novi korisnik

kreiraj blog!

registriraj me!

cool

Isključi prikazivanje slika

24

čet

04/14

Radije iz plastenke nego iz staklenke

plasticno-je-fantasticno.blog.hr


font size=3strongBritanski potrošači, kada im se ponudi na izbor popularni kečap u plastičnoj boci, plastenci iz koje se sadržaj može istisnuti ili u staklenci gdje da bi ga izvadili iz boce trebaju ga protresti, velikom većinom biraju plastenku./strong/font




img src="http://imageshack.com/a/img845/691/ekkh.jpg" " hspace="10"; border:1px solid black; align="right"; border="2"/>


Agencija za istraživanje tržišta YouGov provela je istraživanje o preferencijama potrošača najpopularnijih proizvoda te im iste ponudila u različitim ambalažama. U 77 % slučajeva kupci radije biraju kečap u plastenci jer ga jednostavnije mogu istisnuti nego ga istresati iz staklenke.

Slične rezultate postigli su i ostali proizvodi u plastičnoj ambalaži. Kupci su ocjenjujući nekoliko karakteristika ambalaže (sigurnost upotrebe, prikladnost, svestranosti, inovativnosti te lako rukovanje i lako otvaranje) u 70 % slučajeva dali su prednost plastičnoj ambalaži (plastičnim kutijama za grah, plastičnim bočicama za šampone, plastične posudice za margarin te plastične boce za vodu).

Ovo nezavisno istraživanje potvrdilo je da je britanska plastičarska industrija u području ambalaže postigla uspjeh kod širokog sloja potrošača svih dobnih skupina.





Izvori:
Plastic and Rubber Weekly: UK consumers get saucy with plastic
Packaging News: YouGov survey highlights preference for plastic amongst Britons
Animated flags





23

sri

04/14

Grga Čvarak

amalgamia.blog.hr



Da upitaš bilo koga
u mom kraju,
Zelengaju:
- Tko sve radi naopačke,
tko iz pračke gađa mačke,
tko preskače preko zida,
tko lastina gnijezda skida,
tko kokoši za rep vuče,
tko se s djecom stalno tuče,
spreman da u svađi plane
ko ugarak?

Odgovor će uvijek biti:
- Grga Čvarak.

Al’ da pitaš u mom kraju,
Zelengaju,
isto tako :
- Tko je cijele noći skako
da bolesnoj majci dade
aspirine, limunade,
i da pitaš isto tako
tko je jako, jako plako
zato što se Mila mala
po koljenu ogrebala
kad je pala
čak u jarak?

Odgovor će uvijek biti
- Grga Čvarak.

Što je takav?
Tko bi znao?
Čas je dobar,
čas je zao,
čas bi svakom srce dao,
a čas bi se s vukom klao,
mršav, tanak ko suharak
- Grga Čvarak.

Ratko Zvrko

Predviđa se rast potrošnje vrećica unatoč ograničenjima

plasticno-je-fantasticno.blog.hr



font size=3strongKoličina vreća i vrećica - napravljenih i od plastike i od papira, planira dosegnuti 9,12 milijuna tona do 2020. godine na europskom tržištu. Predviđa se stalni godišnji rast od 1.8 % u sljedećih 8 godina./strong/font




img src="http://imageshack.com/a/img843/9526/qe8m.jpg" " hspace="10"; border:1px solid black; align="right"; border="2"/> Prema izvještaju o provedenom istraživanju, koje je provela njemačka konzultantska tvrtka Ceresana o očekivanoj potrošnji plastičnih i papirnatih vreća i vrećica u Europi, očekuje se stalni rast potrošnje svih vrsta vreća i vrećica, a polietilenske (PE) plastične vrećice i dalje zadržavaju primat kao najpopularnije vrećice.

U projekcije rasta potrošnje vrećica istražicački tim Ceresane je obuhvatio i planirano ograničavanje određenih vrsta plastičnih vrećica u Europi. Neovisno o zakonodavstvu na razini Europske unije, neke države članice već su zabranile jednokratne plastične vrećice, osim vrećica od bioplastike (tu se podrazumijevaju vrećice izrađene od bioizvorne plastike ili od biorazgradljive plastike).

Unatoč tim zabranama jednokratnih plastičnih vrećica od klasične (fosilne) plastike i unatoč izuzecima za bioplastiku, bioplastične vrećice neće dati konačno rješenje prenaglašenog problema plastičnih vrećica.

U izvještaju o provedenom istraživanju naglašeno je da se očekuje godišnji rast tržišta svih vrsta vrećica i industrijskih vreća od 1,8 % u sljedećih 8 godina.




Izvori:
Ceresana: Market Study: Bags and Sacks - Europe (UC-7505)
Plastic and Rubber Weekly: European bag volumes expected to rise
Animated flags



22

uto

04/14

21

pon

04/14

Cosmopolitan.com i Cosmopolitan.hr - usporedba web stranica i profila na društvenim mrežama Facebook i Twitter

anjamihaljevic.blog.hr

Cosmopolitan – američko tiskano izdanje
Cosmopolitan je najprodavaniji ženski časopis na svijetu. Prvi put je objavljen davne 1886. godine u SAD-u kao obiteljski časopis pod nazivom The Cosmopolitan, s posebnim rubrikama za žene. Zatim je transformiran u časopis posvećen literaturi, a tek je 1965. godine, dolaskom legendarne Helen Gurley Brown na mjesto glavne urednice, postao ženskim časopisom. Helen Gurley Brown bila je američka spisateljica i poslovna žena, a čak 32 godine bila je glavna urednica američkog Cosmopolitana, pomoću kojeg se 1960-ih borila za seksualnu slobodu žena, započevši epohu, kasnije nazvanu, seksualna revolucija. Ona je tvrdila da žena može imati sve – „ljubav, seks i novac“. Cosmopolitan kakav nam je danas poznat na više od 150 stranica, izdaje kompanija Hearst Magazines, a od 2012. glavna urednica je Joanna Coles. Popularno zvan Cosmo ima čak 64 međunarodna izdanja, na 35 jezika, a distribuiran je u više od 100 zemalja diljem svijeta. Također, Cosmopolitan ima i digitalno izdanje, web stranicu , a dostupan je i na brojnim društvenim mrežama.



