novi korisnik

kreiraj blog!

registriraj me!

cool

Isključi prikazivanje slika

05

pet

02/16

HRVATSKI ČOVJEK NA SVOM MJESTU

obrucnabacvi.blog.hr

Zlatko Hasanbegović: Naš čovjek!

Posted on 5. Veljača 2016



“Bleiburg nije mjesto žalovanja za Nezavisnom Državom Hrvatskom već za nevinim žrtvama, gospodine Milanoviću.
Kao predsjednik počasnog voda Bleiburga, Ministar neće tolerirati izrugivanja žrtve Bleiburga. Mi nemamo za čim žaliti, jer Hrvatsku imamo i danas, Nezavisnu Državu, na krvlju stvorenu!”



A vi gospodo?

Zlatko Hasanbegović

IZVOR: Stric Ivan
Hrvatsko obrambeno štivo

04

čet

02/16

Kad zakon postane besmislen, njegovo kršenje je jedini izlaz

b3.blog.hr

Dragi kolege, imam za vas savjet. S obzirom da je učiteljica koja je "sudjelovala u incidentu s učenicom" u splitskoj OŠ Dobri zaradila prijavu "zbog remećenja javnog reda i mira" (iako treba primijetiti da ne možeš remetiti nešto čega nema, ali dobro, hrvatski pravni sustav odavno je postao posebna kategorija crne rupe), bilo bi logično, pragmatično, a bogami i u duhu profesije da, kad vam se zalomi ovakav događaj, "nužnu samoobranu" odradite kako treba.

Naime, ako ćete već biti prijavljeni zato jer ste se drznuli braniti sebe ili nekog drugog (poput ravnatelja škole u Klisu koji je prošle godine pokušao obraniti profesoricu kojoj je nasilnik udarao glavom o stol zbog 'ćerine ocjene i, također, zaradio prijavu i kaznu od 300 kuna), onda si bar dajte oduška. Kad ste već samom činom otpora prekršili zakon, onda bar to kršenje zakona odradite zdušno i, ako možete, sastavite napadača sa zemljom da se više ne digne. To je, uostalom, i pedagoško djelovanje. Ne u smislu da je "batina iz raja izašla" nego, jednostavno, dijete treba naučiti da svako djelovanje ima svoje posljedice, da svaka akcija ima reakciju i da, tko pribjegava nasilju, od nasilja bi mogao i gadno nastradati. Štoviše, to je jedan od principa na kojemu je izgrađena civilizacija: ne podiži ruku na bližnjega svoga jer bi ti bližnji tvoj, a i bližnji njegovi, mogli itekako uzvratiti. A neka djeca, zahvaljujući svojim roditeljima, tu veliku istinu nisu naučila. Pa, eto, zato je tu škola da ih nauči.

Neki učitelji će se možda zgroziti nad ovakvim savjetom, navikli na topao i siguran zagrljaj društvene sigurnosti, pravnog sustava ili primisli da se "takve stvari jednostavno ne rade". Takvima treba ukazati na nekoliko ružnih, ali na žalost, istinitih činjenica.

Prije svega, sami ste.

Mnogi, iako su donekle svjesni da nije tako, i dalje žive u iluziji da se nalaze u civilizaciji, organiziranom društvu, pravnoj državi u kojoj vlada kakav-takav red. To, naravno, nije istina. Zapravo, Hrvatska uopće nije pravna država i mehanizmi zaštite pojedinca očito ne funkcioniraju. Zakoni, pravilnici i statuti ne služe postavljanju okvira sustava koji ima neku svrhu (u ovom slučaju obrazovanje), nego kako bi onima koji imaju moć i koji su u hijerarhiji na većoj visini od običnih smrtnika, imali izgovor i pokriće za svoje postupke, kakvi god oni bili.

Zakon o odgoju i obrazovanju nije tu kako bi propisao kako se učitelji moraju ponašati i kako škole moraju funkcionirati. Naime, zakon je nemušt, nesuvisao i u nekim slučajevima konradiktoran sam sebi, a vrlo često i zdravom razumu. Zato njegova svrha nije da uređuje i usmjerava, nego da pomogne inspekciji, ravnateljima i ostalima da nametnu svoju volju i sankcioniraju one koji im se ne povinuju. U nekim slučajevima, naravno, ZOO (jedna od najprikladnijih kratica ikad) služi i tome da korigira neke opće nepoželjne postupke. Ali puno češće se događa da se neki njegovi članci iskoriste kako bi se uspostavilo ponašanje upravo suprotno osnovnoj logici i zdravom razumu, a o funkcioniranju obrazovanja da i ne govorimo.

S druge strane, njime će se najbolje okoristiti upravo pojedinci kojima su dobrobit sustava i obavljanje posla zbog kojeg su tu zadnji prioritet.

I zato, još jednom: sami ste. Iza vas, ako ste savjesni, profesionalni i razumni, ne stoje institucije, ne stoji zakon, pravni "sustav". Iza vas ne stoji ni sudstvo ni Ministarstvo ni agencije, a bogami ni društvo.

I zato, drugo: ako si sami ne pomognete, ako sami na svom radnom mjestu ne posložite stvari tako da budete sigurni i ako sami sebi ne omogućite da obavljate posao onako kako mislite da treba, nitko drugi to neće učiniti za vas.

A to znači da ćete povremeno morati i svjesno kršiti zakon. Nesvjesno ga ionako već kršite i, ako vam dođe dobro raspoložena inspekcija, velike su šanse da će vam nešto naći, pa kad je već tako, onda bar radite onako kako mislite da treba.

