Komentari

jja.blog.hr

Dodaj komentar (16)

Marketing


  • newyorcanka

    odlican i vazan tekst, svaka pohvala! nije moguce previse naglasiti da je najvazniji dio ljecenja od depresije terapija. vjerujem da je stigma vezana uz psiholoske poremecaje dalo prisutnija u malim sredinama nego u gradovima kao sto je nyc (ovdje te ljudi cudno gledaju ako NISI u terapiji!), ali bez pomoci psihijatra ili psihologa tretiraju se samo simptomi, dok se bolest ne lijeci. prozac samo maskira simptome i dok je i to samo po sebi vrijedan dio terapije, nije rjesenje i nije lijek za bolest. a depresija je bolest.

    avatar

    05.02.2007. (19:52)    -   -   -   -  

  • ljelja

    Izgorješe mi palačinke, vražice mala. Idem ih spašavati, a onda se vraćam:)
    Tu sam. Dakle, sve sam pobrisala jer nema smisla opterećivati druge onime što ti je i samoj na vrh glave. Blogam da se napijeeeem ... kako već ide ona strašna pjesma:)))

    avatar

    05.02.2007. (20:09)    -   -   -   -  

  • seoska idila

    ja pokušavam naći sreću u malim stvarima.. misliti pozitivno (i kad te netko popljuje, a najgori su "kolege" na poslu - što sam danas saznala za neke bljak stvari).... pokušati pobjeći na nekud malo da se čovjek ispuše (imam sreće da tu i tamo mogu otići na sl. put, pa mi još daju dnevnice osim što mi je "praznik")....

    avatar

    05.02.2007. (22:02)    -   -   -   -  

  • MENTINA

    depresija??? Uzasno rasirena u danasnje vrijeme i u mnogo slucajeva se ne lijeci jer si ljudi i nece priznati da pate od iste. Kao sto kaze Idila, treba u svakodnevnim malim stvarima uzivati i radovati im se, no lako je "pametovati", osobi koja pati od depresije nije nimalo lako i zahtijeva puno snage suprotstaviti joj se i izlijeciti se. A isto tako ne mozemo se izolirati od problema i zivjeti pod staklenim zvonom. Pa onda tko je jaci se nekako bori sa problemima a oni slabiji i osjetljiviji padnu u depresiju. U svakom slucaju treba biti svjestan svoje depresije i poci strucnjaku kako bi ju se pobijedilo.

    avatar

    06.02.2007. (02:01)    -   -   -   -  

  • morska zvijezda

    Pohvala blogu, KORISNO I ZANIMLJIVO.

    avatar

    06.02.2007. (04:06)    -   -   -   -  

  • miija

    Stvarno si dobro napisla tekst o ovoj temi. Samo nastavi tako.

    avatar

    06.02.2007. (09:33)    -   -   -   -  

  • jja

    dobro jutro svima :-) i hvala za pohvale i komentare
    newyorcanka - meni je dosta dragih ljudi u terapiji i kad razmislim jedino oni i jesu o.k. jer rade na sebi, ovi drugi su tezi i za sebe i za okolinu
    ljelja - saljem zagrljaj
    seoska idila - ma oni su dovoljna kazna sami sebi, a ti furaj i dalje svoj pozitivan film, iako ti ga nije lako uvijek furati
    Mentina - slazem se sa svime
    morska zvijezda - dobrodosla
    mija - i ti dobrodosla

    avatar

    06.02.2007. (09:54)    -   -   -   -  

  • fotkam, kuham, putujem...

    odlican post. samo, kako pokrenuti kronicno depresivnu osobu na ljecenje, ako ta osoba sama ne prepoznaje da je u depresiji ? ako za sve svoje nesrece u zivotu krivi druge i sve se vise zatvara u svoj stan, buljeci satima pred sebe ? govorim o nekome koga poznajem i tko je prekinuo sve kontakte s vanjskim svijetom. tako da je nemoguce prodrijeti do nje i ukazati da bi trebala na lijecenje.....