Cosmopolitan – hrvatsko tiskano izdanje
U Hrvatskoj Cosmopolitan izlazi od 1998. godine. Danas izlazi u sklopu jedne od vodećih izdavačkih kuća u Hrvatskoj – Adria Media Zagreb, koja je dio Adria Media Holdinga. Dok je u samom početku, od 1998. do 2010. godine Cosmopolitan izlazio u sklopu izdavačke kuće Europapress Holding. Hrvatski Cosmopolitan izlazi redovito dvadeset i petog svakog mjeseca, a njegova glavna urednica je Marijana Filipović Grčić. Baš kao i onaj američki, i hrvatski Cosmopolitan ima više od 150 stranica, svoju web stranicu i profile na društvenim mrežama.



Ženska publika
Ženski časopisi su vrsta tiskanih medija kojima se zadovoljavaju specifične potrebe ženskog čitateljstva. U samim počecima časopisi su pisali o kućanskim savjetima i o savjetima pri odgoju djece. Razvojem feminizma u ženske časopise postepeno su se uvodile sve škakljivije teme. Tako danas većina ženskih časopisa piše o modi, ljepoti, emocijama, ljubavnim i seksualnim temama. Često se u časopisima pronalaze kulinarski recepti, savjeti o uređenju doma, tračevi iz svijeta slavnih, prijedlozi destinacija za putovanje, knjiga za čitanje, glazbe za slušanje, in mjesta koja valja posjetiti i sl. Naravno, ovisno o tipu žene kojem se časopis obraća i fokus će biti na drugačijim temama. Također, ovisno o tipu čitateljica kojima se obraća, pojedini časopis će kroz sve svoje stranice prikazivati idealnu ženu tog tipa. „Dosadašnja istraživanja novinskog tržišta su pokazala da je ženska publika vrlo zahvalna, vjerna i masovna“ (Vilović, 2001: 1). Upravo je to razlog zbog kojeg se žene smatraju „lakom metom“. Ženska publika često je na meti izdavača koji im nameću bezbroj različitih vrsta revija, magazina i časopisa.


Web stranice
Web stranica američkog Cosmopolitana je šarena te puna fotografija žena i slavnih osoba. Naslovi i bitne stvari označene su ružičastom bojom, koja je zaštitna boja Cosmopolitana. Također, na stranici nema reklama.



Na web stranici hrvatskog Cosmopolitana prvo što uočavamo su dvije reklame koje zauzimaju velik dio prostora. To su reklama za Schwarzkopf i net.hr gdje se nude linkovi na njihove članke. Zaglavlje web stranice je naravno ružičasto. U ostalome je vrlo slična američkoj web stranici.



Rubrike
Web rubrike odgovaraju onima u časopisu. Dakle, rubrike američkog Cosmopolitana su: Veze (Relationships) koja ima podrubrike o ljubavi, seksu i odnosima; rubrika Slavni (Celebs) govori o vijestima s crvenog tepiha, zvijezdama i njihovim večernjim toaletama, makeoverima i sl., rubrika Ljepota i moda (Beauty & Fashion) u podrubrikama donosi sve novosti o make up-u, njezi lica i kose te o trendovima s modnih pista; rubrika Zdravlje (Health) govori o zdravoj i popularnoj hrani i piću te o dijetama i vježbanju; rubrika Posao (Work) donosi savjete vezane uz novac i karijeru; rubrika Cosmo za Latinoamerikanke (Cosmo For Latinas) u svojim podrubrikama donosi novosti iz svih ostalih rubrika na jednom mjestu koje su prilagođene Latinoamerikankama; u rubrici Pretplata (Subscribe) čitateljice se mogu pretplatiti na tiskano ili digitalno izdanje časopisa; a posljednja rubrika u nizu je Osvoji (Win) gdje se čitateljice svojevoljno prijavljuju na nagradne igre, a nagrade su većinom beauty proizvodi.


Rubrike web stranice hrvatskog Cosmopolitana odgovaraju rubrikama u hrvatskom izdanju časopisa, no uvelike odgovaraju i rubrikama s američke web stranice. Dakle, rubrike su: Ljubav & Seks koja govori o vezama i odnosima, a donosi i kolumne profesora Kobaloffa i Štulhofera; rubrika Ja, samo bolja donosi podrubrike o zdravlju, karijeri i ispovijedima čitateljica; Ljepota govorio o zaštiti od sunca; rubrika Moda donosi Look dana, Strašni sud i pomaže čitateljicama u pitanju stila; rubrika Muška posla ima podrubrike 100% muško, Živjele razlike i Bezobrazno zgodan; Celebrity donosi najnovije vijesti i tračeve iz života slavnih; dok rubrika Chill out čitateljicama donosi testove, nagradne igre, odgovore na njihova pitanja i sl.; Fitness izazov govori o prehrani i vježbanju; zadnja rubrika je posvećena Cosmopolitanovom Beauty Awardsu.



Medijska konvergencija
Uz mjesečno tiskano izdanje američki Cosmopolitan ima i digitalno izdanje. Čitateljice se jednostavnim internetskim postupkom mogu pretplatiti na tiskano ili digitalno izdanje. Također, kako bi bio još dostupniji u svijetu novih medija, Cosmopolitan ima u posebnu, besplatnu iPad aplikaciju i izdanje časopisa za iPad. Isto tako, jednostavnim postupkom registriranja čitateljice imaju mogućnost dobivanja besplatnog tjednog Newslettera na njihovu e-mail adresu.

U cilju konvergencije medija i širenja na medijskom tržištu američki Cosmopolitan ima i svoju radijsku stanicu. Naime, Cosmo radio je stanica na Sirius XM Satellite Radio-u, koji je jedan od dva satelitska radijska servisa u SAD-u koji su dio američke radiodifuzijske kompanije pod nazivom Sirius XM Radio Inc. Radio je dostupan svugdje u SAD-u, a prilagođen je i iPhone-ima i iPod touch-evima. Cosmo radio se bavi istim temama kao i časopis, no pokriva i neke značajne evente u zemlji. Radio je aktivan 24 sata na dan, a tijekom svakog radnog dana ima tri programa uživo. To su: Wake up With Taylor od 7 do 11 sati, Cocktails with Patrick od 15 do 18 sati i The Love and Sex Show with Dr. Jenn od 18 do 22 sata.


