novi korisnik

pon

* Losos i povrće ... 440 kcal

20240317-145640

10 dag lososa ... 180
15 dag laganog povrća ... 110
5 dag kuhanog kukuruza ... 60
0,1 dl maslinovog ulja ... 90
sol, peršin, češnjak, limun

- ribu i povrće ispeci na gril tavici

Lagano povrće je dobrim dijelom već prepripremljena smrznuta smjesa, a sadrži mini mrkvu, cvjetiće brokule, žute mahune, mahune mladog graška i začine.

Vrlo ukusan i brzo pripremljen obrok.

ned

Oko za detalje

star-rose-bloger.blog.hr

IMG-20240317-122836

IMG-20240317-122018

IMG-20240317-123745

IMG-20240317-122641
Fotos **moje

Svaki dan tvog života je stranica tvoje priče koju pišeš.

I svaki je dan drugačiji u lov na svoje vrijeme i značajne trenutke. Svaki dan se nešto mijenja jer se u nekoj sitnici mijenja čovjek, drugačiji pogled na ... Danas je drugačiji od jučer a prije od sada, zato i osjećaj se mijenja kao i pogled na zvuk, pjesmu, dodir neke misli. I ono nešto.. Ali uvijek sam ja, ja.. zaljubljenik u fotografiju koja je hobi, jednostavno volim detalje nekog trenutka. To je jače od mene. Inspiracija u trenutku poput riječi koja naiđe i posjeti. I evo.. poput detalja u slici, koji nekad uleti i tako postane još bolja. Zapravo to i je čar takve kreacije.

A u trenutku iz neočekivanog ispadne ono najbolje. Trenuci u oku za detalje.. priroda, boje, sve što je vrsta umjetnosti trenutka plijeni mi pozornost a to je u fotki. Ono nešto što svatko ima da ispuni svoj u malo veliki obojeni svijet. Kao sve nešto u običnom, neobično.. apstraktno pa i osebujno ili povezivanje (naizgled) nepovezivog.. ali to nešto sam ja.. kroz sunce i oblake. Nekad u valovima i vjetru a nekad u nečem sasvim drugom kako trenutak donese. Note koje nebom lete u cvrkutu koji se daleko čuje a latice koje su oko mene, u nekom lijepom mirisu koji svijetom kruži ali nije od svijeta.. to su dani ljepši i duži. A proljeće samo što nije, danas se osjeća u zraku sve lepršavo, neka traje u žutom leptiru, toplini i sjaju sunca, malko vjetra i svjetlo plavom nebu.. i meni koja ga osjećam, gledam i u meni ostaje tu odiše:))) Ljepoti toj se radujem, još malo i u punini nam dolazi.. I neka ga puno bude, trag proljeća u meni a iščekivanje ljeta u sjeni... i zalasci rumeni*&*

sub

* Pecivo, špinat i sir ... 420 kcal

20240315-004223

3 dag trapista ... 120
5 dag peciva ... 110
15 dag špinata ... 30
5 dag maslina ... 70
0,1 dag maslinovog ulja ... 90
sol, papar

- špinat i masline sam ispekao u pećnici na maslinovom ulju
- servirao sam uz proteinsko pecivo i naribani sir

Vrlo ukusno i jednostavno. Mogle su masline i špinat proći bez pećnice, ali to stvarno nije problem. Peče se što se već peče, a ja u miru gledam Serengeti i čekam da zazvoni za kraj. Sigurno bi se i feta sir dobro uklopio. Dio jela mi je ostao, pa sam idući dan podgrijao u pećnici i servirao u graham pecivu.

20240315-171201

pet

1000.

luki2.blog.hr

Tisućiti post. Moglo ih je biti još toliko:((((

No, nećemo o tome što je moglo i trebalo....Danas sam pametnija.

Da vidimo što se događa na okruglom postu.