Treće: ako ste žena, nemate sreće. Naime, rodili ste se u Hrvatskoj krajem 20. stoljeća što je nesreća već samo po sebi, a još k tome ste i pripadnik spola koji je u sudnicama i na šefovskim mjestima u debeloj manjini i, uz sve to, pripadnik profesije koja je pretežito ženska i, možda i zato, zadnja rupa na svirali. Ako je nešto sigurno na ovome svijetu, to je da ćete u Hrvatskoj manju kaznu dobiti ako ste muškarac koji je naudio ženi nego obrnuto. Suci su velikom većinom muškarci i zato ne čudi nedavna presuda ženi od 62 godine koja je muža koji ju je zlostavljao 40 godina izbola nožem i zaradila tri godine zatvora. Pa, kako god da okreneš, nakon četrdeset godina, napokon će moći mirno zaspati. Isti princip može se primijeniti ovdje: ako ste već osuđeni da dođete u sudnicu muškoj svinji koja je navikla da žena zna gdje joj je mjesto, onda bar iskoristite tu priliku da zakon prekršite s guštom. Problem postaje kompleksniji ako je riječ o krkanu koji je dvostruko veći od vas, ali snađite se, važan je stav, a ponekad i nokti pomažu. Uostalom, autoritet je najvažniji alat nastavnika, a njega nećete steći tako da se sklupčate na podu i primate udarce. Da, nije civilizirano, to ne bi tako trebalo izgledati, ali još jednom, našli ste se u ovom prostoru i u ovom vremenu.

Dakle:

Nemate sreće.

Pomozite si, jer vam nitko drugi neće pomoći.

Sami ste.

Nadamo se da smo pomogli.

03

sri

02/16

Južna Afrika - Hrvatska 2:2 - Europsko prvenstvo u gou

gogame.blog.hr

Go European Team Championship 2015/2016 - 6. kolo - Liga C
Utorak 2. veljača 2016. i ponedjeljak 1.

Rezultati ekipa u 6. kolu Lige-C su:Greece - Iceland 1:3
Portugal - Cyprus 2:2
Kazakhstan - Ireland odgođeno za 29.03.
Slovenia - Spain 1:3
South Africa - Croatia 2:2
Bulgaria - Lithuania 1:3Sa Uužnom Afrikom smo, kao i prošlu sezonu, igrali nerješeno 2:2.
Pogledajmo rezultate po pločama naše reprezentacije:South Africa Croatia 2:2
Victor Guang Chow (RoseDuke) 7.dan - Matej Zakanj (maligo) 4.dan 1:0 (Res.))
John Leuner (jemna) 3.dan - Stjepan Meštrović (GetStrong) 1.dan 0:1 (11,5)
Chris Welsh (sente) 2.dan - Daniel Zrno (quetzy) 1.kyu 1:0 (16,5)
Bili smo crni na parnim pločama.Susret sa Južnom Afrikom je krenuo već u ponedjeljak partijom na prvoj ploči.
Victor po EGD-u je 7. dan, po Pandi je 8. dan, a ima i 1. pro-dan. Igrao je u partiji sa našim Matejom brzo. Vidljivo je bilo
njegovo veliko iskustvo i osjećaj za igru. Matej se trudio u traženju dobrog razvoja. Potrošio je vrijeme za razmišljanje i
ušao u byoyomi. Tada partija kreće u žešće sučeljavanje. U sudaru dviju velikih skupina Matej je bio kraći i tim gubitkom je
predao partiju.
Na drugoj je ploči Zoran igrao sa Andrewom. Odluka je,u toj partiji, pala u završnici kada Andrew greškom gubi važne poene i
Zoran pobjedom izjednačuje rezultat.
Partije su završavale redom kako idu ploče. Stjepan na trećoj balansira kontrolom ploče. Protivnik mu agresivom nastoji
smanjiti efektivu, na što Stjepan taktički uzvraća zarobljavanjem kamenčića i bilježi pobjedu za 11,5 poena. Sada već vodimo
sa 2:1.
Poslijednja završava Danielova partija. Nakon Puno razmišljanja puno prije protivnika ulazi u byoyomi. Tada kreće razvoj
nizbrdo. Iz izgledne pozicije polako prelazi u poraz i tu je konačni rezultat susreta 2:2.
Pogledajmo tablicu nakon šest odigranih kola.Pl. Team G GW 1.2.3.4. Pen + = L Pt
1. Spain 6 20 5 4 5 6 0 5-1-0 11
2. Lithuania 6 16 2 4 6 5 1 4-2-0 10
3. Croatia 6 18 5 4 5 4 0 4-1-1 9
4. Bulgaria 6 13 4 4 4 3 2 4-1-1 9
5. South Africa 6 14 6 1 2 5 0 2-3-1 7
6. Iceland 6 13 4 6 3 0 0 2-3-1 7
7. Ireland 5 10 3 2 2 3 0 2-1-2 5
8. Slovenia 6 9 1 5 3 3 3 2-1-3 5
9. Greece 6 8 1 3 2 2 0 1-1-4 3
10. Cyprus 6 5 2 0 2 2 1 0-2-4 2
11. Portugal 6 3 0 2 1 2 2 0-2-4 2
12. Kazakhstan 5 2 2 0 0 0 0 0-0-5 0U 7. kolu igramo protiv Bugarske u utorak 23. veljače. Biti će to zanimljiv susret.

bl. Muradenu

02

uto

02/16

Antropozofija i oko nje...

budan.blog.hr


Poštovani Boro,

Najleše se zahvaljujem na vašoj
podršci.

Sem naših neprijatelja svi su nam prijatelji. Vi znate da smo
mi otvoreni za javnost i da ne radimo ništa skriveno. Nemam
ništa protiv da naše tekstove preuzimaju i drugi, ali jedino reagujemo u
slučajevima kao što je bio Jani Urbanc i Leo Trojar, i po neki drugi, koji su koristili antropozofiju kao mamac da bi plasirali neke stvari koje su veliko zlo. Naš cilj i jeste da se osposobimo saznanjem da prepoznamo zlo u Svetu i da ga otkivamo. U tom smislu korisimo mnoge tekstove Rudolfa Štajnera, Sergeja O. Prokofjeva, Teri Bordmana ali i ono što radi Katica Radonić. Neznam da li ste pročitali njenu knjigu U vrtlogu zla? Ako niste pišite mi da ste zaiteresovani, ako jeste zainteresovani, i ja ću je zamoliti za to. To se distribuira mejlom i besplatna je. Knjiga je izuzetno vredna.

