet minuta."
    Krenem ka Ivinoj kuci, prodjem ponovo kroz masu Hrvata
    kojih je vec bilo 1.000-1.500, tu istovarim Sirka i Zver, znajuci
    da im se nista nece desiti, jer su Hrvati najobicnije picke. Ivo
    Rajkovic Kuda me je sacekao u dvoristu, jer su mu
    Skenderovic i Tonkovic u tom trenutku bili u kuci. Da sam
    tada to znao, usao bih, i bilo bi svasta. Kazem Ivi: "Da mnogo
    ne pricamo. Sad je pola jedanaest. Ako do ponoci ne bude
    skinuta sahovnica, kunem ti se u svoju decu, najpre ce tvoja
    kuca goreti. Pobicu ti sve sto se mice po kuci, a znas da imas
    unuce, tu su ti i sin, snaja i supruga. teta sto ti je kcerka u
    Zagrebu, ubio bih i nju. Dakle, Ivo, prvo je tvoja kuca na redu,
    a onda ce goreti jos sto kuca!" Nakon toga okrenuo sam se i
    otisao po Sirka, kome sam dao zadatak da ode kod jednog
    taksiste u Beograd i da mu kaze da spremi stotinu taksija koji ce
    u ponoc da krenu za Slankamen ukoliko me ove ustase ne
    ispostuju. Medjutim, sahovnica je bila skinuta pola sata pre mog
    roka, dosao je licno Ivo i kazao mi: "Mile, ja sam svoje
    ispostovao, ali ne ovome se nece zavrsiti." Vratio sam se u
    Staru Pazovu, da bih odtad svako vece odlazio u Slankamen i
    maltretirao Hrvate. Udjem u njihovu glavnu kafanu, sednem im
    za sto i pitam prvog na koga naletim: "Dobro, ujo, sta cekas?
    Hocete drzavu? Znas gde je drzava Hrvatska, hajde kreci!" Pa
    ga onda isamaram, prospem im pice u lice, i tako... Pozivao
    sam ih i telefonom. Pitam ih da li je to stan Petrovic, kaze nije.
    Kazem im: sta cekate, ustase, sto ne krecete... i na taj nacin sam
    ih iseljavao. Poneka bomba mi je ispala iz ruke, pa padne u
    neku hrvatsku kucu...