Američki Cosmopolitan je aktivan i u još jednoj medijskoj niši, tj. u izdavaštvu. To funkcionira tako da urednici Cosmopolitana članke o istoj ili sličnoj temi kompiliraju u knjigu. Tako su neki od naslova: Cosmo's Official Cocktail Book, Cosmo's Sexiest Beauty Secrets, Cosmo Conffesions itd.


Američki Cosmopolitan ima i svoj YouTube kanal na kojem objavljuje razne videe, tutorijale i redovite emisije kao što su: Beauty or Bullshit, Sexy vs. Skanky, Cosmo Live; što je zapravo sastanak Cosmo urednika uživo utorkom u 16 sati. Uz sve navedeno, Cosmopolitan.com aktivan je i na društvenim mrežama.



Čitateljicama u Hrvatskoj dostupno je mjesečno tiskano izdanje Cosmopolitana, a na web stranici dostupno je i 11 stranica aktualnog broja časopisa u digitalnom obliku. Kako zapravo ne postoji pravo digitalno izdanje hrvatskog Cosmopolitana, postoji pretplata samo za tiskano izdanje. Uz ovu šturu medijsku konvergenciju, spram one američke, Cosmopolitan.hr aktivan je i na društvenim mrežama.



Facebook
Američko uredništvo Cosmopolitana poziva čitateljice da na zidu Facebook profila objavljuju i dijele postove vezane uz teme kojima se Cosmopolitan bavi. Ono što uredništvo samo objavljuje na svom Facebook profilu su zapravo linkovi na članke s web stranice i videe s njihovog YouTube kanala. Ukoliko je aktualna neka nagradna igra, pozivaju čitateljice na sudjelovanje. U komentarima ispod objava često odgovaraju na pitanja čitateljica ili ih samo komentiraju.





Facebook profil Cosmopolitan.hr-a zamišljen je kao savjetodavno mjesto u virtualnom prostoru, koje potiče čitateljice na druženje, zabavu i edukaciju. Osnovan je 19. veljače 2013. godine i uredništvu zapravo koristi samo za linkanje članaka s web stranice. Tijekom neke nagradne igre pozivaju čitateljice na sudjelovanje, a za razliku od onog američkog, hrvatsko uredništvo nije spremno na komunikaciju s čitateljicama, ni u komentarima niti u inboksu, u što sam se i sama uvjerila kada sam im slala poruku kako bih saznala godine osnutka američke i hrvatske web stranice, jer ta informacija naime nigdje ne postoji.




Twitter
Twitter profil Cosmopolitan.com-a, kao i Facebook profil, služi samo za linkanje vlastitog sadržaja, tj. za samopromociju. No, ovdje čak retweetanjem dobivaju i besplatnu promociju, reklamu od slavnih osoba koje su aktivne na Twitteru. Na slici ispod je primjer retweeta američke glumice Nine Dobrev. Uredništvo često ažurira svoj profil i vrlo je aktivno na Twitteru, a shodno tome postiže i sve veću popularnost kod čitateljica.





Profil Cosmopolitan.hr-a na Twitteru nema nikakvih slika, već samo običnu crnu pozadinu. Na profilu Cosmopolitan.com-a postoje neke fotografije, hashtagovi, retweetovi i sl. Na Twitter profilu Cosmopolitan.hr-a toga nema. Samo obični linkovi bez fotografija s nekim pojašnjenjem ili najavom onoga što je u linku.




Svima je već na prvi pogled jasno koliko je web stranica američkog Cosmopolitana, općenito gledajući, bogatija, koliko se trude, kako shvaćaju koncept medijske konvergencije. Svugdje su i u svako doba dostupni i aktualni. Društvene mreže koriste za promociju vlastitog sadržaja, no to čine na što zabavniji način, s puno šarenila, fotografija, zanimljivosti i sl. Dok u Hrvatskoj još uopće nije shvaćen koncept medijske konvergencije. Kada uzmete i tiskano izdanje Cosmopolitana u ruke možete uočiti veliki broj novinarskih tekstova koji je samo preveden s engleskog, tj. copy-paste tekst iz prethodnog američkog izdanja.

Izvor:
www.cosmopolitan.com (6. 3. 2014.)
www.cosmopolitan.hr (6. 3. 2014.)
www.facebook.com/Cosmopolitan (6. 3. 2014.)
www.facebook.com/cosmopolitan.hr (6. 3. 2014.)
twitter.com/Cosmopolitan (6. 3. 2014.)
twitter.com/CosmopolitanHR (6. 3. 2014.)
en.wikipedia.org/wiki/Cosmopolitan_(magazine) (6. 3. 2014.)
www.adriamedia.hr/izdanja/cosmopolitan (6. 3. 2014.)
Vilović, Gordana. 2001. Hrvatski ženski tisak : Žena između kuhinje i salona ljepote, Media Online
Vilović, Gordana. 2007. Povijest vijesti. Zagreb: Sveučilišna knjižara

Anja Mihaljević i Petra Plivelić

Gospođo Šuica, jeste li dosljedni?

plasticno-je-fantasticno.blog.hr

Šuica: Plastične vrećice su out,
a prava radnika, potrošača i umirovljenika in


em- Socijalna zaštita radnika je preduvjet za postizanje mobilnosti radnika, stoga pozdravljam usvajanje Direktive koja ide u smjeru unaprjeđivanja stjecanja i očuvanja prava na dopunsku mirovinu između zemalja članica. Kad ova odluka stupi na snagu radnici Unije će već sa 21 godinom početi stvarati za svoju mirovinu što nije zanemarivo ako uzmemo u obzir prognoze da će do 2060. udio osoba starijih od 65 godina porasti sa sadašnjih 17 na 30 posto/em - izjavila je Šuica o poboljšanju mobilnosti i očuvanja prava radnika na dopunsku mirovinu.

img src="http://imageshack.com/a/img841/2306/4d04.jpg" " hspace="10"; border:1px solid black; align="right"; border="2"/>- Jedan od osnovnih uvjeta zajedničkog tržišta je sloboda kretanja proizvoda čija sigurnost nije upitna koji udovoljavaju zakonskim okvirima, no da to neće biti lako potvrđuje istraživanje iz 2012. koje kazuje da 27% potrošača smatra kako značajan broj neprehrambenih potrošačkih proizvoda nije sigurno. Shodno tome, podržavam izvješće koje osigurava preduvjete za funkcioniranje tržišta važne za potrošače i poduzetnike, a neophodno je uspostavljanje jednakih uvjeta, uvođenjem sustava nadzora i kazni u svrhu sprječavanja nedopuštene trgovinske prakse - istaknula je Šuica u raspravi o sigurnosti potrošačkih proizvoda.