Ja se sećam da ste mi vi nudili da se učlanim u Udrugu Magicus
i da se registrujem, da bih mogao sam da postavljam tekstove. Ali, smatram da je bolje da to radite sami zavisno od polja vašeg interesovanja.

Takođe, jako je važno da pridobijemo i nove ljude da čitaju antropozofiju preko Mejl Platforme, pa ako imate takve prijatelje pošaljite mi njihove mejlove i ime i prezime. Ja svakoga prethodno pitam, da li želi da prima
Mejl Platformu.

Samo da znate, Mnogo toga se nudi, ali to nije zdravo za čoveka. Bioenergetika, Joga, Ji Đing i slično nisu područja našeg delovanja.

Srdačan pozdrav
Djordje
Savic
-------------
e-mail :
jordisavic@gmail.com
e-mail :
jordisavic@yahoo.co.uk
Mob : +381 63
8059526
skype name : jordi.savic
------------



JUBILARNI BROJ Mejl Platforme


poštovani đorđe,

zanima me dali da nastavim i dalje sa objavljivanjem pisama koje mi šaljete
ili da prekinem sa tim?

bez filozofiranja kratko i jasno odgovorite mi. kompjutera nemam i koristim
se kud stignem, tako i sad.

hvala vam za sve do sada učinjeno sa vaše strane!

lp, borivoj

----------------------------------------

Feb 1 at 10:04 PM
Poštovani Borivoje,

Samo slobobodno nastavite da to objavljujete. To što objavljujemo je sve
javno i nemamo tajni.

Hvala vam na poverenju. Želim vam da prevaziđete probleme koje imate.

Srdačan pozdrav
Djordje Savic
------------------
e-mail : jordisavic@gmail.com
e-mail : jordisavic@yahoo.co.uk
Mob : +381 63 8059526
skype name : jordi.savic
------------------

Lp, Borivoj
http://budan.blog.hr/


30

sub

01/16

Stvaranje sastavka

sjedi5.blog.hr

Stvaranje sastavka uvijek je bio problem djeci i u razrednoj i u predmetnoj nastavi a mnogima i u srednjoj školi i na fakultetu. Gramatika se da naučiti i izvježbati no kod pisanja sastavka naravno da pomaže vježba, ali treba imati kako neki kažu i dar izražavanja ili „žicu“. No ta „žica“ za stvaranje može biti duboko u djetetu skrita i treba pronaći pravi način da se dijete oslobodi i napiše ono što misli, pravilno i jasno, onako kako učitelj želi. Za dobar sastavak treba dočekati 3. i 4. razred i treba se puno naraditi na području izražavanja. Kod ispravljanja sastavaka ne bi trebalo previše gledati na gramatičke i pravopisne greške već: stil, ljepotu izraza, slaganje rečenica smislenim redom, upotrebu usporedbi, ukrasnih pridjeva, nizanje događaja…

Već od 1. razreda mališane se uči usmeno i pisano izražavati, a razni književno-umjetnički tekstovi koji se obrađuju i lektira potpomažu bogaćenju rječnika i uspješnosti usmenog i pisanog izražavanja.
Nekoć se u školama puno prepisivalo i to prepisivanje raznih književno-umjetničkih tekstova, ma kako dosadno bilo, imalo je za cilj osim uvježbavanja lijepog i urednog pisanja, usvajanje različitih oblika izražavanja. Samim procesom prepisivanja usvajali smo vrednote izražavanja, zapamćivali usporedbe, metafore, rečenične zakonitosti i slaganje rečenica u jednu smislenu cjelinu, ulomak i sastavak.
Danas se metoda prepisivanja malo koristi u nastavi. Djeca jednostavno negoduju, a ono što i prepišu toliko je neuredno i pogrešno, da učitelju bude žao što je taj zadatak i zadao.

No djecu možemo privoljeti na takav zadatak dajući im mogućnost da dopunjavaju već započete priče, opise, sastavke. Ako rade u grupi lako će riješiti i najveće izazove i sastavak koji su uobličili rado će pročitati i prepisati. Prije nego što sastavak prepišu, učitelj bi trebao dati svoje primjedbe i ispravke, tako da bi svaka grupa, na kraju trebala dobiti zasluženi pljesak. Kad djeca uvide da je ono što su oni stvorili uspješno, rado stvaraju na sve načine koje im vi učitelji priredite.


moja uvodna priča


zadatak za djecu, rad u grupi

Iako je „žica“ za stvaranje važna, ona nije presudna da jedno dijete prosječnih mogućnosti bude vrlo uspješno u pisanju sastavka. Na nama učiteljima u razrednoj nastavi jeste da sva potrebna znanja koja trebaju znati o pisanju sastavka dobiju od nas, jer u višim razredima nema učenja sastavljanja. U višim razredima moraju znati sastavljati na zadanu temu.

Problem je kad mladi neiskusni učitelj želi dobiti odličan sastavak i to za kratko vrijeme. Vrijeme kojim mi učitelji razredne nastave raspolažemo su 4 godine, i imamo dovoljno vremena da ga dobro iskoristimo.
Svaki razred nosi svoje dobne mogućnosti izražavanja i kad ih je učitelj svjestan nikada neće biti nezadovoljan. A ako jedna generacija izađe kao nepismena i nesposobna za sastavljanje, velika je vjerojatnost da smo mi učitelji negdje zakazali. No moram reći i drugu stranu medalje: postoje generacije i generacije.