    avatar

    15.08.2008. (07:22)    -   -   -   -  

  • PETAR RADENIĆ - IZJAVA ZA

    U RSK nisi ni repcioner mogao da budes bez
    politicke skole u Kumrovcu
    Kazes: kako ste mogli, pa nisu svi Hrvati ustase? Ja tebe nisam
    pitao jesi li ili nisi bila komunista, ali zapamti jedno: Hrvata
    nema dobrih, samo losih, kad su u pitanju Srbi. Za mene su svi
    Hrvati ustase, i za mene je samo mrtav Hrvat dobar Hrvat. Srba
    i zena postoje dve vrste: dobri i bolji, odnosno, dobre i bolje, a
    Hrvata, Muslimana i Madjara, samo losih. Stavite Hrvate za sto,
    dajte mu da sa vama jede i pije, a drugog pod sto, i stanite mu
    nogom za vrat, isto sto vam misli taj pod stolom, misli i onaj
    koji sa vama jede i pije! To zapamti, ne daj da te niko
    zavarava... I tako je Slankamen bio vrlo brzo ociscen od
    ustaske gamadi. Isto sam uradio u delu Golubinaca, gde se
    nalazilo leglo ustasa. Poznavao sam i onog Marcinka, on mi je
    promakao, inace je kod nas u Pazovi isao u skolu.
    Kada sam zavrsio svoje ratovanje po Sremu, obukao sam
    uniformu Srpske dobrovoljacke garde, nije mi smetalo sto sam
    tada imao 45 godina. Zavrsio sam obuku u Erdutu, a moje
    vatreno krstenje zbilo se u Tovarniku. Tamo je bilo dosta
    pucanja, i ja sam, ponet borbom, krenuo napred, pa mi je kod
    Vatrogasnog doma i glava bila u pitanju, ali Bog me je tada
    sacuvao, i ostao sam ziv do dana danasnjeg. Posle Tovarnika,
    vec sutradan sam bio u Ilaci, pa u Laslovu, Vukovaru, na
    Trpinjskoj cesti... Posle je usledila istocna Bosna: Bijeljina,
    Zvornik, Celic... Bijeljina je kratka i lepa prica, tu je posao
    odradjen za osam sati, imali smo samo dvojicu ranjenih, koje je
    licno komandant odvezao u bolnicu. Od bijeljinskih lokalnih
    vodja izuzetno cenim vojvodu Mirka Blagojevica, ispravan je
    momak koji se odmah pridruzio nama, pa je do dana danasnjeg
    ostao nas simpatizer i pristalica nase borbe. Cenim i cijenicu sto
    ne menja stranku, sto je ostao veran eselju. Inace, kada
    spomenes ime "eselj", odmah se jezim, ne podnosim ga od
    dana kada se pojavio na politickoj sceni, suvise je bezobrazan:
    svi su krivi, a jedino je on uvek u pravu.
    Posle Istocne Bosne, januara 1993. smo stigli u Knin, prosli ga i
    stigli do Karina. Odmah, te noci, trebalo je da idemo u borbu,
    ali smo odustali jer su ljudi bili suvise umorni, dugo smo
    putovali. Otisli smo u Benkovac da bi se ljudi malo odmorili, a
    ujutru seli u dzipove i krenuli put Karina, egara. U egarima
    smo susreli par stotina vojnika i pitali ih ko su i sta su. Kazu,
    oni su obrovacka brigada koja se raspala, a komanda im se
    nalazi u skoli. Komandant Arkan, general Peja i ja, usli smo u
    tu skolu i zatekli desetak oficira sa rakijestinom na stolu, kako
    nesto diskutuju. Komandant je pobacao rakiju, isterao ih
    napolje i postrojio, a meni i uci naredio da uzmemo 100-200
    ljudi i krenemo put Obrovca, jer su, po njihovim pricama tu
    bile ustase. Usli smo u Obrovac koji je bio potpuno prazan,
    odmah tu noc sam obezbedio kompletno mesto, postavio
    straze, barikade. Tada mi je komandant dao jos nesto vojnika i
    postavio me za komandanta Obrovca, iako mene ta funkcija
    nije zanimala...
    Krajisnici su, znas, velike picke i kukavice. Cetrdeset i kusur
    godina ziveli su jako lepo. Kad im je trebao Beograd muzli su
    Beograd, kad im je trebao Zagreb, okretali su se ka njemu. I
    dan-danas srpski Dalmatinci pricaju kao Hrvati, i ne stide se
    toga, sve obicaje su poprimali od Hrvata... Nemam nikakvo
    misljenje o tim "ljutim Krajisnicima", to su losi ljudi. U
    Kninskoj krajini nisi cak mogao ni sef recepcije da budes ako
    nisi zavrsio politicku komunisticku skolu. Tamo su ljudi lenji,
    nisu nikakvi ratnici, po ceo dan ili cuvaju koze ili piju bevandu.
    Nemam nikakvo misljenje ni o njihovom rukovodstvu,
    Marticu, Novakovicu, Babicu... koji su pokupovali stanove po
    Beogradu, i ni brigu ih nije bilo za onaj narod tamo. Milan
    Martic, od naseg dolaska u Knin nije podrzavao Srpsku
    dobrovoljacku gardu, odmah je bio protiv nas, govoreci javno:
    sta mi imamo da postavljamo barikade, kontrolisemo, kupimo i
    mobilisemo ljude... U Obrovcu, na primer, do mog dolaska nije
    bilo ni telefona, ni struje. Ja sam za jedan dan uveo i struju i
    telefonske linije. Narod je tamo gladovao. Pozvao sam svog
    brata, jednog od jacih biznismena, Branka Ulemeka, koji je u
    sedam slepera doterao brasno, krompir, pasulj, cigarete,
    lekove... sto sam sve podelio gradjanima. Nije proslo mnogo, i
    meni se suprotstavio major vojske RSK, neki Jovo Dopudja
    kome sam dao zadatke koje nije uradio. Kada sam ga upitao
    zasto to nije ucinio, odgovorio mi je: "Uz sva postovanja, ja ne
    mogu od vas da primam naredjenja". "E, mamu ti jebem
    komunisticku, primices ga!" Uhvatim ga, isamaram i
    podviknem: "Mars, bitango, hocu da vidim ljude i iz Kistanja i
    iz svih mesta, sve koji su pobegli odavde da smesta dovedes u
    Obrovac!"