- Recikliranje plastičnih vrećica nije doseglo značajnu razinu jer ne postoji odvojeno prikupljanje, njihov prijevoz i proces recikliranja su skupi, no kada se radi o zaštiti okoliša financijski kriterij ne bi smio biti jedini pri odlučivanju. Moraju postojati zajedničke mjere na razini EU koje će implementirati zemlje članice s obzirom na rasprostranjenost plastičnih vrećica, a države moraju preuzeti obvezu o informiranju građana i buđenju svijesti o negativnim učincima - komentirala je Šuica novu regulativu o smanjenju potrošnje laganih plastičnih vrećica.

Otvoreno pitanje autora bloga:
Gospođo Šuica, jeste li doista dosljedni? Znate li da ste svojim dizanjem ruke za ovu Direktivu o ograničavanju potrošnje laganih plastičnih vrećica, dapače, i promotivnom diskusijom upravo doveli u pitanje pravo na rad i do 2000 hrvatskih radnika, 70-tak malih i srednjih hrvatskih tvrtki koje većim ili manjim dijelom u svom proizvodnom programu imaju plastične vrećice? Jesu li to jednaki uvjeti na EU tržištu o kojima ste diskutirali? Jeste li uopće znali o čemu glasate? Znali ste, jer ste dobili sve potrebne podatke, ali nije li bolje štititi tamo nečije tuđe interese nego svoju domovinu, svoje radnike, svoju proizvodnju i svoj okoliš? Vaše populističke izjave da ništa nije skupo za zaštitu okoliša, samo dokazuju da uopće ne poznajete materiju, da uopće ne znate da su plastične vrećice i cijeli sustav postupanja s njima znatno jeftiniji i ekološkiji od onoga što će nastati vrlo brzo s primjenom ove Direktive. Da, biti će skuplje i neekološkije. A samo da ste pročitali.



Izvor:
Dubrovački vjesnik: Šuica: Plastične vrećice su out, a prava radnika, potrošača i umirovljenika in



20

ned

04/14

Artie

nisnepisem.blog.hr

Artieva žena je otišla prije tjedan dana,
sa cijelom zajedničkom ušteđevinom.
Artie pije rum i kolu za doručak.
Artie puno pije uveče.

 photo IMAG0180.jpg

Artie vodi brigu o svome plemenu mladih backpackera,
kaže mi u povjerenju kako mu se ponekad čini da vodi dječji vrtić.
Artie i ja se smijemo poskrivećki.

 photo IMAG0164.jpg

Artie naplaćuje 5 $ dnevno za šator na plaži,
10 $ za šator i 5 Clang piva.

 photo IMAG0167.jpg

Artie nije vlasnik plaže,
i nema dozvolu za kamp.
Šatori su bez blazina,
ja sam na punom pansionu.

 photo IMAG0150.jpg

Artie provodi dane sjedeći u hladovini pred svojom kolibom,
prčka po gitari i pijucka rum-kolu,
dok mu nekoliko članova plemena pravi društvo.
Artie nikada ne dovrši pjesmu.

 photo IMAG0166.jpg

Uveče cijelo pleme sjedi oko vatre,
dok Artie prčka po gitari i pijucka rum-kolu.
Artie nikada ne dovrši pjesmu.

 photo IMAG0176-1.jpg

Artie uzima tubu u ruke samo za specijalne prilike.
Večeras tugaljiva magija Artijeve tube para blagu topsku noć.
Ali samo zakratko,
jer Artie je već popio previše.
Možda je i bolje tako.
Možda je i bolje.

19

sub

04/14

Što se krije u pozadini?

plasticno-je-fantasticno.blog.hr


Naime, Direktiva predviđa da do 2017. godine države članice smanje potrošnju laganih plastičnih vrećica (a njima se prema Direktivi smatraju vrećice tanje od 50 µm) za 50 % u odnosu na potrošnju iz 2010. godine, a do kraja 2019. godine za 80 %.

Iz ograničavanja su izuzete vrećice tanje od 10 µm i dana je preporuka da se iste postepeno zamjenjuju s biorazgradljivim i kompostabilnim plastičnim vrećicama. Državama članicama se dozvoljava da u slučaju da imaju odvojeno prikupljanje biootpada da smanje cijenu biorazgradljivih i kompostabilnih laganih vrećica do 50 %.

img src="http://imageshack.com/a/img845/3820/bqaj.gif" " hspace="10"; border:1px solid black; align="right"; border="2"/>

François de Bie (desno), predsjednik udruženja European Bioplastics izjavio je: "Vrlo smo zadovoljni što je Europski parlament prepoznao vrijednost kompostabilnih trgovačkih vrećica koje će unaprijediti odvajanje biootpada širom Europe. Prebacivanjem s laganih jednokratnih plastičnih vrećica od fosilne plastike na kompostabilne višeuporabne vrećice (u skladu s normom EN 13432) pomoći će odvajanju biootpada sa odlagališta. Stvaranje jasnog pravnog okvira za proizvode od bioplastike značajno će povećati koristi naše industrije prema okolišu, ekonomiji i društvu."