Vježbanje izražavanja kroz raznovrsne metode razvija dječju spoznaju o stvaranju kao zanimljivom i lijepom. Djeca vole: igre stvaranja i prevrtanja riječi, dopunjavanje rečenica, stvaranje pjesničkih slika, dodavanje glagola, imenica ili pridjeva već započetom sastavku, ispravljanje netočnih priča i sastavaka, dovršavanje i preoblikovanje priča… Eto načina da se uključe samostalno, a opet da prepišu književno-umjetnički tekst bez negodovanja.




Djeca su meni pročitala svoje uratke, a ja njima svoj sastavak.

Kada želim nešto stvarati s djecom, najprije sjednem za računalo i napišem nekoliko sastavaka koja bi mogla biti primjerena za tu dječju dob. Ponekad napišem i svoj sastavak kao uvodni poticajni tekst.
Zatim sastavak na kojem će raditi djeca, preuredim tako da ga djeca mogu dopunjavati. (Takvih primjera ima u Čopovoj knjizi Pismene vježbe i sastavci i Rosandićevim Pismenim vježbama.)

Koliko je netko kreativan u Hrvatskome jeziku i nije tako lako uočiti, kao npr. u Likovnoj kulturi, jer djeca se ustručavaju usmeno i pisano izražavati. Od silnih ispravaka riječi i rečenica, koje doživljavaju od strane nas učitelja, većina ima sliku o sebi da ne zna govoriti i odmah prihvaća i činjenicu da ne zna ni pisati tj. sastavljati.

Ja sam veliki tremaroš i kad dobijem zadatak ispred sebe, znam toliko blokirati da čak ne mogu pročitati zadatak. Ima puno djece slične meni, zato zagovaram zajednički rad u paru ili grupici od 3 ili 4 učenika.


detaljan plan s natuknicama




plan s natuknicama



Ovo je jedan od načina kako razvijati dječje izražavanje. Ako niste baš voljni stvarati sastavke možete izabrati bilo koju priču, bajku ili pjesmicu i preoblikovati je tako da je djeca dopunjavaju ili preoblikuju. Dobit ćete zanimljive rezultate.

Kada djeci razredne nastave dati da npr. samostalno napišu sastavak uz pomoć sličica ? Tek kad ste isto sastavljanje dobro usmeno i pisano zajedničkim snagama dobro izvježbali. Dakle u drugom razredu osnovne škole prvo treba dobro zajednički izvježbati sastavljanje uz pomoć sličica, a tek onda od djece tražiti da isto sami učine.

U drugom i trećem razredu uvodi se i pisanje obavijesti i opisivanje. Svi ti oblici usmenog i pisanog izražavanja zahtijevaju prethodnu zajedničku vježbu, barem na dva primjera.
Zajedničko sastavljanje, u kojem sudjeluje cijeli razred, jedna je od metoda koju često primjenjujem. Iscrpljuje, zahtijeva veliku koncentraciju i umješnost učitelja, ali urodi plodom.

Kako se pripremam za taj sat ? Napišem kod kuće sastavak, dva, na zadanu temu uz zadani plan, koji je po svojem sadržaju i opsegu prilagođen određenom uzrastu. Zatim putem pitanja i podpitanja vodim djecu prema željenom cilju. Najsretnija sam kada me oni odvedu van okvira mojeg sastavka, jer to znači da su uključeni, da surađuju i da imaju ideja. Zajednički oblikujemo rečenicu po rečenicu i pišemo u pisanke.

Stvaranje sastavka osim sa zadanim planom, pitanjima ili natuknicama može se sastavljati i sa počecima rečenica. To je jako zgodno kod prepričavanja određenog teksta. Učenicima se pročita tekst, analiziraju ga, a zatim im damo samo početke. Na taj ih način učimo da ne ponavljaju uvijek iste riječi. Svi znamo da djeca učestalo ponavljaju riječ onda. Ovako nauče da mogu reći i drugačije: nakon toga, na kraju, poslije, zatim, uvidješi, shvativši, drugog dana, naposljetku…

I sasvim nova priča se može sastaviti sa zadanim počecima. Djeca trebaju pročitati tekst koji nije dovršen, shvatiti o čemu je riječ, porazgovarati o temi i zatim u grupicama mogu ga dopunjavati. Veoma su se radovala ovom obliku rada i bila vrlo uspješna. Naravno da je okosnica priče učiteljeva zasluga, ali djeca su dobila mogućnost da nešto promijene, dodaju i što je najvažnije nije im na kraju bilo teško da tu istu priču koja ima kako bismo rekli i glavu i rep ( uvod, zaplet i rasplet ) i prepišu.


tekst na kojem su djeca radila



Nakon ove priče i Sata razrednika na kojemu smo pričali o humanosti jedan učenik je samoinicijativno sebi zadao zadaću rekavši da će on napisati svoju humanu priču. Naravno da je dobio peticu.



Jadranka Žderić u svojim radnim listićima Govorimo, čitamo, pišemo hrvatski III i IV ima puno primjera na kojima se djecu potiče na stvaranje i bogaćenje rječnika.

Priče o kućnim čudovištima Stanislava Marijanovića također su dobar poticaj za stvaranje jer djeca imaju uzor, obrazac po kojem mogu nadograđivati svoje ideje.

Po uzoru na tekst Žurigrad (Bina Sampe Žmavc) i pjesmu Trčigrad (Stanislav Feminić) u više generacija napravila sam više različitih sastavaka: Plačigrad, Zaraza u Tužnogradu i Smjehograd se razbolio.



Još jednom ću napomenuti da se ne smijemo obeshrabriti. Ma koliko se mi učitelji trudili pri pripremi za sastavljanje, koja je jedna od najtežih priprema, djeca su štura u izražavanju i ne smijemo očekivati previše. Rijetka su djeca u razrednoj nastavi koja sipaju pridjeve i usporedbe, koja sastavljaju s lakoćom, čiji sastavci obiluju opisima. Mi smo tu da ih usmjerimo kako bi usvojili ustrojstvo rečenice i koncepciju sastavka. Trudimo se da oslobode svoju maštu, ali kada će netko „propisati“ to je individualno i najčešće se to dogodi u višim razredima.

