Komentari

rusalka.blog.hr

Dodaj komentar (49)

Marketing


  • Majstorica s mora

    Ja uzimam primjer Amenophisa kad pričam studentima sklapanje braka između srodnika...kažu (u knjizi čuvenog genetičara Emery-a) da mu je prva žena bila njegova majka, druga rođaka po majci Nefretiti, s trećom i četvrtom nije bio u srodstvu a potom se oženio s kćeri koju mu je rodila Nefretiti...uvijek se grozim takvih primjera iz prošlosti, Kleopatra je bila također bila dijete iz obitelji gdje su se kroz deset generacija ženili braća i sestre ili ujaci s nećakinjama...

    avatar

    17.03.2007. (14:49)    -   -   -   -  

  • rU

    znaš, dakako i za novije primjere, majstorice. europske vladarske obitelji... habsburgovci ... brakovi između bliskih srodnika, sestrića ... pa jug SAD-a ...
    incest, iz nastojanja da se posjed zadrži cjelovitim, ili kao žudnja da se tabui prekrše, zabranjeno voće zagrize ...
    znaš li da i u hrvatskoj narodnoj lirici ima dosta pjesama koje eksplicitno ili implicitno pjevaju o ljubavi brata i sestre koja nije nimalo bratska ni sestrinska ...

    avatar

    17.03.2007. (15:04)    -   -   -   -  

  • misko

    Nisam stručnjak poput Majstorice, ali čitao sam mnogo i znam kako mnogi povjesničari tvrde da ne trebamo doslovno shvaćati napisano: npr. kad kažu, bio je oženjen svojom majkom ili sestrom, što je bilo uobičajeno u Starom Egiptu, to je obično značilo samo zajedničku političku vladavinu: simbolički brak, zbog zajedničke vlasti, dok su svoje seksualne potrebe upražnjavali sa drugim partnerima...

    avatar

    17.03.2007. (15:10)    -   -   -   -  

  • rU

    i to je točno, misko. no, ipak su, nasljedstva radi, rađali zajedničku djecu.
    brak je, u povijesti, često bio institucija koja je različitim svrhama služila, a strast i ljubav je neke druge prostore tražila ...
    čitala sam jednu raspravu u kojoj tipičnu habsburgovsku fizionomiju i slučajeve ludila u toj dinastiji upravo incestu pripisuju.

    avatar

    17.03.2007. (15:22)    -   -   -   -  

  • misko

    Ali, uzmimo samo najpoznatijeg, Ramzesa Velikog, pa taj je imao nekoliko hiljada priležnica!!! Povjesničari tvrde da je iza sebe ostavio najmanje hiljadu djece!!! Što će mu sestre? I koliko znam, u faraonskim dinastijama nije bilo baš previše ludila ...

    avatar

    17.03.2007. (15:35)    -   -   -   -  

  • Majstorica s mora

    Ne znam za Amenophisa da li su njegovi brakovi bili simbolički, ali imam obiteljsko stablo Kleopatre gdje su iz svih tih brakova rađali djecu...s obzirom da to genetički dovodi do opterećenja postavlja se pitanje kako su se favorizirali takvi brakovi ako su se rađala bolesna djeca? Pošto je i danas u nekim kulturama skoro 50% brakova između srodnika, smatra se da prirodna selekcija kod njih odstranjuje već abnormalne kombinacije, i da je mnogo prenatalne i postnatalne smrtnosti...a kažu da se u poznatim obiteljima i krilo dijete koje nije bilo normalno...
    Bila sam šokirana kad sam prije dvadeset godina došla raditi na faks i vidjela koliko je brakova između prvih rođaka npr. po otocima...pa i u genetičko savjetovalište mi znaju doći neki primjeri...od tada uvijek studentima držim posebno predavanje o tome i kažem im da trebaju tražiti svoju polovicu daleko od kuće (što danas baš i nije popularno)...
    A o zakonu da i ne govorimo...jer u obiteljskom pravu je bilo regulirano prilično dobro, a sad su opet vratili zakon u kojem možeš naći rupu ("uklonjiva pravna smetnja") i takoreći dozvoljavaju brak između prvih rođaka...ma, uostalom, kao da neko nekog i pita prilikom sklapanja braka da li su u srodstvu, a i kad je već sve gotovo, kao što je često slučaj kad mi dođu takvi parovi u iščekivanju djeteta, ništa mi ni ne preostaje nego da im dam nadu da će valjda sve biti u redu...Najdrastičniji primjer je bio prije neku godinu između jedne studentice i njenog ujaka, mislila sam da ću pasti pod stol...
    Oprosti na digresiji, ponijela me tema...