18

pet

04/14

ERF U SURADNJI S...

katarinabosak.blog.hr

Međunarodni Kongres studenata Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta pod nazivom ERFUSS...14' održan je od 11. do 13.4.2014. u prostorijama fakulteta. Na stranicama kongresa piše kako ERFUSS predstavlja želju studenata Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta za timskim radom i multidisciplinarnošću , što se vidi i u nazivu kongresa koji predstavlja kraticu za:“ Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet u suradnji s...“.

https://www.facebook.com/photo.php?v=1425675401021549&set=vb.1393609877561435&type=2&theater


Razgovarala sam s jednom od organizatorica, studenticom rehabilitacije, koja mi je rekla da je ovo otprilike 11 put da se održava Kongres na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu, ali i kako je ovo prvi put da sva tri smjera (logopedi, rehabilitatori, socijalni pedagozi) rade zajedno.

U organizaciji i volontiranju su sudjelovali samo studenti fakulteta, ali su kao sudionici bili pozvani i studenti s drugih fakulteta poput umjetničke akademije, fer-a, učiteljskog fakulteta, psihologije , te studenti iz regije (Srbije, Slovenije, Makedonije, BIH).


Foto:https://www.facebook.com/pages/Me%C4%91unarodni-kongres-studenata-ERFUSs/13936098775614351435

Studenti su na Kongresu mogli sudjelovati aktivno, to jest održati izlaganje, ili pasivno, to jest slušati izlaganja. Izlaganja studenata su bila vrlo zanimljiva, te sam naučila i dosta toga novog s obzirom da to baš i nije moje područje. Neke od tema su bile: Projektni aktivizam skupine mladih Bellbook (neformalna skupina mladih koja djeluje u sklopu udruge za djecu i mlade s poteškoćama „Zvono“ iz Belišća), Razvojno-preventivni centar (za djecu bez roditeljske skrbi-Srbija), Stilovi učenja.


Foto: https://www.facebook.com/pages/Me%C4%91unarodni-kongres-studenata-ERFUSs/13936098775614351435

Osim studentskih izlaganja održane su i interaktivne radionice poput Želim pomoći ali.., Socijalne priče, Psihodrama, Seksualna terapija, a ja sam posjetila radionicu Osobno usmjereno planiranje- MAPS. Kao što i sam naziv govori, osobno usmjereno planiranje ili MAPS odnosi se na stvaranje plana za osobu s poteškoćama. Sastoji se od sedam koraka u kojima dva facilitatora vode fokus osobu i njen krug podrške u stvaranju mape života ranije, sada, željene budućnosti i puta kojim se približiti svojim snovima.


Foto: https://www.facebook.com/pages/Me%C4%91unarodni-kongres-studenata-ERFUSs/13936098775614351435

Na kraju dana su Maja Cepanec i Sanja Šimleša s Odsjeka za logopediju te Damjan Miklić i Fran Petrić s fakulteta elektrotehnike i računarstva održali plenarno predavanje pod nazivom „Uloga robota u dijagnostici i terapiji autizma“.
Kako bi saznala nešto više o robotu razgovarala sam s Damjanom Miklićem. Rekao je kako bi NAO robot Rene služio kao pomoć stručnjacima u otkrivanju autizma.


Foto: https://www.facebook.com/pages/Me%C4%91unarodni-kongres-studenata-ERFUSs/13936098775614351435

Na predavanju sam vidjela kako robot pleše, pa me zanimalo što još robot može. Osim plesa, robot može i pratiti objekte na temelju boje (na primjer, ako obučemo majicu određene boje on će hodati za nama), možemo ga voditi za ruku, može sam hodati i izbjegavati prepreke pomoću ultrazvučnog senzora udaljenosti kojeg ima ugrađenog, može govoriti na stranim jezicima (na primjer, voditi razgovor na engleskom), može igrati Križić-Kružić.


Foto: http://blogs.solidworks.com/teacher/2012/08/2012-cmu-robot-hall-of-famer-nominees.html

Robot Rene ime je dobio po Reneu iz serije 'Allo 'Allo! s obzirom da je i on iz Francuske. sretan


Foto: http://standpointmag.co.uk/counterpoints-july-august-13-no-french-please-patrick-west-englishlish


Izvor: http://www.kongres.erf.hr/.hr/



Katarina Bosak


17

čet

04/14

Cosmopolitan.com i Cosmopolitan.hr - usporedba web stranica i profila na društvenim mrežama Facebook i Twitter

petraplivelic.blog.hr

Cosmopolitan – američko tiskano izdanje
Cosmopolitan je najprodavaniji ženski časopis na svijetu. Prvi put je objavljen davne 1886. godine u SAD-u kao obiteljski časopis pod nazivom The Cosmopolitan, s posebnim rubrikama za žene. Zatim je transformiran u časopis posvećen literaturi, a tek je 1965. godine, dolaskom legendarne Helen Gurley Brown na mjesto glavne urednice, postao ženskim časopisom. Helen Gurley Brown bila je američka spisateljica i poslovna žena, a čak 32 godine bila je glavna urednica američkog Cosmopolitana, pomoću kojeg se 1960-ih borila za seksualnu slobodu žena, započevši epohu, kasnije nazvanu, seksualna revolucija. Ona je tvrdila da žena može imati sve – „ljubav, seks i novac“. Cosmopolitan kakav nam je danas poznat na više od 150 stranica, izdaje kompanija Hearst Magazines, a od 2012. glavna urednica je Joanna Coles. Popularno zvan Cosmo ima čak 64 međunarodna izdanja, na 35 jezika, a distribuiran je u više od 100 zemalja diljem svijeta. Također, Cosmopolitan ima i digitalno izdanje, web stranicu , a dostupan je i na brojnim društvenim mrežama.



Cosmopolitan – hrvatsko tiskano izdanje
U Hrvatskoj Cosmopolitan izlazi od 1998. godine. Danas izlazi u sklopu jedne od vodećih izdavačkih kuća u Hrvatskoj – Adria Media Zagreb, koja je dio Adria Media Holdinga. Dok je u samom početku, od 1998. do 2010. godine Cosmopolitan izlazio u sklopu izdavačke kuće Europapress Holding. Hrvatski Cosmopolitan izlazi redovito dvadeset i petog svakog mjeseca, a njegova glavna urednica je Marijana Filipović Grčić. Baš kao i onaj američki, i hrvatski Cosmopolitan ima više od 150 stranica, svoju web stranicu i profile na društvenim mrežama.