    avatar

    06.02.2007. (12:38)    -   -   -   -  

  • Zvrk

    Samo zelim reci da je meni Rescue Remedy pomogao za vrijeme letenja avionom. Inace sam frkaros u avionu.

    avatar

    06.02.2007. (21:50)    -   -   -   -  

  • jja

    öipa mare - zakoniti mi ima istu situaciju u svojoj obitelji, na zalost ne znam odgovoriti ni nama ni tebi
    Zvrk - i on i on ;-). Bolje te kapi nego da mi izzmice ruku do besvjesti

    avatar

    07.02.2007. (08:05)    -   -   -   -  

  • blond lady

    jako dobar i poučan post samo je problem da ljudi koji boluju od depresije ne žele sebi priznati da su depresivni i da im je potrebno liječenje...

    avatar

    07.02.2007. (18:13)    -   -   -   -  

  • Azriel

    Depresija je svakodnevnica danasnjih ljudi, i to vecinom svi smatraju kao nesto normalno! Meni depresija nije normalna i uopce si je ne dozvoljavam! Radim sa ljudima koje, u vezi svog posla, cesto ispitujem o njihovoj obiteljskoj situaciji, socijalnom statustu, radnoj sposobnosti itd. Cesto, kad pitam: "Jeste li zaposleni", oni odovaraju da nisu, a na moje pitanje "Zasto?", odgovaraju da se nemaju gdje zaposliti (ja razumijem kakvo je stanje u Hrvatskoj, ali i sama zivim i radim u njoj, i prije ovog posla, radila sam i kao konobarica, i cuvala djecu, pomagala u kuhinji, cak isla i u "nadnice" - rad u vinogradu, nije me nista sramota raditi, raditi se moze samo ako zelis!), a na moje pitanje "Dali imate nekih zdravstvenih razloga zbog ne mozete raditi", cesto mi odgovaraju "da su u depresiji" ili "IMAM DEPRESIJU"! Danas je jako jednostavno imati depresiju, mislis da nemas posla, da ti je tesko, odes kod lijecnika koji ce ti propisati lijekove od kojih postanes ameba, prijavis se na Centar za socijalnu skrb, i zivis od socijalne pomoci! Ne odobravam to! Naravno, ima ljudi koji su stvarno bolesni, koji zasluzuju pomoc terapeuta i lijecenje, ali mislim da do depresije dolazi zato sto mi pristanemo na to! Uljuljkamo se u zivot koji nas ne interesira, pocnemo vjerovati da za nas tu nema nista, prepustamo se crnim mislima i navucemo depresiju! Na depresiju se ne pristaje, treba se boriti, nitko nam nije rekao da je zivot jednostavan, da ce sve proci lagodno i bez problema, ali nakon svih tih oluja dolazi sunce i onda znas da se vrijedilo boriti! Mozda mislite da nisam u pravu, ali ja tako razmisljam, sama po sebi sam borac i ne odustajem lako! Naravno, i ja imam losih dana kada mi se nista ne da, ali brzo me to prode, pomazu mi ljudi oko mene, moja velika obitelj, prijatelji, pa cak i osmijeh djeteta kojeg sretnem u prolazu! Ima stvari zbog kojih vrijedi "ostati normalan"!
    A sada bi se jos nadovezla na prosli post, o serijalu o kosi! Drzim tvoju stranu u polemici da ispucalu i oštećenu kosu ne mozes izlijeciti, i da se zdravi dio kose nalazi ispod koze! Imam iskustva s tim: moja kosa je prirodno kovrdava i gusta, jako je lijepa kada je pravilno njegujem, ali jednog dana mala htijela neke promjene i odluci staviti plave pramenove! Imam tamo smedu kosu i trebalo je puno blajha da se to posvijetli! Na kraju, frizer mi je predugo drzao kosu u foliji, kad ju se isfenirao ona je jos i izgledala lijepo, ali kada sam je doma oprala, nisam je vise mogla rascesljati! Bila je jako suha, upetljala se i od moje lijepe grive je nastala prosarana slama! Pokusavala sam je "izlijeciti" cudotvornim maskama, pakunzima, uljima, ali nista od toga! Na kraju sam je osisala na kratko (to je tek bila promjena:) i ponovno pustila moju lijepu kosu! Od tada se vise ne farbam!
    Jedva cekam nastavak! Pozdrav!

