Komentari

zvoneradikal.blog.hr

Dodaj komentar (7)

Marketing


  • MasterMind

    Mislim, ispraviti će me netko ako griješim, da je nova Varaždinska banka jedina banka u hrvatskoj koja kreditira studente, a njihova obveza vraćanja kredita počinje s danom zaposlenja. Znamo tko je varaždinski župan. Osim toga, učenici u toj županiji imaju besplatan prijevoz do mjesta školovanja. Drago mi je kada se nešto konkretno događa i ne ostaje sve na parolašenju. Ima to sve skupa smisla i recimo da je početak puzanja prema društvu znanja kojig svi imaju puna usta.

    avatar

    05.02.2007. (00:11)    -   -   -   -  

  • šarli

    Evo, Zvone, moj prilog. Meni se čini da je kombinacija vaučera i školarina dobitna. Ukratko, kako ja razumijem, vaučeri moraju fakultete (i sveučilišta) privesti k tržištu i zamijeniti suludi birokratski princip upisnih kvota. Za sada, ako neki fakultet ima moć i utjecaj (pa makar njegovi nastavnici nisu u stanju objaviti znanstveni rad izvan granica naše zemlje) imat će pristojnu upisnu kvotu i pristojno financiranje. To što njegovi studenti studiraju "višu uzaludnu", koga briga.
    Također je bitno da si priznamo da školovanje košta. Neozbilno školovanje košta neozbiljno malo novca, ozbiljno, ozbiljnu sumu novca. Školarine će uvesti reda u sustav i postati lagan i prirodan tržišni lakmus (država onda lako može uvesti neke zaštitne instrumente kao što npr. štitimo nacionalne parkove i sl.) Pa će onda vrlo brzo postati važno jesmo li, što, i gdje objavili, što smo načinili lani, na čemu radimo danas i je li to sve stroj za maglu ili je ikome u bijelom svijetu zanimljivo. A ako država želi još uvijek da visoko obrazovanje bude besplatno, i to se može: zadužimo sve studente za iznos školarine i svima ozbiljnima koji u razumno propisanim rokovima diplomiraju taj kredit otpišimo. Oni neozbiljni, neka ga vrate na način i u roku koji će biti propisan unaprijed. To nije prekomplicirano knjigovodstvo, samo ako bi bilo dobre volje i ako bi se reda htjelo napraviti.
    Pozdrav.

    avatar

    05.02.2007. (00:55)    -   -   -   -  

  • Zvone Radikalni

    Oho, to je bilo brzo reagiranje :-))).
    @mastermind - što jes' jes', varaždinska županija je po mnogim stvarima neosporni lider
    @šarli - "suludi birokratski princip upisnih kvota" - ma briljantno :-))). Ma u stvari sve se slažem što si napisao ...

    avatar

    05.02.2007. (23:23)    -   -   -   -  

  • druz

    @zvone Ako se samo uvede sustav vaučera mislim da bi možda učinio gore nego je sada. Mogao bi uzorkovati jos veci biti pritisak na zagrebacke fakultete, a pitanje je koliko bi ovi iz manjih sredina vise ikada imali priliku uhvatiti trenutak za sustizanje. Tako da bi dobio jos veću centralizaciju. Druga stvar je što kao što i sam znaš da kako se trenutno nastava na FER-u po Bologni odvija s ovim brojem nastavnika ,i ne manje važno raspoloživim prostorom. Kao da velik broj čuvanja na međuispitima nije dovoljan sada asistenti (magistri i doktori) počinju sada voditi i službeno diplomande (čitaj osim onih od profesora koje i tako rade), a da se svi samo pribojavaju što će biti slijedeće godine kada dođe još jedna generacija. Slijedeći korak bi bilo proširivanje fakulteta u zg dok bi "manja" mjesta i veleucilista zjapila prazna, a bojim se da kriteriji i kvaliteta nastave još otišli dolje. U ovom trenutku takav sustav bi bio nepravedan jer nisu svima iste startne pozicije, a na ovaj način bojim se da nikada se niti ne bi vratio u ravnotežu. Dugoročno bih se složio ali bih prvo vidio kako će ova Bologna završiti, omogućio priliku da ljudi nešto znanstveno naprave i da se to vrednuje, a ne kao i sada da opet gotovo svi imaju projekte za smijesne svote, omogućio i poticao privatna i javno-privatna sveučilišta, poticao odlazak mladih i darovith izvan zg, definirao kvalitetno posdiplomski i doktorat, izravnao početne uvjete. Tek tada bi trka mogla početi.