Ženska publika
Ženski časopisi su vrsta tiskanih medija kojima se zadovoljavaju specifične potrebe ženskog čitateljstva. U samim počecima časopisi su pisali o kućanskim savjetima i o savjetima pri odgoju djece. Razvojem feminizma u ženske časopise postepeno su se uvodile sve škakljivije teme. Tako danas većina ženskih časopisa piše o modi, ljepoti, emocijama, ljubavnim i seksualnim temama. Često se u časopisima pronalaze kulinarski recepti, savjeti o uređenju doma, tračevi iz svijeta slavnih, prijedlozi destinacija za putovanje, knjiga za čitanje, glazbe za slušanje, in mjesta koja valja posjetiti i sl. Naravno, ovisno o tipu žene kojem se časopis obraća i fokus će biti na drugačijim temama. Također, ovisno o tipu čitateljica kojima se obraća, pojedini časopis će kroz sve svoje stranice prikazivati idealnu ženu tog tipa. „Dosadašnja istraživanja novinskog tržišta su pokazala da je ženska publika vrlo zahvalna, vjerna i masovna“ (Vilović, 2001: 1). Upravo je to razlog zbog kojeg se žene smatraju „lakom metom“. Ženska publika često je na meti izdavača koji im nameću bezbroj različitih vrsta revija, magazina i časopisa.


Web stranice
Web stranica američkog Cosmopolitana je šarena te puna fotografija žena i slavnih osoba. Naslovi i bitne stvari označene su ružičastom bojom, koja je zaštitna boja Cosmopolitana. Također, na stranici nema reklama.



Na web stranici hrvatskog Cosmopolitana prvo što uočavamo su dvije reklame koje zauzimaju velik dio prostora. To su reklama za Schwarzkopf i net.hr gdje se nude linkovi na njihove članke. Zaglavlje web stranice je naravno ružičasto. U ostalome je vrlo slična američkoj web stranici.



Rubrike
Web rubrike odgovaraju onima u časopisu. Dakle, rubrike američkog Cosmopolitana su: Veze (Relationships) koja ima podrubrike o ljubavi, seksu i odnosima; rubrika Slavni (Celebs) govori o vijestima s crvenog tepiha, zvijezdama i njihovim večernjim toaletama, makeoverima i sl., rubrika Ljepota i moda (Beauty & Fashion) u podrubrikama donosi sve novosti o make up-u, njezi lica i kose te o trendovima s modnih pista; rubrika Zdravlje (Health) govori o zdravoj i popularnoj hrani i piću te o dijetama i vježbanju; rubrika Posao (Work) donosi savjete vezane uz novac i karijeru; rubrika Cosmo za Latinoamerikanke (Cosmo For Latinas) u svojim podrubrikama donosi novosti iz svih ostalih rubrika na jednom mjestu koje su prilagođene Latinoamerikankama; u rubrici Pretplata (Subscribe) čitateljice se mogu pretplatiti na tiskano ili digitalno izdanje časopisa; a posljednja rubrika u nizu je Osvoji (Win) gdje se čitateljice svojevoljno prijavljuju na nagradne igre, a nagrade su većinom beauty proizvodi.


Rubrike web stranice hrvatskog Cosmopolitana odgovaraju rubrikama u hrvatskom izdanju časopisa, no uvelike odgovaraju i rubrikama s američke web stranice. Dakle, rubrike su: Ljubav & Seks koja govori o vezama i odnosima, a donosi i kolumne profesora Kobaloffa i Štulhofera; rubrika Ja, samo bolja donosi podrubrike o zdravlju, karijeri i ispovijedima čitateljica; Ljepota govorio o zaštiti od sunca; rubrika Moda donosi Look dana, Strašni sud i pomaže čitateljicama u pitanju stila; rubrika Muška posla ima podrubrike 100% muško, Živjele razlike i Bezobrazno zgodan; Celebrity donosi najnovije vijesti i tračeve iz života slavnih; dok rubrika Chill out čitateljicama donosi testove, nagradne igre, odgovore na njihova pitanja i sl.; Fitness izazov govori o prehrani i vježbanju; zadnja rubrika je posvećena Cosmopolitanovom Beauty Awardsu.



Medijska konvergencija
Uz mjesečno tiskano izdanje američki Cosmopolitan ima i digitalno izdanje. Čitateljice se jednostavnim internetskim postupkom mogu pretplatiti na tiskano ili digitalno izdanje. Također, kako bi bio još dostupniji u svijetu novih medija, Cosmopolitan ima u posebnu, besplatnu iPad aplikaciju i izdanje časopisa za iPad. Isto tako, jednostavnim postupkom registriranja čitateljice imaju mogućnost dobivanja besplatnog tjednog Newslettera na njihovu e-mail adresu.

U cilju konvergencije medija i širenja na medijskom tržištu američki Cosmopolitan ima i svoju radijsku stanicu. Naime, Cosmo radio je stanica na Sirius XM Satellite Radio-u, koji je jedan od dva satelitska radijska servisa u SAD-u koji su dio američke radiodifuzijske kompanije pod nazivom Sirius XM Radio Inc. Radio je dostupan svugdje u SAD-u, a prilagođen je i iPhone-ima i iPod touch-evima. Cosmo radio se bavi istim temama kao i časopis, no pokriva i neke značajne evente u zemlji. Radio je aktivan 24 sata na dan, a tijekom svakog radnog dana ima tri programa uživo. To su: Wake up With Taylor od 7 do 11 sati, Cocktails with Patrick od 15 do 18 sati i The Love and Sex Show with Dr. Jenn od 18 do 22 sata.


Američki Cosmopolitan je aktivan i u još jednoj medijskoj niši, tj. u izdavaštvu. To funkcionira tako da urednici Cosmopolitana članke o istoj ili sličnoj temi kompiliraju u knjigu. Tako su neki od naslova: Cosmo's Official Cocktail Book, Cosmo's Sexiest Beauty Secrets, Cosmo Conffesions itd.