Zato je potrebno djecu što više izlagati književno-umjetničkim tekstovima. Svako čitanje je dobrodošlo, i ono roditeljsko i ono samostalno.
Poželjno je i da se za potrebe jezika (gramatike) koriste književno-umjetnički tekstovi. Zašto na satu obrade velikog početnog slova u nazivu ulica i trgova, uvod ne bi bio neki sastavak, neka priča?



A kad vam potonu sve lađe i pomislite da nikada nećete od djece dobiti jedan vrlo dobar sastavak, napišite ga zajednički, i vidjet ćete da u djeci ima potencijala. Kad se male ruke slože, sve se može, sve se može. Vi ćete biti zadovoljni, oni sretni svojom uspješnošću. A ako je rad vrlo uspješan dobro ga je staviti i u školski list. To je još jedan poticaj za stvaranje.



A sada za kraj jedna bezvezna priča koju nisam namijenila djeci već vama da vam oraspoložim.

Bezvezna priča

Danas se osjećam bez veze, a to je idealna prilika da vam ispričam bezveznu priču.

Bio jednom jedan grad u kojem je sve bilo bez veze. Neboderi su bili bez veze jer nisu imali lift, ulice su bile bez veze jer su sve bile slijepe, bez raskršća i poveznica. Slastičarnice su bile skroz bez veze jer u njima nije bilo slatkih kolača već nekih bezveznih gorkih lizalica koje je radila slastičarka Zvonka . Sve u svemu bezvezno do zla boga. U gradu su živjeli sve neki bezveznjakovići koji su dosadili svima oko sebe svojim bezvezarijama pa su živjeli svi osamljeno, dakle nisu bili u vezi. U tom gradu ni telekomunikacijske veze nisu radile pa nije bilo interneta, a to znači ni facebooka, you tubea, raučunalnih igrica i blogova - totalno bez veze. Nitko s nikim nije komunicirao jer su pukle telefonske veze, pa tako slastičarka Zvonka nikako nije mogla javiti Meli da je zgotovila krempite, a ta je informacija bila od životne važnosti. Situacija u gradu je bila toliko ozbiljna da su bradonje bili bez brade, glavonje bez glave, svjetiljke bez svjetla, knjižnice bez knjiga, a škole bez školaraca. Čak nije bilo ni svitanja ni sutona, veze između dana i noći, pa su Bezveznjaci, stanovnici Bazveznog Grada, naglo ustajali i naglo lijegali. Nisu se mogli ujutro protezati i lješkariti u krevetu ni prenemagati pred spavanje. Dani su im prolazili u bezveznom dosadnom radu koji se sastojao od rada bez veze do bez veze na kvadrat.

I grad bi tako još dugo bezvezario da se jednog dana u grad nije uselila Veza. Odmah nakon njenog dolaska proradile su sve tramvajske i autobusne veze u gradu, ulice su se međusobno povezale, telekomunikacije proradile, a što je najvažnije slastičarka Zvonka je pravila najsočnije slatke kolače.

I što je još sve Veza promijenila smislite sami. Meni je ova priča i tako bez veze pa zaključujem da je vrijeme da napišem KRAJ. Baš sad kad je najzanimljivije ? Bez veze !

1. Otvoreno prvenstvo Zagreba - 20. i 21. veljače 2016.

goturniri.blog.hr

Igra se u mjesnom odboru u novom Zagrebu u Aleji pomoraca 17. To je četvrti neboder od pet iza doma zdravlja u Sigetu. Ulaz je sa stražnje strane iz parka. U blizini nebodera se nalazi i Interspar.


Na slici je mjesto igre

Vrijeme za igru: 60 minuta po igracu.
Byoyomi: 3x30 sekundi
Komi: 6,5 poena
Sve partije su ravnopravne. Turnir se boduje kao A klasa.

20.2. Subota:
9:30-10:00 registracije
10:00 prvo kolo
13:00 drugo kolo
16:00 treće kolo

21.2. Nedjelja:
10:00 četvrto kolo
13:00 peto kolo
16:00 proglašenje pobjednika

Nema pristupnine i svi su pozvani.
Kao pomoć organizatorima a i natjecateljima stavljen je popis najava dolazaka. Najave a i sva ostala pitanja možete slati na mato.tausan@gmail.com ili na facebooku u inbox. Najava nije obavezna.

Popis do sada najavljenih igraca: 1. Lovro Furjanić 3.dan Karlovac
2. Zoran Mutabžija 2.dan Zagreb
3. Sead Bačevina 1.kyu Zagreb
4. Vigor Grego 1.kyu Rijeka
5. Zvonko Bednjanec 2.kyu Velika Gorica
6. Mladen Smud 2.kyu Velika Gorica
7. Nikola Primetica 3.kyu Zagreb
8. Mirta Medak 5.kyu Zagreb
9. Damir Medak 5.kyu Zagreb
10. Marko Ugarčina 6.kyu Zagreb
11. Davide Bertok 7.kyu Trieste
12. Mato Taušan 8.kyu Zagreb
13. Robert Medak 10.kyu Zagreb
14. Vladimir Ribičić 11.kyu Karlovac
15. Damir Kovačević 13.kyu Zagreb
16. Luka Vračan 14.kyu Velika Gorica
17. Nikola Srkoč 19.kyu Zagreb
18. Stjepan Medak 19.kyu Zagreb Organizatori:
Mato Taušan i Nikola Srkoč.