    avatar

    08.02.2007. (12:07)    -   -   -   -  

  • jja

    Azriel hvala za komentar :-)
    Slazem se puno stvari. Ja sam cijeli svoj zivot provela u Hrvatskoj i radila jako lose placene poslove za vrijeme studija, dok sam slusala neke oko mene kako posla nema i dok su oni kukali po citav dan. Istovremeno bi za kavu zicali partnere ili starce sto je meni i sa 18 bilo ispod casti.
    Ne slazem se u dijelu - dopustiti si depresiju ili ne. Djeluje mi kao brkanje krusaka i jabuka - jedan los dan ili cak tjedan NIJE depresija. Naravno da je svatko odgovoran sam za svoje stanje. Ali ovo sve sto ti vidis kao valjane razloge za ostati normalan (iako sto to uopce znaci, da su depresivni ludi?!) to depresivna osoba ne vidi. Budi sretna da NE razumijes.

    avatar

    08.02.2007. (15:52)    -   -   -   -  

  • Azriel

    Ne, ne mislim da su depresivni ljudi ludi - daleko od toga, mislim da imaju veliki problem koji treba lijeciti! Htijela sam reći da svi ljudi imaju "loših dana", to je normalno, ne moze sve biti OK, rastužimo se, dogodi nam se nešto loše... Ali iz svih tih loših dana se snagom volje izađe i nastavi živjeti, mislim da depresivni ljudi nastave živjeti u tim "lošim danima"! Naravno da sam sretna sto to ne razumijem, naravno da ne mogu dati tocnu dijagnozu njihovog stanja, ovo je samo moje glediste! Sretna sam sto imam razloge za smijeh i radost, nekako smatram da na sve gledam donekle realno i normalno, žao mi je što neki ljudi to ne mogu!

    avatar

    09.02.2007. (08:07)    -   -   -   -  

  • jja

    Da u pravu si, onaj tko je depresivan (sto uz pravu pomoc i jest samo privremeno stanje) ostaje zivjeti u losim danima. Mislim da nam se misljenja mimoilaze upravo u tome - ja mislim da je iz depresije gotovo nemoguce izaci sam, dok ti mislis da je to stvar karaktera. Nema karakter nista s tim ;-) Razmisljala sam o tvom proslom komentaru, ako mozes - pokusaj sljedeci put kad ti netko kaze da pati od depresije a ti s njime na nekoj razini radis, distancirati svoje osobno misljenje i dopustiti osobi da sebi i svijetu prizna zasto joj nije dobro. Jer upravo gledista slicna tebi i vode u stigmatizaciju.

    avatar

    09.02.2007. (10:54)    -   -   -   -  

  • Azriel

    Slažem se s tom da depresivni ljudi trebaju pomoć da izađu iz tog stanja, to svakako, treba ljudima pruziti ruku kada im je teško! Ono sto ja "zastupam";) je to da ima ljeka i prije nego što se dospije u to stanje, ranije sami sebi, a i ljudi oko nas, ne trebamo dozvoliti da nas melankolija obuzme! Ne znam, kod mene to pali! Mislim da imam sreće u životu što se toga tiče! A profesionalno si ne dozvolim subjektivnost u takvim stvarima! O tome poslije razmisljam, jer iz razgovora s njima vidi se koji ljudi koji imaju ozbiljnih problema i tu pomazem koliko mogu, ali ima ljudi koji su lijeni i nezainteresirani, i kojima je lakše da sami sebi dijagnosticiranju "depresiju", tu sam kritičnija ali i dalje profesionalna!

    avatar

    09.02.2007. (12:14)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...