Američki Cosmopolitan ima i svoj YouTube kanal na kojem objavljuje razne videe, tutorijale i redovite emisije kao što su: Beauty or Bullshit, Sexy vs. Skanky, Cosmo Live; što je zapravo sastanak Cosmo urednika uživo utorkom u 16 sati. Uz sve navedeno, Cosmopolitan.com aktivan je i na društvenim mrežama.



Čitateljicama u Hrvatskoj dostupno je mjesečno tiskano izdanje Cosmopolitana, a na web stranici dostupno je i 11 stranica aktualnog broja časopisa u digitalnom obliku. Kako zapravo ne postoji pravo digitalno izdanje hrvatskog Cosmopolitana, postoji pretplata samo za tiskano izdanje. Uz ovu šturu medijsku konvergenciju, spram one američke, Cosmopolitan.hr aktivan je i na društvenim mrežama.



Facebook
Američko uredništvo Cosmopolitana poziva čitateljice da na zidu Facebook profila objavljuju i dijele postove vezane uz teme kojima se Cosmopolitan bavi. Ono što uredništvo samo objavljuje na svom Facebook profilu su zapravo linkovi na članke s web stranice i videe s njihovog YouTube kanala. Ukoliko je aktualna neka nagradna igra, pozivaju čitateljice na sudjelovanje. U komentarima ispod objava često odgovaraju na pitanja čitateljica ili ih samo komentiraju.





Facebook profil Cosmopolitan.hr-a zamišljen je kao savjetodavno mjesto u virtualnom prostoru, koje potiče čitateljice na druženje, zabavu i edukaciju. Osnovan je 19. veljače 2013. godine i uredništvu zapravo koristi samo za linkanje članaka s web stranice. Tijekom neke nagradne igre pozivaju čitateljice na sudjelovanje, a za razliku od onog američkog, hrvatsko uredništvo nije spremno na komunikaciju s čitateljicama, ni u komentarima niti u inboksu, u što sam se i sama uvjerila kada sam im slala poruku kako bih saznala godine osnutka američke i hrvatske web stranice, jer ta informacija naime nigdje ne postoji.




Twitter
Twitter profil Cosmopolitan.com-a, kao i Facebook profil, služi samo za linkanje vlastitog sadržaja, tj. za samopromociju. No, ovdje čak retweetanjem dobivaju i besplatnu promociju, reklamu od slavnih osoba koje su aktivne na Twitteru. Na slici ispod je primjer retweeta američke glumice Nine Dobrev. Uredništvo često ažurira svoj profil i vrlo je aktivno na Twitteru, a shodno tome postiže i sve veću popularnost kod čitateljica.





Profil Cosmopolitan.hr-a na Twitteru nema nikakvih slika, već samo običnu crnu pozadinu. Na profilu Cosmopolitan.com-a postoje neke fotografije, hashtagovi, retweetovi i sl. Na Twitter profilu Cosmopolitan.hr-a toga nema. Samo obični linkovi bez fotografija s nekim pojašnjenjem ili najavom onoga što je u linku.




Svima je već na prvi pogled jasno koliko je web stranica američkog Cosmopolitana, općenito gledajući, bogatija, koliko se trude, kako shvaćaju koncept medijske konvergencije. Svugdje su i u svako doba dostupni i aktualni. Društvene mreže koriste za promociju vlastitog sadržaja, no to čine na što zabavniji način, s puno šarenila, fotografija, zanimljivosti i sl. Dok u Hrvatskoj još uopće nije shvaćen koncept medijske konvergencije. Kada uzmete i tiskano izdanje Cosmopolitana u ruke možete uočiti veliki broj novinarskih tekstova koji je samo preveden s engleskog, tj. copy-paste tekst iz prethodnog američkog izdanja.

Izvor:
www.cosmopolitan.com (6. 3. 2014.)
www.cosmopolitan.hr (6. 3. 2014.)
www.facebook.com/Cosmopolitan (6. 3. 2014.)
www.facebook.com/cosmopolitan.hr (6. 3. 2014.)
twitter.com/Cosmopolitan (6. 3. 2014.)
twitter.com/CosmopolitanHR (6. 3. 2014.)
en.wikipedia.org/wiki/Cosmopolitan_(magazine) (6. 3. 2014.)
www.adriamedia.hr/izdanja/cosmopolitan (6. 3. 2014.)
Vilović, Gordana. 2001. Hrvatski ženski tisak : Žena između kuhinje i salona ljepote, Media Online
Vilović, Gordana. 2007. Povijest vijesti. Zagreb: Sveučilišna knjižara

Petra Plivelić i Anja Mihaljević

15

uto

04/14

ko je sretan ni struja mu ne fali

durica.blog.hr

probudim se ja danas ujutro, pa dignem, ko i svako jutro, kad ono, trr! nema struje. mane. nema struje ne radi ni bojler. pa nema ni tople vode. nemreš se pošteno ni oprat. a mislila sam i kosu prat. baš mi se nekak nije dalo grijat vodu u rajngli na plinu za prat kosu. oke. nećemo prat kosu. umijem se ledenom vodom, koja mi očito nije pokrenula vijuge, pa krenem malom radit kašicu. sve si ja lijepo ogulim voće, narežem, pripremim uzmem štapni mikser, kad ono neće miskat. koji jarac! neće, pa neće. ups! aaahaaaa! neeeeemaa strujeeee. a, viš, i mikser radi na struju. okej. odvojim ja bananu van zdruckam je vilicom pomiješam s nekim pudnigojogurtom od vanilije ( kupljenim gotovim ), pofurim par keksa da mi se smekšaju i voala! papica za sto. kaj sto. petsto. dobro. to smo riješili. sad bi trebali usisati prašinu. al usisać isto radi na struju, bit će, pa niš od toga. a, kaj, niš, uzmi metlu i metlaj. metlaj. ajde, nekak to ide, mada se sa usisaćem sve to ljepše pokupi i ne vidi. da bar imam onog robota koji sam usisava i da bar taj robot ne radi na struju. onda nemreš ni muziku slušat. a veš mi je napol mokar, jer padala je kiša, pa sam ga morala sušit nutra. misla sam ga malo prosušit na radijatoru i stisnut zpeglom, jer zahladilo je opako. i čeka me još jedan za oprat u mašini. čeka mene i čeka struju. još uvijek je nema. nema ni pranja suđa. zebe me za ruke, a i fakat nema smisla prat suđe u hladnoj vodi. mogu samo flašice prokuhat. ovo drugo nek čeka. struju. kad će ta struja više. nemrem ni komp upaliti da vidim kaj ima novog na blogu i u svijetu i kaj veli zadovoljna. mobitel mi se ugasil, ni njega si nemrem napunit. nemreš niš bez te struje. niš ne radi. jedino one sviralice od maloga sviraju bez prestanka. još im nisu crkle baterije. a moj mali je u pogonu na sve četiri u svim smjerovima, stranama svijeta i zemljopisnim širinama. njemu ni baterije ne trebaju da bude hepi.