    avatar

    15.08.2008. (07:25)    -   -   -   -  

  • PETAR RADENIĆ - IZJAVA ZA

    Kako sam Martica izbacio iz kancelarije
    Sutradan je u moju kancelariju dosao licno Milan Martic,
    zajedno sa Miletom Novakovicem. Stigli su u Obrovac
    helikopterom, malom "gazelom". Odmah su poceli da
    negoduju, u stilu: ko sam ja da bijem srpske oficire. Rekao sam
    Marticu: prvo, on nije oficir nego komunisticka dzukela koja je
    cin zaradila na vojnim vezbama, koje ste vi izmisljali zbog
    dnevnica, i ako mi jos jednom spomenete Jovu Dopudju,
    mozete komotno da napustite kancelariju!" Kaze mi Martic, tada
    ministar unutrasnjih poslova RSK: "Gospodine, ne mozete vi sa
    mnom tako da razgovarate", a glas mu povisen, sav drhti od
    besa. Ja mirno ustanem, otvorim vrata i kazem: "Mars napolje!"
    Bukvalno sam ih izbacio iz kancelarije. Od tada pocinje nas rat.
    Pocelo je prozivanje bez argumenata na svakom mestu - ko
    god da je sta krivo uradio, bio je kriv pukovnik Ulemek.
    Raznatovic je njima objasnio ko sam ja i sta predstavlja Garda
    koja nije imala poraza za cetiri godine ratovanja.
    Ne smatram nasim neuspehom to sto cujem da je juce pao
    Sanski Most. Mi smo ga obezbedili, zadrzali i predali ga vojsci.
    To je neuspeh vojske Republike Srpske sto ga nije zadrzala i
    sacuvala, jer ako sam ja mogao da sa 200 ljudi obezbedim Novi
    i potisnem Muslimane, pa ga predam tako odbranjenog vojsci
    RS, da ga oni posle pet dana izgube, to nije neuspeh Garde, nije
    Garda kriva, mi smo svoje odradili. Hrvati, recimo, imaju uvek
    spremnih 100.000 svojih jurisnika. Ustase uzimaju teritorije, a
    domobrani ih brane, uspesno cuvaju linije. Srpska
    dobrovoljacka garda je elitna srpska jurisna jedinica. Momaka
    kakve ima SDG dovoljno je svega 2.000, pa da naprave cuda.
    Ali, mi nemamo linijase, koji ce cuvati ono sto mi zauzmemo...
    Ali da se vratim na Obrovac. Otisao sam odande aprila 1993.
    godine i vratio se u Erdut. Bio sam malo tamo, malo kod kuce,
    a onda je Mile Martic, cim je postao predsednik RSK, naredio
    da Garda napusti svoj Centar, koji je sama sagradila u Erdutu.
    To mu je, valjda bio i prvi potez kao predsednika. Upravo zato
    sam i postao stanovnik Republike Srpske Krajine. Kad nas je
    Maticka terala odavde, 90 posto gardista bili su stanovnici
    Srbije i zbog toga su, jer je to druga drzava, je li, morali da idu
    preko mosta. Zato sam ja izvadio licnu kartu u Dalju, i niko me
    vise ne moze isterati iz RSK. Jedino sa nogama napred, a bolje
    je i tako nego kao 1994, onako sramno.
    Nisu nam dali da branimo Zapadnu Slavoniju
    Hocete da vam pricam o licnim problemima koje sam imao
    tokom te godine kada sam se vratio sa ratista? To su, znas, moji
    privatni problemi, ja sam uostalom svih optuzbi oslobodjen.
    Prvo da se razumemo: ja cenim tog eljka Raznatovica Arkana
    koji je pet godina mladji od mene, napravio je mnogo, to je
    izuzetan covek, ima sve kvalitete, i ja mu se divim. Ne daj boze,
    da neko preko eljkovih gardista zeli eljka da kompromituje,
    kao sto su pokusali sa mnom ili sa izuzetnim momkom
    Zoranom Macaijem Mackom, kome su nevinom prikacili da je
    surovao sa Magdinom grupom. To je cista neistina,
    podmetacina, Macak je bio uzoran momak i on ce sigurno biti
    oslobodjen, jer osim svedocenja jednog kriminalca i budale,
    protiv njega nema nikakvih dokaza. Moji problemi 1994. u
    Srbiji nisu nastali zbog toga sto sam u Gardi...dobro, jesu malo
    i zbog toga... ali, najvise zato sto sam brz, impulsivan, sto ne
    cenim nista sto nije srpsko...
    Onda je dosao 1. maj ove godine. Slucajno sam to vece, sto se
    inace meni retko desava, bio kod kuce, zadramao sam rano uz
    televizor. Moram da kazem da moja zena nema pravo da stavlja
    ruke u moje dzepove, niti da cita moje poruke na pejdzeru, to
    joj je najstroze zabranjeno, takav je nas dogovor od 1971.
    godine, kada sam se ozenio. Negde oko 1 ujutru zazujao je
    pejdzer, i ja joj mozda prvi put dozvolim da pogleda poruku.
    Ona kaze da zove komandant i da se hitno javim u stab.
    Nazovem, a eljko mi kaze: "ta radis?" Slazem mu da gledam
    televiziju, a spavam, i on nastavi: "Ti gledas televiziju, a Srbe
    kolju po zapadnoj Slavoniji!" Ja, inace, ne gledam dnevnike
    RTS-a jer mnogo lazu, i stvarno nisam znao da je pala Zapadna
    Slavonija. Komandant mi je naredio da se kompletno
    spakujem, i da pozurim za Beograd. Stigao sam u stab za 45
    minuta kompletno opremljen za borbu, tamo sam zatekao Peju,
    komandanta, jos nekolicinu momaka. Kad smo se skupili,
    krenuli smo pred zoru, ali nas na Raci nisu pustili, sa
    obrazlozenjem da se nismo najavili, da nemamo tamo sta da
    trazimo, da je vojska odradila sta je odradila i da smo mi
    gradjani Srbije... Komandant je pokusao da pozove nekog
    nadleznog u Beogradu, nije uspeo, i nas su sa granicnog prelaza
    vratili. Bilo nas je stotinak, u konvoju je bio jedan autobus, pet-
    sest dzipova: komandantov, Copetov, moj, minubus mog
    prijatelja Mice taksiste, i nekoliko privatnih automobila. Mi
    okrenemo sa Race, i pravac - Erdut. Dodjemo do mosta, tu nas
    puste bez ikakvih problema, smestimo se ovde, na pumpi jer u
    prostorijama iznad kafica gde sad