29

pet

01/16

Kriva je afrička šljiva

animanostra.blog.hr

Smiju li žene odabrati abortus kad ne žele ili nemaju uvjete za dijete?
Tema je to bila večerašnje emisje Uvijek kontra kada su dva muškarca Igor Zidić i Igor Mandić gotovo autistično slušali razgovor i argumente jedne Željke i jedne Bojane sa suprotnim stavovima;

Čitam ovih dana, da samo troje ginekologa u Vinogradskoj pristaje izvršiti abortus u optimalnim, bolničkim uvjetima. Ne znam kako je u drugim gradovima, ali znam, da se abortusi rade u privatnim ordinacijama, čak štoviše, u emisiji je naveden podatak, da se daju imena liječnika kome se može javiti žena u " popodnevnim satima"!
Znači, abortusi se rade i naplaćuju. Siva ekonomija cvate, državna tijela zatvaraju oči i sve je ( kao ) u redu.

Loše smo mi društvo: vrlo kontradiktorno u stavovima i razmišljanjima.
Neka načela se samo proklamiraju kao sveta i ispravna, dok ti i takvi "ispravni" rade ilegalno i bogate se na račun neznanja, neupućenosti i mladosti koja ne zna osnove zdrave spolnosti.

Jesmo li zatajili kao društvo živeći po dvostrukim kriterijima?
Jesmo dakako : emisija je završila bez završetka, jer, zaraćene ženske strane nemaju ni približno dodira u mišljenjima, a muškarci, dva Igora, ostali su zaprepašteni i bez komentara.

PS: mislim da je vrijeme da prestane reklamiranje afričke šljive s kojom " ne pada" a i Tensilena s kojim je ugodno i sretno življenje u obitelji

Šamar

samosvoja.blog.hr




Odmak me odmaknuo od teme koju sam htjela napisati.

pa evo neke veze.. upravo se na tv-u raspravlja o Zakonu o
pobačaju.

Zar će država određivati ko će i kada roditi, da li smije ili
ne smije roditi ? Stvarati siročad?
.
Zar svatko nema pravo na svoju privatnost i donošenje odluka!

Žene su uvijek znale kako će riješiti trudnoću ako su bile prisiljene
na to zbog okolnosti...ilegalno, postajale ne plodne ili čak i umirale.

Potrebno je to ??

Zagovara se da se pobačaj neće moći napraviti u bolnici?

Gdje su tu prava žena?

Postavlja se pitanje prava na život? Kakav život?

I prije nego bi došlo na svijet bilo bi poraženo.
Pred vratima, u kantama za smeće, u sirotištima
bez ljubavi...ne bi se vidjelo u očima svoje majke..

Većinom.

Da se djeca u školama uče o seksualnom odgoju,
kako se zaštiti od trudnoće, bilo bi puno bolje jer takve informacije
ne mogu dobiti u svojim konzervativnim obiteljima, gdje se zapravo
sve uči od malih nogu...jer to je, kao... sramota.

Jer mami nikad tata - vrući mupšterija, nije vidio nogu a rodila petero
djece ccc jadnica, ni ona sva zajapurena ne zna šta je to khurac.ccc

Pravi kažin majke mi.

Država nas šamara svakako, porezima, ovrhama pa sad još žele i
da rađamo !!!

Ko će roditi dijete kad nema ni za svoj opstanak a kamo li djetetov?

Ali nije samo država kriva, poduprta je nama, stokom krupnog
zuba...u popriličnom broju. Žalosno!

Zato živjeli kondomi i antibebi pilule.

PS:

Neću više pisati da se ne naljutim,
i da mi netko ne stane na papak jer
sam ja već nekima stala.


28

čet

01/16

Računalni program AlphaGo pobijedio Fan Huija (2p), europskog prvaka u gou, rezultatom 5:0

gogame.blog.hr

Srijeda, 27. siječnja 2016. godine, ostat će zasigurno zapamćen kao povijesni dan za go. Sama činjenica da je Fan Hui (2p), aktualni europski prvak u gou izgubio svih pet partija od računalnog programa AlphaGo kojeg je razvila tvrtka Google DeepMind (zanimljivo, Google je tvrtku DeepMind kupio prije točno godinu dana) i nije presudna vijest. Pravi test, ekvivalentan pobjedi programa DeepBlue nad svjetskim šahovskim prvakom Garijem Kasparovom 1997. godine, tek se treba dogoditi: meč s Lee Sedolom (9p), jednim od najboljih svjetskih igrača u zadnjih 10 godina, planiran je za 8. ožujka 2016. godine. Nagradni fond je sitnica od milijun dolara za pobjednika.

Sljedeća slika pokazuje procjenu odnosa rejtinga za računalne programe i određene kategorije igrača. Pitanje je samo kojom brzinom računalni program može "učiti" i do koje razine može povećati svoju "snagu".



Najvažnija stvar koja se dogodila 27. siječnja 2016. godine je do sada nezapamćeni interes svjetske javnosti za igru go ("najveći izazov za računalne programe i umjetnu inteligenciju").

Prvo, naslovnica najvažnijeg znanstvenog časopisa na svijetu "Nature" prikazuje go-ploču uz veliki naslov "All Systems Go" uz urednički uvodnik pod naslovom "Digital intuition" kao i znanstveni članak pod nazivom "Mastering the game of Go with deep neural networks and tree search", kojeg potpisuje ukupno 20 autora.



Članak u časopisu Nature

Drugo, vijest je istog dana objavljena u svim mogućim svjetskim medijima s manje-više zanimljivim pozitivnim komentarima o samoj igri:

Vijest na stranicama časopisa Nature,
MIT technological review,
Wired.com,
Bloomberg,
Scientific American,
Službeni Google blog,
The Guardian,
Le Monde (na francuskom, ali pametni znaju čemu služi Google Translate)



Osvrte su objavili i Financial Times (vijest na ft.com), International Business Times (IBM Times), Zeenews India (Članak), The Economist (članak), kao i bezbrojni drugi mediji na svim mogućim jezicima.

Naravno, zanimljiv je BBC s dosta video materijala: http://www.bbc.com/news/technology-35420579.