14

pon

04/14

Imam fotoaparat, a ne znam kakav...

toco1980foto.blog.hr

Konverzacija u jednom foto-studiju između mušterije i zaposlenice:

- "Dobar dan. Molim vas jednu bateriju za fotoaparat Canon."
- "Koju bateriju?"
- "Za Canon."
- "Znam, ali kakvu bateriju trebate?"
- "Pa za Canon."
- "Ali koji model?"
- "Pa kako vi to ne znate? Pozovite mi nekog tko zna."
(zaposlenica odlazi i ubrzo dolaze natrag ona i šef)
- "Dobar dan. Vi ste šef? Ja trebam jednu bateriju za Canon."
- "A koji model fotoapoarata imate?"
- "Pa Canon!"
- "Imate li uzorak baterije sa sobom?"
- "Ne."
(...)

Pametnomu dosta...

12

sub

04/14

Razdjeli me nježno

teutinaljubav.blog.hr

Slušam te priče o ugradnji razdjelnika na radijatore zbog poradi uštede energije, a nametnuto od drage nam Europe. A kako imam nekakav osječaj, a on me nikada ne prevari, moram i ja koju napisati na zadanu temu.Dakle ovako vam to bilo:
Uselili mi u novi stan tamo negdije drugom polovicom osamdesetih godina. Nova zgrada koju je Babo (Fikret Abdić) gradio dok mu firma iz Velike Kladuše bila na vrhuncu. A toliko je ojačala da je postala jedna od največih proizvođača hrane i opskrbljivača turističkog područja pa time i prijetnja ostalima, pa su Babi firmu sjebali a zgrada ode na tržište. Bila je to jedna od prvih zgrada u Rijeci koja je imala ugrađenu kontrolu potrošnje toplinske energije. Kontrola je vršena sa dva nezavisna sistema: isparivačima na radijatorima i kompjuterskim očitavanjem potrošnje.
Mislim da je nepotrebno spomenuti i da je na svakom radijatoru umjesto običnog ventila bio regulator topline.Kompjutersko očitanje potrošnje toplinske energije. Mjerena je vanjska tamperatura, pa temperatura u hodniku zgrade i na kraju temperatura u stanu. Iz tih je podataka dobivana potrošnja energije po stanu. Mjerenje isparivačima. Na svakom je radiatoru bio postavljen isparivač koji je mjerio potrošnju energije po radijatoru. Svodi se na to da se očita koliko je ulja isparilo iz isparivača u sezoni grijanja, pa se na temelju toga izračuna količina potrošene toplinske energije. Naše je iskustvo bilo ovakvo: Pored svih tih mjerenja i premjeravanja, prvu smo godinu plačali potrošnju po kvadratu, a na kraju sezone grijanja obračunata je stvarna potrošnja pa nam je preplačeno uzeto u obzir u slijedečoj sezoni. Po automatskom očitanju bili smo u preplati nešto preko 30%, a mjereno po isparivačima bili smo u preplati čak 50%! Sigurno vas neće začuditi kada kažem da su nam već nakon prve sezone rekli da je previše komplicirano i skupo skidati isparivače i slati ih na očitanja. Dakle, nakon prve nam sezone njih više nisu računali. Prednost je tih isparivača na radijatorima u tome što je moguče isključiti u stanu sve radijatore koji nisu potrebni ili ih imati uključene samo koliko je to nužno a isparivači registriraju samo tu stvarnu potrošnju. To je zapravo prava štednja energije.
Ma neće vas začuditi ni kada kažem da su nam uskoro rekli i da se pokvarilo automatsko očitanje! Da se sada vratim ovoj akciji obvezne ugradnje razdjelnika, ma šta to značilo. Mislim da to po našem dobrom običaju bude još jedna prijevara potrošača. Najviše će zaraditi oni koji proizvode te razdjelnike i oni koji ih budu postavljali. U svemu će opet najebati potrošači. Platiti će skupo ugradnju, a zatim će im toplane podiči cijenu isporučene kalorije, jerbo u smanjenoj potrošnji budu krenuli sa pričama kako je cijena grijanja preniska i kako nemogu pokriti troškove. Čujem da se priča u kojem će se vremenu razdjelnici isplatiti. No nitko ne spominje da se budu isplatili samo ako toplane budu korektne pa ne budu dizale cijenu da nadoknade zaradu izgubljenu smanjenom potrošnjom. Poučen našim smislom za biznis, čisto sumnjam da toplane budu spale na manju zaradu, već one budu našle razloga podizanju cijena.Da na kraju dodam još i nekorektnost obračuna po kvadratu. U našem stanu na južnoj strani više od polovice radijatora često nije trebalo grijati. Za razliku od nas, susjedi na sjevernoj strani jednostavno nisu mogli ugrijati stan ako nisu rabili i dodatna grijanja stana. Mi smo, kada se tako gleda, naše grijanje plačali daleko iznad onoga što nam je bilo potrebno, a susjedi su se pored radijatora uključenih na maksimum, smrzavali u stanu.
Štedili mi ili ne štedili, morali smo plačati koliko su nam odrezali.
Već godinama živim u zgradi koja nema centralno i mogu reči da mi upoće ne nedostaje.

Statistika

Zadnja 24h

27 kreiranih blogova

506 postova

760 komentara

439 logiranih korisnika

Trenutno

5 blogera piše komentar

25 blogera piše post

Blog.hr

impressum

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se