    avatar

    15.08.2008. (07:25)    -   -   -   -  

  • PETAR RADENIĆ - IZJAVA ZA

    sedimo moze da se smesti bez
    problema oko 200 ljudi. Komandant sutradan raspise proglas za
    prijavljivanje u Gardu, i nama se javilo jako puno ljudi.
    Medjutim, u to vreme glavnina nasih jedinica, nasi elitni momci
    bili su stacionirani u Velikoj Kladusi. Predvodio ih je Aca
    Legija, zamenik komandantov, dok sam ja tamo, kod Babe,
    boravio od novembra '94. do januara ove godine. Nisam se
    slozio sa nekim ljudima, posvadjao sam se, pa je ostao Legija.
    Uglavnom smo tamo radili na obuci vojnika... Komandant
    nijednom nije bio u Kladusi, zato sto se on tukao sa
    Muslimanima, pa ne bi bilo u redu. Tamosnji Muslimani su
    prevrtljivci i lazovi, cim smo otisli surovali su sa Hrvatima, a
    sad se vidi da nikada nisu ni prestali, jebem im Cazinsku
    krajinu. Ali, da se vratim Zapadnoj Slavoniji. Hrvati su strasno
    lukavi i uspevaju da nas, naivne Srbe, nadmudre u svemu.
    Nekoliko dana pre pada Zapadne Slavonije bio sam u jednoj
    privatnoj firmi u Beogradu, ciji je vlasnik dosao iz Zagreba,
    pun kao brod, i bio je licni prijatelj porodice Zec, one koju su
    Mercepovi zaklali, i tako... Predstavise me njemu kao
    Arkanovog pukovnika, coveka koji se borio na gotovo svim
    ratistima. I ja krenem sa mojom pricom kako ja Hrvatima nista
    ne verujem, jer to nisu ljudi, vec stoka, a on meni isprica
    kontra-pricu kako je dosao autoputem "Bratstvo-jedinstvo" koji
    je tada kao radio, i kod Okucana ga je presrela patrola
    redarstvenika. Pregledase mu dokumente, pitaju ga gde putuju,
    i kazu da garantuju da mu se nista nece dogoditi jer su oni
    pravna drzava, i da ode na obliznju pumpu i natoci gorivo,
    posto je u Hrvatskoj benzin jeftin. Covek, ohrabren, svrati na
    stanicu i kad je radnik na pumpi ideo registraciju iz Vojunica,
    posalje ga u tri pizde materine srpske, i covek odjuri sa pumpe
    srecan sto je izvukao zivu glavu. Nekoliko stotina metara dalje,
    opet ga zaustavise isti redarstvenici i pitaju ga sta se dogodilo.
    On im isprica, oni ga vrate na pumpu, na licu mesta otpuste tog
    radnika, naspu mu besplatno pun rezervoar benzina, i pozovu
    ga da popije s njima kavu, pa je on, da ne duzim, srecno dosao
    u Beograd... Mislim ja o tome, pa u ovom mom poklopcu za
    septicku jamu, kako ja zovem svoju glavu, nesto ne mogu da
    svarim i kazem mu: "To ne moze da bude istina. Ili ti mene
    debelo lazes, ili nam Hrvati nesto spremaju." I zaista, posle
    nekoliko dana ubili su coveka na istoj benzinskoj pumpi. Pre
    napada na Zapadnu Slavoniju, benzin je za Srbe bio duplo
    jeftiniji nego za Hrvate, posto su tada bili setveni radovi, i seme
    i djubrivo prodavali su se Srbima 50 odsto jeftinije nego
    Hrvatima, to mi je ispricao Marko Loncarevic. U jednom danu
    700 Srba potpisalo je domovnicu u Okucanima, sa obecanjem
    da ce dobijati redovno penzije... Tako je sve to islo do maja, a
    onda je na pumpi jedan mupovac s ledja ubio Srbina. Niko od
    Srba koji su cekali u redu za gorivo, a bilo ih je mnogo, nije
    reagovao, vec su mirno nastavili da sede u automobilima.
    Cekali su red za jeftiniji benzin i kada je policija dosla na uvidjaj
    i kada su odneli les...

    avatar

    15.08.2008. (07:27)    -   -   -   -  

  • PETAR RADENIĆ - IZJAVA ZA

    Posle pada Zapadne Slavonije organizovali smo linije odbrane
    u Istocnoj Slavoniji i Erdutu, a onda, u avgustu, usledio je pad
    Knina. Moram da kazem da je u nasim medijima bilo mnogo
    dezinformacija po izdajnickoj beogradskoj stampi kako smo
    mnogo izginuli, a nije stradao nijedan gardista. Knin je pao
    zbog Martica, Mikelica, Babica, i ostalih kninskih profitera, koji
    su se obezbedili za tri zivota i ostavili narod na cedilu. Laz je i
    da Arkanovi ljudi hapse vojno sposobne izbeglice.
    Jugoslovenska policija nama dovodi u Centar vojno sposobne
    ljude iz Knina, Bosanske Krajine. Nase je samo da ih izvadimo
    iz aubotusa i osisamo do glave. To nije nista strasno, pa cela
    Garda je osisana do glave iz higijenskih i vojnickih razloga.
    Evo, i mene je pola Bog osisao, a pola sam sisam. Ne moze se
    ici na front sa mokrim temenom, a ako je borac celav moze
    glavu i novinskom hartijom da obrise. Laz je, takodje, da nasi
    podoficiri maltretiraju te dezertere. Moram da ti kazem da je
    srpski narod izgubio disciplinu i zato mu se sve ovo i desava, a
    bez discipline nema nista. Nasi gardisti su svi osisani kao jedan,
    obuceni kao jedan, a to je prava vojnicka disciplina. Nije tacno
    da teramo privedene ljude da vicu "ja sam picka kukavicka,
    dezerter" i da ih pljujemo. Ne mogu reci da ih ne kaznjavamo.
    Evo, za pijanstvo dobiju javno pred strojem 25 pendrekom po
    guzici. Vezemo ih za drvo i tako. Drasticnije su kazne ako
    vojnik nekoliko puta bude pijan. Kod nas je alkohol najstroze
    zabranjen.
    Ne dozvoljavam da se blati Arkan
    Bili smo u Erdutu sve vreme, obucavali vojsku, a onda kada su
    ustase i balije preduzele ofanzivu na Zapadnu Bosnu dobili smo
    poziv iz Banja Luke, licno od predsednika Karadzica i ministra
    unutrasnjih poslova Tome Kovaca da dodjemo tamo, dovedemo
    par stotina ljudi i zavedemo red. Bili smo samo jedan dan i
    jednu noc u Banja Luci, a onda smo dobili zadatak da idemo u
    Sanski Most, posto smo culi da Muslimani probijaju linije kod
    grada. U Sanskom Mostu docekao nas je predsednik opstine
    Rasula i odveo nas je kod pukovnika Zeljaje, komandanta
    odbrane grada, koji nam je objasnio u kojem pravcu balije
    napreduju i gde preti najveca opasnost. Komandant je odmah
    poslao svog sina, 20-godisnjeg Mihajla, sa jos trojicom, u
    izvidjanje, i nakon dva sata vratili su se sa podrobnijim
    podacima. Tada mi je Arkan naredio da uzmem 50 ljudi i da
    odemo u selo Dabar. Da, da Mihajlo Raznatovic je izvidjac,
    non-stop je u prvim redovima. Zasto? Pa, draga moja, nikad te
    nece ogovarati onaj ko je bolji od tebe, vec samo gori. Arkana
    ogovaraju samo picke beogradske i picke jugoslovenske. On je
    ostavio decu, kapital, mladu zenu od 22. godine, ej, ko bi Cecu
    ostavio?! Niko mu nije potpisao da ce se ziv vratiti nazad.
    Poveo je u rat i svog najstarijeg sina Mihajla kada mu je bilo
    svega 17 godina. Ne bi on to ucinio, ali je Mihajlo insistirao da
    bude uz oca. Kunem vam se, prvi koji u svim borbenim
    dejstvima Garde krecu napred su eljko i Mihajlo Raznatovic!
    To je strasno za picke beogradske, koje sede po beogradskim
    kafanama i laju. Oni "osudjuju" i daju moralnu podrsku nasem
    narodu, ali i NATO-paktu. Pa nek' oni jebu mater svoju, to im
    porucujem!