Britanska go federacija objavila je također zanimljive vijesti:
Press Release

Američka go federacija objavljuje članak pod naslovom "Game Over? ... " s poveznicama na sve partije meča:
https://www.usgo.org/news/2016/01/alphago-beats-pro-5-0-in-major-ai-advance/

Irska go federacija objavila je i poveznicu na televizijski komentar:
http://www.irish-go.org/2016/01/28/google-deepmind-alphago-defeats-fan-hui-5-0/

Zanimljivi članci se mogu naći i na drugim blogovima o gou:
https://gogameguru.com/alpha-go-fan-hui/
http://gooften.net/2016/01/28/the-future-is-here-a-professional-level-go-ai/

U Hrvatskoj su vijest objavili na:
http://net.hr/tehnoklik/vijesti-tehnoklik/umjetna-inteligencija-racunalo-bolje-od-profesionalca-u-najkompleksnijoj-igri-na-svijetu/,
Jutarnji list,
http://www.bug.hr/vijesti/umjetna-inteligencija-pobjeduje-gou/150049.aspx
Jutarnji nastavlja: Google vs. Facebook

Treće, ovu erupciju informacija o gou treba svakako zahvaliti činjenici da su "u igri" odjednom najbogatije svjetske mega-korporacije. Izgleda da su u utrci tko će prije razviti dovoljno dobar računalni program za go sudjelovali Google i Facebook (možda i još neki veliki igrači). Pomalo to podsjeća na utrku između Engleza i Norvežana u osvajanju Južnog pola 1911. godine...

Mark Zuckerberg piše o gou (naravno na Facebooku)

Nekad je šah bio privlačan kao hladnoratovska igra (meč u Reykyaviku 1972. u kojem je Robert James Fischer pobijedio Borisa Spaskog). U gou tako nešto teško možemo zamisliti (iako su "borbe" između kineskih i japanskih veličina u prvoj polovici 20. stoljeća rezultirale izvanrednim književnim djelima i filmovima).

Međutim, novi uzlet, naročito na zapadu, šah doživljava 1997. godine kad je meč između računalnog programa DeepBlue (kojeg je razvio IBM) i Garija Kasparova izazvao pravu senzaciju i lavinu vijesti i članaka o igri koja do tada u zapadnim zemljama nije bila naročito važna (naročito sponzorima).

Vidjet ćemo vrlo brzo koliko dugo će medijska pažnja potrajati i koliko će dodatnog interesa javnosti, sponzora i novih igrača generirati ...

Damir M.

The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits

izvanredni.blog.hr

Već je 1970. godine Milton Friedman naglasio „Društvena odgovornost poduzeća je povećanje profita.“ Upravo ta izjava dovodi u pitanje postojanja prave društvene odgovornosti ili je njezino postojanje isključivo formalno. Često poduzeća najprije određuju područja na kojima se zahtijeva društvena odgovornost: ljudska prava, tržište (potrošači, dobavljači), radno mjesto (zaposlenici), okoliš, zajednica i etika.

Kako se definira društvena odgovornost menadžera jednog poduzeća? Da li je njegovo društveno odgovorno poslovanje u interesu njegovih poslodavaca? Menadžer može povećavati cijene proizvoda kako bi se spriječio rast inflacije (iako bi podizanje cijene proizvoda bio najbolji potez za poduzeće); može povećati izdatke za zaštitu okoliša iznad iznosa koji je u najboljem interesu za poduzeće; može zaposliti dugotrajno nezaposlene radnike umjesto bolje kvalificiranih kako bi utjecao smanjenju siromaštva. Svaki od navedenih primjera podrazumijeva trošenje tuđeg novca u svrhu postizanja društvene dobrobiti. Ako takvim djelovanjem smanjuje zaradu dioničara, on troši njihov novac. Ako podiže cijene kupcima, on troši novac kupaca. I u konačnici, ako smanjuju nadnice zaposlenika, on troši njihov novac. U tom kontekstu menadžer izvršava obvezu društvene odgovornosti, umjesto da ispunjava svoju funkciju kao zaposlenik, dok bi zapravo dioničari, zaposlenici, i kupci mogli samostalno trošiti svoj novac za ostvarivanje društvenih ciljeva.
Postavlja se pitanje čije stakeholderski interesi zapravo zadovoljavaju prilikom društveno odgovornog ponašanja. Ne zaživi svako društveno odgovorno ponašanje odaziv javnosti, ali percepcija javnosti o društvenom odgovornom ponašanju mijenja navike potrošača u većini slučajeva.
Odavno je poznata kontroverza glede izrabljivanja radne snage trećih zemalja od strane tekstilne industrije, interes za taj aspekt društvene odgovornosti nekako prođe nezamijećen. Uglavnom to bude jedna ili dvije vijesti na dnevnim portalima, i idući dan prođe u zaborav. Postoje brojna istraživanja, studije za brojna pouzeća uključena u taj skandal, ali njihovi profiti i dalje ostaju netaknuti. Mi kao potrošači svoj interes (jeftina roba za malo para) stavljamo iznad društvene odgovornosti prema nekom djetetu od 12 godina koje je izradilo taj proizvod u oskudnim uvjetima za naknadu koja nije ni spomena vrijedna.

Žalosno je da se jedan student na kraju semestra, nakon odslušanog predmeta Društveno odgovornog poslovanja zapita postoli li zapravo društvena odgovornost ili je društvena odgovornost samo krinka ispod koje se krije ništa drugo nego želja za profitom.
Naravno, nesumnjivo je da ima onih koji s primarnim ciljem ostvarivanja društvene odgovornosti ostvaruju profit, sve je jači glas stručnjaka, zviždača, boraca za ljudska prava, zaštitu okoliša...
U duhu optimizma (ipak je danas Hrvatska rukometna reprezentacija izvela ČUDO u Poljskoj) nadajmo se da će svijest o važnosti društvene odgovornosti postati ključno pitanje poslovanja te da bez njega neće biti moguće ostvarivanje profita.