Promocija knjige pjesama Dražena Katunarića: "Što mi je šaputao Zeus". Sudjelovali su: Dražen Katunarić, Darija Žilić, Žarko Paić i Ivan Herceg. Mjesto radnje: Knjižnica i čitaonica "Bogdan Ogrizović", Preradovićeva 5.
Dražen je erudita, predivno piše - kao što je Darija naglasila, jako je teško napisati recenziju za zbirku poezije, pogotovo za takvog čovjeka....Odličan osvrt je bio popraćen i emocijom, a poveznice između antičkih i današnjih vremena bile su savršene. Darija je spojila osobno i teoretsko, ali ne pretenciozno, nego razumljivo i ljudima, čiji interes nije samo poezija i čitanje.

Žarko Paić, drugi recenzent, ispričao je kako je zbirka uopće došla na svijet, jer je trebalo biti objavljeno nešto drugo od Dražena...Međutim, oko antike, bogova i Grka su se odmah složili - i ta je tema dobila prioritet.

Dražen je proputovao Grčku, i susreo se sa svim mitskim junacima - naravno, samo u svome umu i velikom željom da sazna što bi mu danas rekli mitski junaci....I zašto Zeus šapuce? Da iz tišine bolje i jasnije čujemo? Ili je umoran? Kažete: Bog. pa umoran? Vjerojatno nam je po tome blizak.

20240315-190528-2

S lijeva na desno: Žarko Paić, Ivan Herceg, Dražen Katunarić i Darija Žilić.

20240315-232838-2

Predivna naslovnica. Izdavač; HDP. Biblioteka Poezija. Posveta za mene: Dragoj Luki, s veseljem.

20240315-202355-2

20240315-233327-2

I jedna predivna pjesma iz zbirke. Ljubav sa sfingom. Moj favorit!

20240315-232811

Darijini pokloni. Prije promocije, bile smo na kavi. Krasna zbirka poezije: "Morski zrak" i Dermaplanta, balzam osam biljaka.

Prekrasna tema za tisućiti post!

Darija je bil nezaustavljiva, jako dobro raspoložena, kao i ja...

Ljubim vas tisuću puta!

Refleksije

stella.blog.hr

Uvijek je lijepo kad primijetite potpune refleksije u prirodi
ili gradu.

Koja vam je najljepša?

Ljudi od akcije

luki2.blog.hr

Večeras sam bila na 48. SKAZ-u (Susretu kazališnih amatera Zagreba), u malom, ali snažnom kazalištu KNAP.
Ovaj post se može smatrati svojevrsnim nastavkom prošloga posta, jer se radi ponovo o svestranoj umjetnici Ani Narandžić i njezinoj satiri/komediji "Ljudi od akcije", redatelja Vinka Štefanca. Prvi takav tekst uprizoren u kazalištu - i odmah senzacija. Znala sam da će biti dobro, ali zaista nisam znala da će biti toliko dobro! Oduševljena sam!

S obzirom da je predstava izvedena u natjecateljskom djelu programa, vjerujem da će dobiti i neku nagradu. I što je najvažnije, nastavit će se igrati na sceni i dalje....Divota!

Nakon predstave sam prisustvovala i okuglom stolu, gdje su kritičari - ocjenjivači predstava govorili svoje mišljenje o viđenom, a kasnije je i publika imala pravo glasa. Predstava je imala samo pohvale s obje strane - i od kritike i od publike.

Doznala sam od Ane (autorice) da je predstavu počela raditi sa pokojnom Kostadinkom, a završila sa Vinkom Štefancem. Lijep hommage Kostadinki...

20240314-191357-2

20240314-183530-2

Ovako je izgledalo na sceni...Napominjem da su to glumci - amateri. Mnogi od njih pravi su profesionalci odnosom prema poslu i radu
..Ne bi se posramili i da glume s "akademcima." Takodjer, začudno je bilo i njihovo zajedništvo na sceni.

..20240314-192018-2

Okrugli stol - kritičari....

čet

Buđenje

ljubavjejednostavnoljubav.blog.hr

Podno kristalno plavog neba, razigrani bijeli oblaci.

Na toplom proljetnom suncu, usnula šuma se budi.