    avatar

    15.08.2008. (07:27)    -   -   -   -  

  • PETAR RADENIĆ - IZJAVA ZA

    Malo sam se zaneo, a stali smo kod Dabra, sela udaljenog oko
    osam kilometara od Sanskog Mosta. Tamo su sve linije bile
    napustene, stavio sam tu nekolicinu nasih ljudi i tu sam noc
    licno zajedno sa vojnom policijom RS kupio vojnike po gradu.
    Skupili smo 1.000-1.200 vojnika po kucama, podrumima...
    Hrabri srpski narod postao je pickast narod. Isto se dogodilo i
    sa Rusima. Skoro pola veka nad nama su vladali cobani i
    svinjari, na Golom otoku su cetnici bili zatvorenici, a ustase
    strazari. Sada to isto pripremaju Srbi Srbima...
    Zajedno sa pokupljenim vojnicima-pobeguljama i stotinak
    gardista uspeli smo da stabilizujemo linije odbrane i potisnemo
    Muslimane 15-ak kilometara od Sanskog Mosta. Kada smo
    videli da nasi ljudi nisu potrebni na liniji, povukli smo se jer je
    vojska obecala da ce to preuzeti, a dosli su i policajci iz Srbije.
    Imali smo samo jedan dan mir, pa je poceo problem sa Novim.
    Krenuli smo ka tom mestu, usput kupili dezertere koji su
    napustali polozaje. Rekli su nam da su dobili naredjenje da beze,
    a Arkan im je tada naredio da se vrate. Na pola puta od Banja
    Luke do Novog sretosmo vecu grupu vojnika koje je
    predvodio neki pukovnik Andric iz Drinske brigade. Pitamo:
    "Gde cete, ljudi?" Tada je doslo do incidenta. Vojska je pocela
    da puca u vazduh da bi nas zaplasila. No nisu nas zaplasili i tu
    je eljko pripalio debelu samarcinu gospodinu pukovniku
    Andricu. Nastalo je komesanje, ja sam poceo da skidam oznake
    "tigrova" jer smo protiv sebe imali napola izludele ljude
    spremne na sve. Bojao sam se za komandanta, pa smo oko
    njega napravili zivi zid od nasih tela. Nakon izvesnog vremena
    provedenog u natezanju mi smo krenuli put Novog, "slavna
    vojska" pukovnika Andrica je krenula ka Banja Luci. U Novom
    smo saznali da je Vojska Republike Srpske napustila Prijedlor
    sest sati pre civila (vojnici su pobegli oko 22 casa, a civili su
    izasli iz grada u 4 sata posle ponoci). Na liniji razdvajanja
    izmedju Novog i muslimanskih linija ostala je samo omanja
    brigada MUP-a Republike Srpske. Ostavio sam tu oko
    tridesetak nasih ljudi a vratio se u napusteni Prijedor. eljko je
    morao hitno da ide u Beograd zbog onog incidenta sa
    pukovnikom Andricem. Sedeo sam te noci sa nacelnikom
    Drzavne bezbednosti Prijedora Simom Drljacom, sami smo bili,
    kada su telefoni poceli da zvone i da najavljuju napustanje
    Novog. Sima me je molio da uvedem jos vojnika u borbu, sto
    tog trenutka nisam mogao da ucinim jer za to, iako sam bio
    njegov zamenik u Bosni, nisam dobio odobrenje komandanta.
    Ipak sam nekako preko satelitskog telefona uspeo da dobijem
    eljka u Beogradu i on mi je tada dao zeleno svetlo da mogu da
    raspolazem vojskom u njegovom odsustvu. Jos te noci smo
    kompletni bili u Novom, raspodelili se ispred Rudica i tamo
    objasnili onim preostalim hrabrim borcima, doduse,
    malobrojnim da se nemaju cega bojati jer smo mi tu.
    Rasporedio sam ljude i vratio se u Prijedor i Sanski Mosti da
    skupljam pobegulje. Uspeo sam opet da ih nahvatam negde oko
    hiljadu, postavio svoje ljude na most rekavsi da niko ziv ne
    sme preko mosta vise preci i zamolio Drljacu da komanduje
    odbranom Prijedora. Na tim lokacijama smo ostali dva dana i
    dve noci. Za to vreme smo u Prijedoru iz podruma, tavana,
    stanova pronasli oko 700 Muslimana. Nasi su se iselili, a oni su
    cekali svoje. Smestio sam te Muslimane na autobusku stanicu i
    predao ih po enevskoj konvenciji Simi Drljaci. Tek posle dva
    dana vojska je tu uzela stvar u svoje ruke. Tada smo saznali da
    od Kljuca tri muslimanske brigade debelo napreduju ka
    Manjaci sa ciljem da preseku Prijedor od Banja Luke. U
    medjuvremenu je i komandant stigao iz Beograa, doslo je malo
    pojacanje posto smo imali ranjenih i nekoliko poginulih iz
    Erduta i krenuli smo ka Kljucu i Mrkonjicu. Osvojili smo
    Mrkonjic grad za neka dva dana, ocistili, a 6. oktobra smo bili
    pred Kljucem. Osvojili bismo ga lako da nas nije izdala vojska
    koja je trebala da nam obezbedjuje krila. Tu je izginulo i ranjeno
    dosta nasih boraca, bili smo uhvaceni u klinu. Osmog oktobra
    dobio sam zadatak da 32 borca, tesko ranjena prebacim u Erdut
    i odatle na lecenje na VMA. Danas cujem da je pao Sanski
    Most, kako, zasto, nejasno mi je...
    Ratko Mladic je lud covek
    Sreo sam generala Ratka Mladica toga dana kada sam kretao za
    Erdut. Lepo mi se javio, popricali smo kurtoazno, cak je
    razgovor bio i dosta prijatan, ali da vam ja pravo kazem to je
    jedan obicni ludak. Lud covek! Kazete nije. Pa, je l' Hitler bio
    pametan? Dokazano je da je Hitler bio lud i dokazano je od
    koje je bolesti bolovao, je l' tako? Mladic ne verujem da od
    toga boluje jer nije takav jebac kao tso je bio Hitler. Mi smo,
    bre, prava profesionalna vojska. Komanda "za mnom" pocela je
    da vazi 1990. i vazice sve dok SDG bude postojala. Kod nas
    "napred" nema. Premda se sada ne vodi klasicni rat u kojem
    glavnu ulogu ima pesadija, uvek je taj eljko Raznatovic isao
    ispred svojih gardista. On jedino sada na Novom nije bio, nije
    ucestvovao u