    @MasterMind i druge banke kreditiraju studiranje, s time da mislim da trenutno VABA ima niže kamate, a što se tiče besplatnog prijevoza to imaju svi učenici i studenti i u ZG. To da je varaždinska županija bolja i organiziranija od većine županija u hr, nikako ne bih pripisivao onome tko je trenutni župan jer je to posljedica dobrog stanja u samom gradu, a i činjenici da je taj dio HR uvijek bio napredniji.

    @sarli Nikako ne bi miješao znanstveni rad i nastavu. Znam puno kvalitetnih nastavnika koji su loši znanstvenici i obratno. Isto tako veći broj studenata ne garantira kvalitetan znanstveni rad. Zapravo bih prije rekao da ga uništava jer jednostavno nemaš vremena se baviti njime. Novaci i asistenti koji su u godinama kada su veliki znanstvenici radili svoje najvece radove, vecinu vremena trose na nastavu i projekte u fusu. Da ne bude da sam bas u svemu kontra svidja mi se sustav skolarina koji predlazes. To bih odmah potpisao :)

    avatar

    06.02.2007. (17:13)    -   -   -   -  

  • stefica

    nisu mi jasni ovi vauceri, ali mislim da bi svakako trebalo uvest skolarine. Siromasnima neka pomogne drzava, a bogatiji neka sebi plate.I trebala bi se osnovat banka od drzave koja bi davala samo studentske kredite (ka sta ima ovde),ne znam jel NB moze to radit, i koja bi davala kredit uz vrlo niske kamate ? Malo vezano za post, i cisto da se vidi koliko ameri izdvajaju za skolovanje u mom gradu, a skolovanje jos uvik nije besplatno. "The $120.6 billion budget is New York’s largest ever, a 6.3% increase on last year.
    One of his boldest schemes is to overhaul state education. Spending on schools would rise by $1.4 billion, reaching a record $7 billion per year within four years. Mr Spitzer would scrap the current formula for distributing school aid, so that needier districts would receive more and affluent districts less."

    avatar

    06.02.2007. (21:42)    -   -   -   -  

  • Zvone Radikalni

    @druz - jest, slažem se da bi uvođenje samo vaučera moglo i pogoršati situaciju. Ali, zato mislim da je šarli u pravu kad kaže da bi kombinacija bila dobitna.
    A ovo što pričaš o problemima Bolonje, a sve to znamo :-)))). Ali, tu bi nešto FER mogao napraviti i sam boljim organiziranjem. Npr. imamo zavod za elektrostrojarstvo s nekoliko profesora i nekoliko asistenata, a taj smjer godišnje upisuje 10-ak ljudi. A na mom zavodu nas ima dva (ma ajde nek bude i tri) puta više a hendlamo nastavu za barem 2.000 student-godina. I ultimativni paradoks je da zavod za elektrostrojarstvo ima više prostora (kabineta) nego mi.
    A što se tiče ovih smiješnih projekata za male pare, tu se isto slažem s tobom. Zato ja i ne radim takve projekte, već na njima samo formalno sudjelujem.
    A postdiplomski (doktorski) studij je poseban priča i tu ima nevjerojatnih stvari. Studij košta 100.000 kn a profesori se jedva nakane održati predavanja u jednom tjednu, a ostala dva tjedna se "preskoče". A ispit se svede na "pisanje" điđi miđi seminara (prepisivanje s Interneta) i to je kao to.
    Ma debakl čisti :-)))

    avatar

    07.02.2007. (17:58)    -   -   -   -  

  • šarli

    @druz I ja znam primjere dobrih znanstvenika koji su loši nastavnici. Najčešće su loši iz nemara, a za to bi lijeka bilo. Međutim sam malo skeptičan prema lošim znanstvenicima koji bi bili dobri nastavnici. U teoriji, kad bismo poštivali stvarne kriterije, kako bi uopće bilo moguće da postaneš npr. redoviti profesor, a da nisi u stanju niti si ikad uspio objaviti rad u relevantnom časopisu. A znaš i sam koliko takvih ima na sveučilištu. Da, vaučeri bi mogli neke stvari zakomplicirati, ali nužno je da studenti jednom počnu razmišljati o tome tko ih uči, što ih se uči, ima li od toga kruha etc.

    Naravno, znanost je jedno, a nastava drugo. Tako npr. vidim puno problema s Bolonjom, tekućih i budućih, ali ne vidim da bi uspješno provođenje Bolonje bilo ikakva garancija za bolji znanstveni rad. Naprotiv, veći angažman u nastavi uzet će još malo više vremena i energije. ali je znanstveni rad nužan. Sad, ako se doktorski studij negdje vrti kako Zvone kaže to je loše, ali za to nije kriva Bolonja nego ljudi. A o projektima - e to je dugačka priča i zahtijeva post za sebe (nadam se da ću ga uskoro napisati). Pozdrav.

    avatar

    07.02.2007. (22:27)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...