Zeleni tepih proljetnicama prošaran.

sri

Ana i Lovro

luki2.blog.hr

Danas sam bila na dva lijepa događanja.
1. Prvo, Udruga umjernika "August Šenoa" upriličila je umjetničku večer svestrane umjetnice Ane Narandžić. Ana je ovoga puta govorila i o svom slikarskom i skulpturalnom radu, a prestavila je i zbirku kratkih priča "Što je život bez stereotipa" i zbirke pjesama: "Moja zbirka", "Između ravnodnevnica" i "Abeceda magneta".
S Anom je uvijek lijepo i emotivno.
Gošća večeri: glumica Senka Rupić, koja je interpretirala monolog Laure Lembach (Krleža).
Glazba - gitara: Stjepan Andjel Stiv.

20240313-173955-2

Senka u zelenome, odmah do nje Ana...

20240313-174034-2

Stjepan Anjel Stiv

Događanje br. 2

Sićušna retrospektiva naziv je izložbe kojom Lovro Artuković u ""Galeriji Kranjčar predstavlja samo tri rada. Posrijedi su dvije slike i jedna prostorna instalacija nastale u vremenskom rasponu od trideset pet godina. Premda posve različito intonirana i slikarski izvedena, ta su tri rada povezana zajedničkim nazivnikom - pojmom tuluma.

20240313-193625-2<

20240313-193713-2

Prostorna instalacija - baš nešto posebno za vidjeti....

20240313-193917-3

* Bjelanjak, špinat, grah i lukovice ... 280 kcal

202403121905

10 dag tekućih bjelanjaka ... 50
10 dag špinata ... 30
10 dag kuhanog graha ... 90
5 dag lučica ... 20
0,1 dl bučinog ulja ... 90
sol, šareni papar, aceto balsamico

- pomiješaj špinat i bjelanjak, ispeci u pećnici
- serviraj uz grah salatu s lučicama i bučinim uljem

Samo jelo ispalo je vrlo ukusno,
a nutritivno je izvrsno.

P.S.
Finije mi je kad se špinat malo zgnječi.

Autoportret s kvakom

Prečko, polazak na posao. Snimio: Vanja

uto

03/24

Žene u planinu (Od Trsata do Grobnika)

mcind.blog.hr

--Planinarke i planinari iz više planinarskih društava okupili su se u nedjelju oko 9 h ispred filozof. faxa na trsatskom kampusu. Kasnili smo sa polaskom jer smo čekali još dva autobusa iz Zagreba od PD Zagreb Matica dok je sa članovima PD Željezničar došao na vrijeme. Neka riječka društva su imali druge izlete a bilo je mnogo i onih koji su se uplašili kiše i ostali doma. Svejedno nas je bilo oko 180 a prošlih godina kad je u najavi ljepše vrijeme bilo nas je koji put i skoro duplo više. Staza tradiconalnog planinarskog pohoda ˝Žene u planinu˝, danas već 43. put je uvijek drukčija i većim dijelom ne baš poznata planinarima koji se kreću po markiranim obilaznicama.
up-0010-crop

--Mala okrjepa prije puta po primorskom običaju a kad su došle planinarke iz ZG Matica morali smo još malo dodati.
up-0009

--Lagana kiša je počela kad smo krenuli sa kampusa i brzo smo se ušarenili u pelerine i kišobrane ali je brzo stala. Još je bilo putem nekoliko kraćih intervala sa laganom kišom koja nam nije stvarala probleme . Prvo smo se spustili do Puta pod Rebar gdje smo prošli uz ograđeni teren gdje se nalazi Udruga za terapiju i aktivnosti pomoću konja “Pegaz”. Vidio sam dijelom samo nekoliko konja jer većina po ovakvom vremenu vjerojatno odmara u zatvorenom. Krenuli smo zatim strmom stazom koja se naziva 'Mlikaričin put' jer su tuda vrijedne grobničke mlikarice išle pješice do Rijeke noseći kantice s mlijekom i drugo što misle prodati u plašćenici ili velikom ruksaku. Još se sjećam jedne a kip prema njenom liku na Trgu mlikarice u riječkom Starom gradu je spomenik svima mlikaricama.
up-0014
--Ovdje smo na odmorištu pri kraju Mlikaričinog puta, lijevo je zavjetna kapelica. Tu je i posveta od pjesnikinje iz ovog kraja Grobnišćine. Poslije smo preko naselja Hrastenice nastavili za Grobnik grad.
up-0015-crop