    avatar

    15.08.2008. (07:28)    -   -   -   -  

  • PETAR RADENIĆ - IZJAVA ZA

    borbama na Celicu zbog hitnih stvari koje je imao
    u Beogradu i na pripremama za Laslovo, mada je prvi usao
    docnije u to mesto. Ne pamtim nijednu akciju koju je napravila
    SDG, a da eljko u njoj nije ucestvovao. Lazem, nije bio na
    Kladusi, ali, rekao sam vec, on se borio sa Muslimanima, jedno
    vreme smo zbog politike paktirili sa Babinim Muslimanima i da
    se on pojavio tamo, to ne bi bilo dobro. Hvala Bogu, Bog ga
    cuva...
    Kraj rata je tu, blizu, za dve-tri godine, tada ce se sve znati i
    zavrsiti. Kada ce biti kraj rata ne zna ni Vanga. Po meni su
    dosad samo Srbi gubitnici ovog rata jer nam nisu dozvolili da
    uzmemo Osijek, upanju i Vinkovce, niti da zadrzimo ovo sto
    smo do sada imali. Kada se rat zavrsi nastavicu da radim svoj
    posao. Nisam ja potpisao nikakav ugovor vec smo u Gardi zato
    sto je volim. Zar da je koji sam Srbin od '47. sedim u kafani i
    vicem: "Dajte muziku Stojane Sindjelicu." Manite me Srba za
    dve banke. Ako si Srbin pomozi otadzbini i u Bihacu, i u
    Erdutu, i u Kninu. Kada se zaratilo, sta sam ja trebao da
    uradim? Da kazem da sam se salio sto sam se deklarisao kao
    Srbin i da sam ja, ustvari, srpska picka. E, nisam se salio i ne
    salim se kada kazem da sve sto nije srpsko ja mrzim. Kada bi
    meni sada neka devojka izuzetno lepa i mlada izrazila zelju da
    bude sa mnom, odbio bih je ukoliko bi mi rekla da je Hrvatica
    ili Muslimanka. A ako neko voli zene ja sam taj. Nikada se
    skoro ne desava, a da zena ukoliko je Hrvatica ili Madjarica ne
    obrati muza pravoslavca i Srbina na katolicku, ustasku stranu.
    Jedino Arkan ima vojsku
    To sto palamude nekakvi gradjanski savezi da smo mi ovakvi ili
    onakvi, to se mene ne tice, oni su gori od ustasa, sitne duse,
    kukavice, ljubomorni i svih pet godina koliko ratujemo,
    ogovarali su nas i sirili o nama lazi takve picke. Svih pet godina
    koliko ratujemo i krvarimo za srpstvo nas blate. E, sad kazu
    Arkan treba da se izruci. Kome? I ko ima muda da to uradi?
    Ako ne ostane Arkan, ostace Aca Legija, ako ne ostane Aca,
    ostace Mile, ako ne ostane Mile ostace Peja... Ne mogu oni
    nikada da uniste Gardu. Mi cemo se svi kada rat stane vratiti
    nasem poslu i porodicama. Svi smo situirani ljudi i nama je
    bilo mnogo bolje pre rata. Pogledajte mene. Pre svega ja sam
    gazda, Sremac, Vojvodjanin, pa tek naposletku Srbijanac. to
    kazu nasi za Sremce "lep i deb'o, otac ga jeb'o". Za te njihove
    pickovce u kojima sam se borio, verujte nikad cuo nisam, a
    isao sam tamo da poginem.
    Srpska dobrovoljacka garda je nastala i opstala samo
    zahvaljujuci harizmu eljka Raznatovica Arkana. eselj je imao
    nekoliko pijanih cetnika koji su mesetarili po selima. Vuk
    nikada nije imao svoju vojsku. Neki ljudi su na momente
    uleteli u rat, izgradili svoju srecu na tudjoj nesreci, ali niko od
    njih nece uzivati u tako izgradjenoj sreci. Mirko Jovic bez obzira
    na to sto zida kucu u Beogradu i sto sada vozi 'mercedesa' mora
    da zna da ce da zavrsi kao pesak kako je i poceo u Novoj
    Pazovi.