    avatar

    17.03.2007. (15:36)    -   -   -   -  

  • rU

    misko, harem, zabranjeni grad, tisuće konkubina i rajskih hurija ... to je san koji se može pretvoriti u moru ...hihihihi

    majstorice, ne znam previše o svemu tome. no, to je intrigantna tema, u svakom slučaju. nedavno sam na tv vidjela vijest o bratu i sestri iz njemačke ... s 4 zajedničke djece ...pa sad bratu/ocu zatvor prijeti ...
    ne znam, ljudska su bića velika zagonetka ...
    a incest se i u bibliji pominje ... lotove kćeri ...
    i vatikan ponekada blagoslov dade braku između relativno bliskih srodnika ...no, to obično nisu obični smrtnici koji takvu dozvolu dobiju, koliko je meni poznato ...

    avatar

    17.03.2007. (15:43)    -   -   -   -  

  • rU

    ... no, nije mi u prvom planu bila tema incesta, u ovom postu, majstorice i misko.
    već jedna lijepa i snažna žena ... koja se nije mirila da u podnožju prijestolja sjedi ...

    avatar

    17.03.2007. (15:48)    -   -   -   -  

  • Majstorica s mora

    Ne znam, ja sam odgajana da mi je i kum maltene rođak, a ako ti je neko rođak ne shvaćam kako ga možeš drugačije doživljavati...ali, više se ničemu ne čudim...samo znam da se u genetici cijeni različitost...baš sam dosadna s tom svojom genetikom?

    avatar

    17.03.2007. (15:48)    -   -   -   -  

  • fanny

    U totalnom sam zaostatku s tvojim blogom, komentari ne slušaju, stalno šteka.
    Nefertiti i nakon toliko godina izgleda suvremeno. Prekrasno lice i profil. A japanska dunja ti je prekrasna, i vrt u cjelini, vidi se da mnogo ljubavi ulažeš u njega (i rada). Mora da je divno usred proljeća i kasnije - ljeti, sjesti i popiti kavu. S Luckyjem kako prede uz noge.
    Pusa :)))

    avatar

    17.03.2007. (15:48)    -   -   -   -  

  • Majstorica s mora

    Imaš pravo, vratimo se na Nefretiti, doista je prekrasna i što kaže fanny7 i sad djeluje suvremeno...a ja uživam čitati takve tvoje postove jer puno, puno naučim iz njih...

    avatar

    17.03.2007. (15:51)    -   -   -   -  

  • misko

    Uh Majstorice, kud sa ujakom...ljudska je perverzija veća od Svemira...kao i glupost!

    avatar

    17.03.2007. (15:52)    -   -   -   -  

  • rU

    majstorice, i meni je to jako strano. no, daleko od toga da si dosadna, zanimljivo te je slušati. voljela bih na nekom od tvoji predavanja sjetiti, te štošta naučiti o genetici.
    živjela različitost i biološka raznovrsnost u prirodi!
    kažu da su na havajima il' haitiju najljepši ljudi ... i da je tamo najveći mix rasa ...

    funny, ja svoj vrt zaita volim.
    to je moja oaza, moj komadić raja ... to je prvi i zadnji prizor mojih dana ... od ranog proljeća do kasne jeseni.
    a zimi čitam nakupljene brojeve časopisa Moj vrt ... surfam netom po stranicama pond-maniaka, poput mene ... i planiram sljedeću sezonu.
    pošto je moj faks kraj gradske tržnice, uvijek nakupujem novih sadnica i lončanica ... pa ih na porti ostavim. naša teta evica uvijek me pita, što ste danas kupili, profesorice?

    avatar

    17.03.2007. (15:55)    -   -   -   -  

  • rU

    majstorice, fanny, nefertiti je zaista prelijepa. kakva stuktura kostiju lica!
    čitala sam da su radili rekonstrukciju lica, prema pronađenoj mumiji za koju vjeruju da je nefertitina, te da rekonstrukcija frapantno liči na ovu prelijepu bistu.
    inače, pogledala sam i fotografije mumije. iako je oštećena i sasušena ... to je lice, iako mrtvo, još uvijek tako lijepo ...

    avatar

    17.03.2007. (16:00)    -   -   -   -  

  • prorok

    Već dva dana me kompa mučila ali nadam se da je sada sve u redu
    malo kasno ali ipak želim prijatan vikend i pozdrav ostavljam.