--Prolazimo i pokraj jednog OPG-a koji su neki i pogledali i kupili malo sira a mora se češće stati i sačekati one iza. Vodiči su dobro odradili posao jer nitko nije zaostao niti zalutao uprkos kiši i slaboj vidljivosti.
up-0017

--Na kraju dolazimo do Grada Grobnika i većina vadi foto aparate.
up-0022

--Bili su oduševljeni ovim zdanjem, jedna planinarka je rekla kao da smo negdje u Engleskoj.
up-0030

--Gradina je bila otvorena i imali smo vodiča koji nam je rekao nešto o povjesti. Evo i link na TZ Čavle gdje piše o gradu.
up-0026

--Šteta što se nije vidjela planina Obruč koju popularno zovu i 'Grobničke Alpe' ali se vidjelo mjesto Dražice u dolini gdje ćemo se spustiti a tu za one koji su prije uplatili čeka i ručak, gulaš ili maneštra. Većina iz Zagreba je imala naručeno a i piće ovdje je puno jeftinije nego u centru Rijeke i Zagreba
up-0028
--Ovaj put je bio samo jedan psić koj ije bez problema izdražao cijelu stazu a bilo je dosta i starijih planinarki i planinara ali tko zna što su sve prošli kao mlađi. Ovaj put je trajao oko 3 ure sa stajanjima, dužina nešto više od 8 km.

--U dobro vrijeme smo stigli do ovog starog grada jer je tek tada počela padati jača kiša i glavni vodič je odlučio neka nakon odmora i razgledavanja umjesto još planiranog hodanja do Martinovog sela na Rječini gdje je jedan starinski mlin krenemo prema parkiralištu gdje nas čekaju autobusi za prijevoz do Dražica na ručak.

up-0032upload image

--Na sredini dvorišta je stari bunar sa živim izvorom a na njemu su uklesani i grbovi vladara. U legendama se spominju bitke sa Tatarima koji su progonili kralja BeluIV, dok kasnije sa Osmanlijama postoje i dokazi a spominju se i maskirani ljudi sa zvoncima koji su pomogli u obrani plašeći napadače a danas kao zvončari Dondolaši kreću se samo u povorkama za vrijeme karnevala.
up-0036
up-0039

--Jednostavna maneštra, krumpir, slanutak, mrkva, tjestenina od integ. pira, začini, na kraju dodano maslin. ulje.
up-H-0008-cr
U ono doba nisu znali za krumpir, rajčicu i ovako rađenu tjesteninu.

----Malo i enigmatike:
--Križaljkica talijanka 12x6 sa 4 crna polja i sličicom.
----Vodoravno:
1. Vidi naslov. 2. Posrednici, koji rade za agenciju. // Riječka udruga za terapiju konjima. 3. Žen. ime, voditeljica Centra za ženske studije pri filozof. fakultetu u Rijeci Miloš. // Poluotok između Crnog i Azovskog mora. 4. Starogrčka božica koja je davala sreću i nesreću, Nemezida. // Mrak. 5. Stari ulomci Biblije na latinskom jeziku. // Stariji hrv. zagonetač Bogdan ili pisac i novinar Željko. 6. Dio Arktičkog oceana, more sj. od Sibira u koji se ulijeva rijeka Ob.
up-kri-ar-crop
----Okomito:
1. Vrh u Ćićariji na međi Hrvatske i Slovenije, 1056. m. (zadnje slovo K). 2. Perjanica od čapljinog perja. 3. Graditelj (turc.).4. Njemački filozof i politolog Fridrich, suosnivač marksizma. 5. Snažan dojam, dubok trag. 6. Ferlin i Battifiaca na Dori su pjevali -Vodu .... // Kisik. 7. Rimski 50. // Muško ime arap. porijekla (glumac Ugljen). 8. Autobusni prijevoz. // Vino bez sredine. 9. Slatka tekućina u čaški cvijeta koja privlači kukce. 10. Zabavljanje. 11. Međutim, premda (mn.) 12. Povlačenje, odstup.
_____
---- Pomicaljka sa dva mjesta koje smo posjetili na ovom izletu.
___ ODGOVOR
___ CARRARA
___ GNJETAO
___ DRUŽBA
___ VITAMIN
___ CIPELA
___ TREKING