    avatar

    15.08.2008. (07:30)    -   -   -   -  

  • PETAR RADENIĆ - IZJAVA ZA

    Zna se da odgovor na pitanje rata i mira lezi u Beogradu. Bez
    obzira na to koliko se mi ljutili na Ameriku, njima taj rat
    odgovara, isprobavaju novo oruzje, imaju prave politicare koji
    jedno misle, a drugo govore i pomocu njih ce dobiti i Kosovo i
    Rasku i Vojvodinu. Daj Boze da gresim. Cujem glasine da
    Amerikanci traze da Srbija preda eljka. Da ti kazem, eljka
    niko nece predati, a ako i pokusaju, eljko se sam nece predati.
    Bojim se da ako gospodin u Beogradu tako odluci, mora da se
    priseti poslovice da nicija nije gorela cele noci. Ako se desi
    sada i ono najgore sa Baranjom i Istocnom Slavonijom, tj. ako
    onas padne u hrvatske ruke, pitam gospodina sta ce onda.
    Hrvati buldozerima ravnaju srpske kuce jer im ne trebaju, imaju
    visak stambenog prostora. Gde ce taj narod? Kome da ide? Na
    kraju da vam kazem sta sam se ja zarekao, ako se nastavi ova
    prodaja ljudi i teritorija. Ukoliko dodje do pada Slavonije,
    Baranje, pa i Vojvodine, a ja tu zivim, razumes? Kada bi dosao
    red na Staru Pazovu i kada bih ja morao da napustim svoje
    vekovno ognjiste u koje sam sve ulozio, prvo bih ubio zenu, pa
    sina i kcerku, pa sebe. Iz Stare Pazove ziv ne bih izasao, kunem
    se decom, to bih uradio.
    Gordana JOVANOVICH

    avatar

    15.08.2008. (07:31)    -   -   -   -  

  • PETAR RADENIĆ - IZJAVA ZA

    KOPIJA ORGINALNE IZJAVE NOVINARKI

    avatar

    15.08.2008. (07:31)    -   -   -   -  

  • PETAR RADENIĆ - IZJAVA ZA

    ANTRFILEI:

    Kazem Ivi: "Da mnogo ne pricamo. Sad je pola jedanaest. Ako
    do ponoci ne bude skinuta sahovnica, kunem ti se u svoju
    decu, najpre ce tvoja kuca goreti. Pobicu ti sve sto se mice po
    kuci, a znas da imas unuce, tu su ti i sin, snaja i supruga. teta
    sto ti je kcerka u Zagrebu, ubio bih i nju. Dakle, Ivo, prvo je
    tvoja kuca na redu, a onda ce goreti jos sto kuca!'

    Pozivao sam ih i telefonom. Pitam ih da li je to stan Petrovic,
    kaze nije. Kazem im: sta cekate, ustase, sto ne krecete... i na taj
    nacin sam ih iseljavao. Poneka bomba mi je ispala iz ruke, pa
    padne u neku hrvatsku kucu...

    U Obrovcu, na primer, do mog dolaska nije bilo ni telefona, ni
    struje. Ja sam za jedan dan uveo i struju i telefonske linije.

    Pre napada na Zapadnu Slavoniju, benzin je za Srbe bio duplo
    jeftiniji nego za Hrvate, posto su tada bili setveni radovi... Tako
    je sve to islo do maja, a onda je na pumpi jedan mupovac s
    ledja ubio Srbina. Niko od Srba koji su cekali u redu za gorivo,
    a bilo ih je mnogo, nije reagovao, vec su mirno nastavili da
    sede u automobilima. Cekali su red za jeftiniji benzin i kada je
    policija dosla na uvidjaj i kada su odneli les...