    avatar

    17.03.2007. (16:50)    -   -   -   -  

  • Irida

    doista je bila lijepa i snažna žena, ali i častohlepna, što se genetike tiče; imamo primjer našeg otoka Suska i specifičnih degeneracija upravo zbog brakova među srodnicima, zbog imovine, ženili su se među sobom čak i kad su se raselili po Amerikama...u Mađarskoj kraj Pečuha postoji selo naseljeno Hrvatima sa istim, tipičnim izobličenjima, jer se i u njemu srodnici žene među sobom radi imovine...

    avatar

    17.03.2007. (16:59)    -   -   -   -  

  • rU

    proroče, drago mi je što si riješio problem, svratit ću do tebe i komentirati pjesmu. već sam je čitala, no komentirati mi nije dalo.

    irida, imovina, no, možda i strah od drugoga, različitoga ...težnja da se "čista krv" sačuva ... a učinak je "nečista krv" ... žalosno i tragično.
    nefertiti je doista bila častohlepna i beskrupulozna, čak i na zločin spremna, čini mi se ...
    no, mogu razumjeti, premda ne i opravdati, tu njezinu težnju da od svog partnera ne bude manja ...

    avatar

    17.03.2007. (17:12)    -   -   -   -  

  • fanny

    Ja sam uvijek sklonija klasici i to u svemu. Novim stvarima se prilagođavam samo ako su potrebne i olakšavaju nam život. Stare stvari imaju već samim tim što su stare - svoju priču i prošlost, ljude koji su ih koristili, gledali ili cijenili, a kojih više nema. No moraš tako biti i odgojen od djetinjstva da cijeniš prave vrijednosti. Ja čuvam i fotografije i poneke predmete od pradjeda i prabake. Baš neki dan razmišljam da ću morati to svoje znanje i sjećanja moje mame i bake - prenijeti na Maju, jer će sa mnom zamrijeti. Da ona može prenositi dalje.
    Draga moja, ni ja nisam nikad položila vozački, Pajo me doduše naučio voziti, ali nikad nisam imala volje, pa me nije želio prisiljavati. Sad se već brusi na to da će učiti Maju, tako da položi čim bude mogla. Znam da je to potreba i mnogo mi je puta zatrebalo, ali rođena sam u centru grada, gdje sam i odrasla, sve mi bilo nadohvat ruke, pa i danas. Kad mi se ne da hodati, imam gecka. A automobili su mi također draži - što su uščuvaniji, stariji i klasičniji. Zato i imamo ovog "starca" od 25 godina, ali je uvijek - spreman za akciju. Kad stanemo negdje, još uvijek plijeni pozornost, jer svakom je jasno da je star, a toliko sačuvan. Ovi nova čuda od tehnike, sa klimama i navigacijama, bezbrojnim "konjima" - možda imaju sve što vozač može zamisliti, ali nemaju "dušu", možda će je imati tek za tridesetak godina.
    Pusa :)))

    avatar

    17.03.2007. (17:20)    -   -   -   -  

  • rU

    fanny, žao mi je što nisam više pitala i pažljivije slušala bakine i mamine priče, i one tatine, obiteljske ...no, ono što smo zapamtile, sestra i ja njezinim kćerima prepričavamo ...

    vozački je danas neophodan, i mislim da bi ga svatko trebao do punoljetnosti položiti ...
    obje su moje nećakinje to i učinile ...
    pa sad ' tetka i ne mora .... hihihiihii

    avatar

    17.03.2007. (17:30)    -   -   -   -  

  • rU

    noćašnji nastavak Rose već čeka svoje čitatelje.

    avatar

    17.03.2007. (17:47)    -   -   -   -  

  • katrida

    ........imam ovaj DVD o Nefertiti, kupila na kiosku...........dobar ti dan vilo i društvo na klupici.......

    avatar

    17.03.2007. (17:53)    -   -   -   -  

  • rU

    dobar dan, katrida. i ja. pa me na ovaj post potaknuo, kao i vitae koja je moj vrt egipatskim nazvala.

    avatar

    17.03.2007. (18:05)    -   -   -   -  

  • katrida

    .......našla sam ga,DVD...piše na naslovnici:obožavana od kralja,omrznuta od kraljevstva, izbrisana iz povjesti...egiptologinja koja je otkrila mumiju vjeruje da je to Nefertiti,ali ,ali.....

    avatar

    17.03.2007. (18:08)    -   -   -   -  

  • rU

    tko zna, katrida? no, zapamćena će ipak ostati. a ljepota njezine biste zrači kroz vrijeme. zaista je neprolazna.

    avatar

    17.03.2007. (18:12)    -   -   -   -  

  • °~Ignis art~°

    Zanimljiva prica.

    avatar

    17.03.2007. (18:22)    -   -   -   -  

učitavam...