27

sri

01/16

Kako sam postao superjunak

cunnilingus.blog.hr

PIŠE: TONI

Sandru sam upoznao kada sam se preko student-servisa zaposlio u jednoj telekom firmi. Ja sam preko telefona glumio servisera sa evergreenima poput: "Isključite i ponovo uključite uređaj" i "Došlo je do greške na optičkoj mreži, popravak je u tijeku". Sandra je bila voditeljica marketinga, dvanaest godina starija, crvenokosa, uvijek profesionalna dama. Šefica. Trebala su mi tri mjeseca staža da započnem ikakav neformalni razgovor s njom, no i tada je djelovala užurbano i nezainteresirano.

Jednog dana je iz vedra neba pitala: "Što treniraš?" Odgovorio sam protupitanjem: "Kako znaš da nešto treniram?" Prokomentirala je moje ruke, a ja sam se samo šeretski osmjehnuo, popio gutljaj kave ne skidajući pogled s nje i izašao iz kuhinje. Tada je počeo lov. Iako sam čitavo vrijeme vjerovao da ja lovim nju iz današnje perspektive mi se čini da je prije ona bila lovac, a ja lovina. Osmjesi, sitni dodiri i igranje kosom su bili savršen odgovor na moje "nevine" šale i aluzije. Sve dok jednog dana nije odlučila provjeriti da li blefiram kada govorim da nemam uzalud tako jaku vilicu riječima: "Ne vjerujem dok se ne provozam".

Tu noć se provozala. Dovoljno dugo, da je išla autom stigla bi iz Zagreba u Zadar. No nije bilo auta. Samo moja kreativnost, tople usne i lutajući jezik. Njenu profesionalnu hladnoću je zamijenila vrućina, ubrzano disanje i uzdasi. Prolazila je prstima kroz moju kosu i drhtala dok sam ja marljivo gradio svoju priču poljupcima ispod pupka, škakljenjem njenih prepona vrhom jezika, laganim cuclanjem usana i kruženjem oko klitića. Nisam žurio, izazivao sam svaku reakciju koju mogu dobiti. Izluđivao sam ju koliko god sam mogao. A ona je to nagradila predivnim glavnim jelom za ego svakog muškarca: snažnim, glasnim orgazmom. Uzvratio sam skupljanjem svake kapi njenih slatkih sokova i svoju radišnost zapečatio poljupcem na venerinom brežuljku od kojeg se sva naježila.

S velikim osmijehom od uha do uha se okrenula prema meni i šapnula: "Wow, mali... Ti bi ovo trebao raditi profesionalno. Ionako ne znaš ništa popraviti preko telefona."
Nasmijao sam se i u šali rekao: "Da, vjerojatno bih ostvario blistavu karijeru."

Who would have guessed...




(yeuphonic.com)

Trijumvirati kroz povijest

sempercontra.blog.hr

Trijumvirat je savez ili sporazum trojice ljudi, koji imaju zajednički cilj i međusobno se pomažu da bi ga ostvarili. Do sada su u povijesti bila poznata dva trijumvirata: Prvi i Drugi.


Prvi trijumvirat sklopili su Gaj Julije Cezar, Gnej Pompej i Marko Licinije Kras. Njihov cilj je bio da zauzmu najviše položaje u Rimu. Osnovan je 60. p.n.e. i trajao do Krasove pogibije 53. godine p.n.e. Nije imao nikakav službeni status, a neko vrijeme je bio tajni savez kao dio političkih makinacija samog Trijumvirata


Drugi trijumvirat sklopljen je 43. i trajao do 33. godine p.n.e, a sklopili su ga Marko Antonije, Emilije Lepid i Oktavijan u gradu Bononiji na sjeveru Italije. Trijumviri su dobili ovlasti da donose zakone i urede državu. Oni su uveli proskripcije to su bile „čistke“ u kojima je stradalo puno građana. Trijumviri su sastavljali liste nepoželjnih građana, a ljude sa liste mogao je svatko ubiti i uz to još biti i nagrađen. Trijumviri su imali vrhovnu vlast u državi, ograničenu jedino vremenskim rokom od pet godina.


Od 2016. godine n.e. povijest će bilježiti i Treći trijumvirat sklopljen početkom te godine, a sklopili su ga Tomislav Karamarko, Tihomir Tim Orešković i Božo Petrov u gradu Zagrebu podno brda Medvednice.

Želite li znati zašto je sklopljen pročitajte ponovno natuknice o prva dva trijumvirata.

Komentar cinika: Kako se nakon uspostavljanja Trećeg trijumvirata stvari odvijaju vrlo je vjerojatno da će trajati najkraće od sva tri.

Kurkuma i ostala čuda

nachtfresser.blog.hr



Kao ljubitelj kobasica po Berlinu sam istraživao currywurst, zbilja je bilo znatnih razlika u okusu i kvalitetu. Ovdje se curry dosta koristi u meksičkoj bodegi gdje često marendam. Tu se, naučio sam, ne štedi na kurkumi, koja bitno doprinosi punoći okusa. Pravio sam se važan pred jednom našom nutricionisticom i ona je odmah skočila oduševljeno proglašavajući kurkumu čudesnom biljkom. Ljudi prosto vape za čudesnim rješenjima, meni je jučer liječnica konstatirala, ma da, kretanje i malo pažljivija prehrana rješavaju probleme, to je zadovoljna rezultatima pregleda rekla meni, koji se po priznatim standardima nisam ranije tako nezdravo hranio kao danas.
Ipak najgori su oni štreberi kojima su još u školi ulili u glavu "rad, rad i samo rad na može spasiti" i to papagajski i istinski uvjereni cijeli život ponavljaju.

Statistika

Zadnja 24h

23 kreiranih blogova

318 postova

568 komentara

295 logiranih korisnika

Trenutno

10 blogera piše komentar

31 blogera piše post

Blog.hr

Uvjeti korištenja

impressum

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se