    Laz je i da Arkanovi ljudi hapse vojno sposobne izbeglice.
    Jugoslovenska policija nama dovodi u Centar vojno sposobne
    ljude iz Knina, Bosanske Krajine. Nase je samo da ih izvadimo
    iz autobusa i osisamo do glave.

    avatar

    15.08.2008. (07:32)    -   -   -   -  

  • PODATCI ZA GORE NAPISANO

    SAM 21/11/1995 - Intervju: Arkan i Arkanovci
    Tue, 21 Nov 1995 2358 +0100
    Stevanovic Milan Wed, 22 Nov 1995 1836 +0100
    Gordana JOVANOVICH

    avatar

    15.08.2008. (07:37)    -   -   -   -  

  • Sub, 08/03/2008 - 12:05 —

    Kosovo je Srbija - Srijem je Hrvatska! U čem je razlika?

    Nije lako razumjeti osobe čija se stajališta ne mogu racionalno objasniti, nego se mora posegnuti za transcedentnim i opskurnim, a takve se osobe poglavito nazivaju čudacima, među kojima ponekad ima i znanstvenih genija. Bilo je primjera u povijesti kada su neki od tih čudaka za svoja razmišljanja bili nagrađeni tek nakon smrti, kad se pokazalo da su bili u pravu glede poimanja nekih prirodnih zakona, ali ti su bili odveć rijetki da bi ih se na prste moglo nabrojiti. Genijalci. Ipak je veći broj onih koji se svojim zalaganjem za priznanje vlastitog (iracionalnog) mišljenja mogu ubrojiti među luđake. No, mali je broj takvih uspio svoja stajališta nametnuti većem broju ljudi, a kada bi im to ipak i pošlo za rukom, vrlo brzo su takva društva propadala i doživljavala kaznu svake vrste. Jedan od tipičnih primjera je Adolf Hitler.
    Moram priznati da već dvadeset godina pokušavam razumjeti i racionalno objasniti ponašanje srpskog naroda i ne uspijevam u tome. Moralo bi im biti u svježem sjećanju sve što se događalo od njihovog ne tako davnog oslobođenja od turskog ropstva., te stogodišnja povijest u stoljeću ispunjenog ratovima. Nijemci, Francuzi, Englezi, pa i Hrvati, izvukli su stanovite zaključke i iznjedrili političke elite koje su povele cijeli narod u smjeru progresa i globalnih svjetskih gibanja, netko s više, a netko s manje uspjeha. Jedina država kojoj to nije pošlo za rukom (ili glavom, kako hoćete) jest Srbija. Upravo ovih dana pred srpskim društvom stoji preveliki izazov. Hoće li biti potrebne količine mudrosti za prihvaćanje realnosti, objektivnog sagledavanja stvarnosti i donošenju sukladnih odluka, ili će se ostati na razini srednjega vijeka uz pretjeranu uporabu televizije.
    Državni, kao i većina privatnih medija, složno kliče „Kosovo je Srbija“, a posve je jasno svima da – nije. Kosovo je nezavisna država, mlada, u nastajanju, doduše nastala tijekom dugog niza godina u kojima je bilo tragičnih događaja u međunacionalnim odnosima, ali koju su, de facto i de iure, priznale vodeće svjetske države, a priznat će je i većina malih država, uključujući i (skoro) sve susjedne. To, praktički, znači da će u Prištini biti strana veleposlanstva, da će Kosovo biti u MMF-u i svjetskoj banci, da će tražiti svoju budućnost u EU, te da joj Srbija može biti samo susjedna država s kojom je povezuje zajednička povijest i nacionalne manjine, srpska na Kosovu i albanska u Srbiji. Ima li, dakle, razloga za izvikivanje parole „Kosovo je Srbija“?
    Ajmo to reći na drukčiji način. Možete li zamisliti predsjednika i/ili premijera Hrvatske da javno izvikuje „Srijem je Hrvatska“? Ne možete, naravno, ne mogu ni ja, ali kad bih razmišljao poput srpskih najviših dužnosnika... Pa, ima tu nečega!
    Srijem je oduvijek bio dio hrvatskog povijesnog i državnog prostora, sve do 1945. godine, kad je nasilno podijeljen na zapadni i istočni. Ovaj istočni dio danas je u Srbiji, ali ima milijun argumenata da bi mogao biti u Hrvatskoj, osim jednoga: u njemu danas živi velika srpska većina, do koje je došlo nasilnim putem. Jednako kao što za Srbe Kosovo ima značenje „srca i duše“, tako bi i Srijem sa svojom hrvatskom poviješću bio „srce i duša“ hrvatstva. Otkuda to da cijeli Srijem nije u Hrvatskoj? Poznate su sve okolnosti pod kojima je povučena ta neprirodna granica, ali u temelju svega stoji kažnjavanje Hrvatske zbog njezine uloge u ratu. I tako, nitko više u Hrvatskoj niti ne spominje istočni Srijem u kontekstu „Srijem je Hrvatska“, među ostalim i zato što je hrvatski narod preživio katarzu, našao svoje mjesto u Europi i svijetu i prihvatio činjenicu da je nastupilo XXI. stoljeće.
    Kosovo je Srbija – Srijem je Hrvatska. U čem je razlika? Ni u čem. Obje parole su netočne i onaj tko ih izgovara otvoreno laže one koji ga slušaju. Što je taj na višem položaju, laž je beskrupuloznija. Što je više slušatelja koji u tu parolu vjeruju, to je društvo u kom se to događa primitivnije i zaostalije. I sve će više zaostajati za ostatkom svijeta.

    avatar

    15.08.2008. (07:51)    -   -   -   -  

učitavam...