--Premetaljke mjesta kuda smo prošli:

KULT MINI PRIČA
NE HITA SRCE
START je bio na kišici čio
GINO BRK na cilju smočio.

Suzhou

stella.blog.hr

Moj sin je sada službeno u Kini, na zahtev njegove
njemačke kompanije. Za vikend je obišao Suzhou.

Suzhou ili Soochow (stara romanizacija) je grad smješten
na jugoistoku provincije Jiangsu u istočnoj Kini. Grad se
nalazi na donjem dijelu toka rijeke Jangce, te na obali jezera
Taihu i dijelu riječne delte, oko 100 km sjeverozapadno od
Šangaja. Drugi je po veličini grad u pokrajini, nakon glavnog
grada Nanjinga.

Grad Suzhou je 2014. godine dobio nagradu Lee Kuan Yew
World City, koja se smatra Nobelovom nagradom za urbanizam.

ned

03/24

Master, Deluxe, Exclusive ...

nepoznatizagreb.blog.hr

Više niti jagode nisu šta su bile, jednostavno slatke ... sad sve imaju zvučna imena, ali im je zato ukus poput kartona.

Nakon zatvaranja placa na Britancu. Snimio: Vanja

Čuperak kose obično nose
neko na oku,
neko do nosa,
al ima jedan čuperak plavi
zamisli gdje?
-u mojoj glavi.

Kako u glavi da bude kosa?

Lijepo.
U glavi.
To nije moj čuperak plavi,
već jedne Sanje iz šestog a.

Pa šta?

i kriješ lice
pa šalješ tajne ceduljice,
pa nešto kunjaš,
pa se mučiš, pa učiš-a sve koješta učiš.
Izmešaš rotkve i romboide.
Izmešaš note i piramide.
Izmešaš leptire i gradove.
I sportove i ručne radove.
I tropsko bilje.
I stare Grke.
I lepo ne znaš šta ćeš od muke.

Sad vidiš šta je čuperak plavi
kad ti se danima mota po glavi,
pa od dečaka-pravog junaka
napravi tunjavka i nespretnjaka.

(stihovi preuzeti sa https://www.knjiga.ba/plavi-cuperak-m0883.html)

pet

Moje žene

luki2.blog.hr

Imala sam sreću odrastati u društvu pametnih, lijepih i dobrih žena.
Moja baka je jedna od njih. Posvetila mi se u potpunosti, dok je mama bila na dežurstvima. I poklonila mi je ne samo znanje, nego i nepresušnu količinu ljubavi. Uvijek je se sjećam, a danas - na Dan žena - posebno, svjesna koliko me formirala.
Moja mama - koja je uvijek birala neki teži put, ali - ne bi bila takav borac i toliko jaka da nije pošla nevolje i nesreće - jer što za ženu može biti teže od gubitka djeteta? (Brat, mlađi, je umro od tumora na mozgu.)
Samo ona zna kako je preživjela...:((((( Moj heroj, moja snaga, uvijek uz mene i blizu mene....Za nju bih život dala, zaista i bez razmišljanja...
Treća žena - moja sestra, moj uzor i moja kombinacija mentaliteta :)))) Oštrija od mene, spretnija od mene - ali, još uvijek nazove kad je nešto muči....

Pronašla sam jednu fotografiju nas tri - baka, mama, djed br. 2 i ja....:))) U Tatrama....

20240308-231100-2

Sretan vam Dan žena, čuvajte svoje drage žene (i ne samo njih!).:)))

Fotografija: moja, iz moga albuma.